Hallo,
Ik heb al jaren een Cisco EPC3928 in bridge mode met daarachter een Ubiquiti Edgerouter.
Nu wil ik graag IPV6 gaan gebruiken, maar ik begrijp dat dit Cisco modem daarvoor niet geschikt is.
Is het mogelijk dat ik een vervangend modem krijg waarmee dit wel mogelijk is?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Waar gaat deze kabel naartoe?
Hoelang is die?
Dan kan daar ook een nieuwe voor gestuurd worden met een nieuwe splitter en een nieuwe kabel naar je modem.
Een kleine meter, als is dat eigenlijk al te veel, naar de versterker
Goedemorgen @SierraNL,
Zo te lezen heeft onze expert @Bert al even een blik geworpen op jouw installatie aan de hand van de foto's die je hier gedeeld hebt. De splitter (UMU-01) en coaxkabel dienen te worden vervangen. Ik heb gelijk een setje met een nieuwe splitter (POA1-B) en bijbhorende coaxkabels verstuurd. Binnen 2 a 3 dagen ontvang je de materialen met de brievenpost.
Hoi @Paul, er kwam een vakantie tussen maar inmiddels heb ik de splitter en coaxkabels vervangen.
@SierraNL Fijn dat het gelukt is met het vervangen van de splitter en de coaxkabel. Werkt alles op het moment naar volle tevredenheid en heb je genoten van je vakantie?
@Paul, ja, de vakantie was fijn. En zowel het internet en televisie werken nog naar behoren na de wissel. Dit is neem ik aan de voorwaarde om naar een moderner modem te wisselen?
@SierraNL Super dat het gelukt is om het vervangen van de aansluitmaterialen. Uiteraard regel ik ook graag een nieuw modem voor je. Wil je dan een SmartWifi (Connectbox) modem of een Ubee1318ZG (zonder wifi) ? Laat het mij maar weten dan stuur ik direct het gewenst modem op. Het Cisco 3925 modem hoeft dan niet retour en mag je afvoeren bij de milieustraat.
@Paul Liever de Ubee zonder wifi.
@SierraNL Prima! Er is een Ubee1318ZG modem naar jouw onderweg. Binnen 2 a 3 werkdagen ontvang je het nieuwe modem met de pakketdienst van Post NL. Let op: in de standaard e-mailbevestiging wordt gesproken over de levering van een SmartWifi Connectbox. Dit mag je negeren, jij krijgt de Ubee1318.
Hallo Paul , op advies van mijn zoon kwam ik hier terecht. Wij zijn ook in het bezit van deze Cisco en krijgen laatste tijd vaak melding dat internet weg is en/of hersteld .
Zou een nieuw modem dit kunnen verhelpen ?
@Lienos Wat onzettend vervelend dat jouw internetverbinding de laatste tijd wegvalt! Ik heb even jouw gevens erbij gepakt en een blik geworpen op het signaal tussen het modem en ons netwerk en dat ziet er verder prima uit. Het is dus heel goed mogelijk dat de uitval wordt veroorzaakt door een probleem met het modem zelf. Het modem (Cisco3928) is al een ouder type modem wat ik kosteloos voor je kan vervangen. Ik hoor graag van je of je een SmartWifi modem of een Ubee1318ZG (zonder-wifi) wenst te ontvangen. Laat het maar weten, dan stuur ik een nieuw modem op.
Hallo Paul , dank voor je snelle reactie !
Het klopt dat als het internet werkt het prima gaat, dus denk ook dat het aan de modem ligt. Wij zouden dan graag een SmartWifi modem ontvangen .
Alvast bedankt,
@Lienos Top, dankjewel voor je reactie! Ik heb kosteloos een SmartWifi modem opgestuurd ter vervanging van het oude modem. Binnen 2 a 3 werkdagen ontvang je het modem met de pakketdienst van Post NL in huis. Het Cisco modem hoeft niet retour en mag je inleveren bij de milieustraat. Laat je weten hoe het nieuwe modem bevalt?
@Paul super ! Ik laat weten of het heeft geholpen ! Dankjewel
@Lienos Top! We houden even contact en wachten je bevindingen af. 😉
@Lienos Hoe werkt je verbinding sinds je het niewe modem hebt aangesloten? Werkt alles weer naar wens?
@Paul na 3 weken gaat het nog steeds goed , nog geen uitval gehad ! Het nieuwe modem was ook snel in huis . Nogmaals dank voor de medewerking !
@Lienos Fijn om te lezen! We zijn blij dat het nu allemaal goed werkt. Laat het gerust weten als wij nog ergens mee kunnen helpen.
Hi @Cecilia , Ik heb onlangs van jullie een connectbox ontvangen om te wisselen met mijn Cisco EPC3925 modem. Ik heb die omwisseling uitgevoerd en ik ervaar sindsdien precies hetzelfde als stormstorm. En wat gemeld is in het andere topic waar je naar verwijst. De VPN issues. Ik lees daar dat een Ubee modem de oplossing is. Mijn modem staat in bridge modus en heb een eigen firewall. Nu geef je aan bij stormstorm het verzoek in dat andere topic te melden, echter dit topic is gesloten. Dus kan er niet meer op reageren. Hoe verder?
@erikj Super dat je dit topic gevonden hebt! Ik begrijp uit je bericht dat je graag een Ubee modem wilt hebben i.v.m. VPN issues. Ik heb direct een ander modem voor je aangevraagd. Je krijgt dit modem binnen 2 a 3 werkdagen toegestuurd via de pakketdienst van Post NL.
Zorg je ervoor dat het SmartWifi modem retour komt op onderstaande retouradres?
XPO/Ziggo
Antwoordnummer 1070
5800 VB Venray
Laat maar weten wat je bevindingen zijn.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.