Hallo,
Ik heb al jaren een Cisco EPC3928 in bridge mode met daarachter een Ubiquiti Edgerouter.
Nu wil ik graag IPV6 gaan gebruiken, maar ik begrijp dat dit Cisco modem daarvoor niet geschikt is.
Is het mogelijk dat ik een vervangend modem krijg waarmee dit wel mogelijk is?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Marco T schreef: "Had de helpdesk van Ziggo ook al gebeld, maar voor hun is het heel moeilijk (weet niet waarom) om een oud modem om te ruilen voor een nieuw modem."
De helpdesk kan alleen de Connectbox (Connectbox Giga) versturen en geen zakelijke modems zoals de Ubee UBC1318ZG.
Ziggo moderators kunnen en mogen meer uitvoeren in de systemen na een dubbelcheck of het probleem in aanmerking komt voor een Ubee UBC1318ZG of een Connectbox (Connectbox Giga).
@Marco T welkom op de Ziggo Community! Goed dat je het even vraagt!
Nu ben ik wel even gaan zoeken, de eerdere berichten waar je op doelt waren Connectboxen die werden omgeruild. Jij hebt nog een ander soort modem en je woont in het zogenoemde oud-Ziggo gebied. Dan zou de IPV6 óók in bridge moeten kunnen werken op de Connectbox. Vind je het goed dat ik je die toestuur?
Bedankt voor je antwoord @Jacob . De reden dat ik om de Ubee UBC1318ZG vraag is dat ik zelf al een Ubiquiti router & Wifi netwerk heb en dan een Connectbox overkill is, daar ik deze dan eerst moet uitschakkelen in de Connectbox en deze dus overkill is voor de functionaliteit welke ik nodig heb. Heb ook VPN thuis en als ik zie hoeveel problemen die Connectbox met actieve VPN heeft zou mijn voorkeur echt voor de Ubee gaan, anders ben ik bang dat we net als de andere klant, nogmaals modems moeten gaan wisselen, en dan wissel ik het liever in 1x goed. Zou als 22 jaar vaste klant van Ziggo/Vodafone dit wel erg op prijs stellen.
Hi @Marco T
Gezien jouw thuisnetwerk en ook het gebruik van VPN lijkt het mij inderdaad in jouw situatie wenselijker om gebruik te maken van een Ubee UBC1318ZG. Ook vanwege de mogelijke issues met VPN zoals in dit topic is beschreven. Laten we het dan in één keer goed doen! De Ubee is naar je onderweg en ontvang je binnen enkele dagen.
Top dank je wel voor de service @Cecilia !
Beste @Cecilia ,
Ik heb eerder in dit topic ook gevraagd om de UBC1318ZG, maar dat is tot mijn spijt niet gehonoreerd. Ik had daarbij echter nog niet aangegeven dat ik fulltime thuiswerk over een Pulse Connect VPN-verbinding. Geldt dat naast de overwegingen van stabiliteit, performance en functionaliteit wel als voldoende argument? want het is voor mij echt een big deal als ik daar problemen bij ondervind! Bovendien is voor mij bij het streamen van muziek over mijn audio-installatie een lage latency van groot belang voor een goede weergave. Graag loop ik niet eens het risico dat ik in een diagnostisch traject rondom de Connectbox terechtkom.
Ik hoop dat Ziggo alsnog hun standpunt ten opzichte van mij als 17 jaar lang trouwe Ziggo klant wil heroverwegen.
Groeten, Bas
@bas_otten Goed dat je nog even aan de bel trekt. Ik begrijp dat je vanweg het gebruik van een VPN verbinding graag de Ubee1318 ZG wenst te ontvangen.Dit kan ik uiteraard voor je regelen. Ik heb kosteloos een Ubee1318ZG modem opgestuurd. Binnen 2 a 3 dagen onvang je het nieuwe modem via Post NL in huis. Laat je weten wat jouw bevindingen zijn?
beste @Paul , Hartelijk dank! Daarmee zie ik de omwisseling weer met alle vertrouwen tegemoet! Kun je dan gelijk de Connectbox die mogelijk via het reguliere proces voor mij in de pijplijn zit annuleren (klantnr. ***, brief d.d. 26-01-2022)? Ik zal na aansluiten van de Ubee1318ZG mijn ervaringen in dit topic delen!
Groeten, Bas
** Moderator edit: Klantnummer verwijderd ivm privacy **
@bas_otten Het SmartWifi (Connectbox) modem is geannuleerd en er is een Ubee1318ZG onderweg. Ik verwacht dat je het modem vandaag of morgen in huis ontvangt.
Beste @Cecilia, bedankt voor het toesturen van het modem. Heb hem vandaag ontvangen en de installatie is heel voorspoedig gegaan. Alles lijkt goed te werken, ipv6 op het interne netwerk alles verliep erg goed.
Complimenten voor Ziggo!
@Marco T Super dat alles goed lijkt te werken met het nieuwe modem wat m'n collega @Cecillia heeft toegestuurd! Laat je het weten als we jou verder nog ergens mee kunnen helpen? Heel veel surfplezier en een fijn weekend gewenst!
Beste mensen, als tevreden Ziggo gebruiker kom ik nu in hetzelfde schuitje....
Jarenlang zonder issues het Cisco EPC3925 modem gebruikt in bridge mode.
Maar nu lijkt er een einde te moeten komen aan dit werkpaardje.
Ik wil naar IPv6, Gigabit snelheid en mijn bridge mode behouden.
Deze combi lijkt dus niet geschikt voor mijn modem.
Wat is jullie advies?
@mad-max Goed dat je via dit topic ook even aan de bel trekt! Het Cisco EPC3925 modem is inderdaad al een ouder type modem en niet geschikt voor IPV6 (bridged). Ik begrijp dat jij graag i.p.v. een SmartWifi modem het liefst ook een Ubee1318ZG modem wenst te hebben i.v.m. het gebruik vna een eigen router. Ik heb gelijk kosteloos een Ubee1318ZG opgestuurd. Binnen 2 a 3 werkdagen ontvang je het modem met de pakketdienst van Post NL in huis. Het Cisco3925 modem mag je inleveren bij de milieustraat. Laat maar weten wat je bevindingen met het Ubee modem zijn. 😉
Beste @Paul , is het voor mij ook mogelijk om mijn Cisco EPC3212 om te ruilen voor een Ubee1318ZG?
@Ossenaar Dat is zeker mogelijk! Het Cisco 3212 is ook al een ouder type modem en ondersteunt niet IPV6 bridged. Ik heb voor jou ook een Ubee1318ZG aangevraag. Binnen 2 a 3 werkdagen ontvang je het modem in huis via de pakketbezorging van Post NL. Het Cisco modem mag je inleveren bij de milieustraat bij jou in de buurt.
Wow! Dat is snel! Ontzettend bedankt voor deze snelle (re)actie.
Fijn om te lezen dat meteen het proces is gaan lopen. 😀
Maar inleveren bij de milieustraat? Serieus?
@mad-max Fijn om te lezen! 😉 Je kan het oude modem inderdaad inleveren bij de milieustraat, of neerzetten in de vitrinekast. 😉
Beste mensen. Wat kan het leven goed zijn.
Heel erg bedankt, mensen van Ziggo, voor het geleverde werk en de service.
Ubee modem supersnel ontvangen.
Uitpakken, ophangen, aansluiten en (door)werken.
Snelheid OK, Ping OK, direct weer in bridge!
Goed geregeld allemaal. Een dikke pluim! 😊
Nu het nieuwe modem een tijdje gedraaid heeft zie ik in het statusoverzicht op de twee hoogste kanalen (31 en 32) oplopende aantallen voor errors (correctable en uncorrectable). De rest zit allemaal op 0.
Is er iets speciaals aan deze twee kanalen?
Kan ik dit gewoon negeren want ik ondervind verder geen problemen en ik ben zo iemand van 'if it ain't broke, don't fix it'?
28 | Locked | SC-QAM Downstream | 28 | 818000000 Hz | 8000000 Hz | 0.2 dBmV | 39.9 dB | QAM256 | 5 | 0 |
29 | Locked | SC-QAM Downstream | 29 | 826000000 Hz | 8000000 Hz | 0 dBmV | 39.9 dB | QAM256 | 4 | 0 |
30 | Locked | SC-QAM Downstream | 30 | 834000000 Hz | 8000000 Hz | -0.2 dBmV | 39.7 dB | QAM256 | 5 | 0 |
31 | Locked | SC-QAM Downstream | 31 | 842000000 Hz | 8000000 Hz | -0.6 dBmV | 39.5 dB | QAM256 | 108619 | 14601 |
32 | Locked | SC-QAM Downstream | 32 | 850000000 Hz | 8000000 Hz | -1.3 dBmV | 39 dB | QAM256 | 81428 | 43508 |
33 | Locked | OFDM Downstream | 33 | 917000000 Hz | 93000 kHz | -3.2 dBmV | 38.4 dB | OFDM PLC | 2435 | 0 |
@mad-max Die uncorrectables op kanaal 31 en 32 horen er niet te zijn. Het kan zijn dat deze frequenties verstoord worden. De oorzaak kan zowel in de binnenhuisinstallatie (tussen AOP en modem) of tussen AOP en ons netwerk zitten. Kan je anders een foto delen waarop het aansluitpunt en de installatie te zien is?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.