Vraag
Reacties
Oplossing
mark-vl
Level 1

Cisco modem vervangen ivm. IPV6 bridge mode?

Hallo,

Ik heb al jaren een Cisco EPC3928 in bridge mode met daarachter een Ubiquiti Edgerouter.
Nu wil ik graag IPV6 gaan gebruiken, maar ik begrijp dat dit Cisco modem daarvoor niet geschikt is.
Is het mogelijk dat ik een vervangend modem krijg waarmee dit wel mogelijk is?

0 Kudos
81 Reacties 81
Meldingen
Aan Uit
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Waar gaat deze kabel naartoe?

Hoelang is die?

Dan kan daar ook een nieuwe voor gestuurd worden met een nieuwe splitter en een nieuwe kabel naar je modem.

Bert_0-1650294904598.png

 

0 Kudos
SierraNL
Level 2

Een kleine meter, als is dat eigenlijk al te veel, naar de versterkerVersterkerVersterker

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

Goedemorgen @SierraNL,

Zo te lezen heeft onze expert @Bert al even een blik geworpen op jouw installatie aan de hand van de foto's die je hier gedeeld hebt. De splitter (UMU-01) en coaxkabel dienen te worden vervangen. Ik heb gelijk een setje met een nieuwe splitter (POA1-B) en bijbhorende coaxkabels verstuurd. Binnen 2 a 3 dagen ontvang je de materialen met de brievenpost.

SierraNL
Level 2

Hoi @Paul, er kwam een vakantie tussen maar inmiddels heb ik de splitter en coaxkabels vervangen.

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@SierraNL Fijn dat het gelukt is met het vervangen van de splitter en de coaxkabel. Werkt alles op het moment naar volle tevredenheid en heb je genoten van je vakantie?

0 Kudos
SierraNL
Level 2

@Paul, ja, de vakantie was fijn. En zowel het internet en televisie werken nog naar behoren na de wissel. Dit is neem ik aan de voorwaarde om naar een moderner modem te wisselen?

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@SierraNL Super dat het gelukt is om het vervangen van de aansluitmaterialen. Uiteraard regel ik ook graag een nieuw modem voor je. Wil je dan een SmartWifi (Connectbox) modem of een Ubee1318ZG (zonder wifi) ? Laat het mij maar weten dan stuur ik direct het gewenst modem op. Het Cisco 3925 modem hoeft dan niet retour en mag je afvoeren bij de milieustraat. 

0 Kudos
SierraNL
Level 2

@Paul Liever de Ubee zonder wifi.

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@SierraNL Prima! Er is een Ubee1318ZG modem naar jouw onderweg. Binnen 2 a 3 werkdagen ontvang je het nieuwe modem met de pakketdienst van Post NL. Let op: in de standaard e-mailbevestiging wordt gesproken over de levering van een SmartWifi Connectbox. Dit mag je negeren, jij krijgt de Ubee1318. 

0 Kudos
Lienos
Level 2

@Paul  

Hallo Paul , op advies van mijn zoon kwam ik hier terecht. Wij zijn ook in het bezit van deze Cisco en krijgen laatste tijd vaak melding dat internet weg is en/of hersteld .

Zou een nieuw modem dit kunnen verhelpen ? 

 

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@Lienos Wat onzettend vervelend dat jouw internetverbinding de laatste tijd wegvalt! Ik heb even jouw gevens erbij gepakt en een blik geworpen op het signaal tussen het modem en ons netwerk en dat ziet er verder prima uit. Het is dus heel goed mogelijk dat de uitval wordt veroorzaakt door een probleem met het modem zelf.  Het modem (Cisco3928) is al een ouder type modem wat ik kosteloos voor je kan vervangen.  Ik hoor graag van je of je een SmartWifi modem of een Ubee1318ZG (zonder-wifi) wenst te ontvangen. Laat het maar weten, dan stuur ik een nieuw modem op.

0 Kudos
Lienos
Level 2

Hallo Paul , dank voor je snelle reactie ! 

Het klopt dat als het internet werkt het prima gaat,  dus denk ook dat het aan de modem ligt.  Wij zouden dan graag een SmartWifi modem ontvangen .

Alvast bedankt,  

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@Lienos Top, dankjewel voor je reactie! Ik heb kosteloos een SmartWifi modem opgestuurd ter vervanging van het oude modem. Binnen 2 a 3 werkdagen ontvang je het modem met de pakketdienst van Post NL in huis. Het Cisco modem hoeft niet retour en mag je inleveren bij de milieustraat. Laat je weten hoe het nieuwe modem bevalt?

Lienos
Level 2

@Paul super ! Ik laat weten of het heeft geholpen ! Dankjewel 

 

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@Lienos Top! We houden even contact en wachten je bevindingen af. 😉

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@Lienos Hoe werkt je verbinding sinds je het niewe modem hebt aangesloten? Werkt alles weer naar wens?

0 Kudos
Lienos
Level 2

@Paul  na 3 weken gaat het nog steeds goed , nog geen uitval gehad ! Het nieuwe modem was ook snel in huis . Nogmaals dank voor de medewerking !

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@Lienos Fijn om te lezen! We zijn blij dat het nu allemaal goed werkt. Laat het gerust weten als wij nog ergens mee kunnen helpen.

0 Kudos
erikj
Level 3

Hi @Cecilia , Ik heb onlangs van jullie een connectbox ontvangen om te wisselen met mijn Cisco EPC3925 modem. Ik heb die omwisseling uitgevoerd en ik ervaar sindsdien precies hetzelfde als stormstorm. En wat gemeld is in het andere topic waar je naar verwijst. De VPN issues. Ik lees daar dat een Ubee modem de oplossing is. Mijn modem staat in bridge modus en heb een eigen firewall. Nu geef je aan bij stormstorm het verzoek in dat andere topic te melden, echter dit topic is gesloten. Dus kan er niet meer op reageren. Hoe verder?

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@erikj Super dat je dit topic gevonden hebt! Ik begrijp uit je bericht dat je graag een Ubee modem wilt hebben i.v.m. VPN issues. Ik heb direct een ander modem voor je aangevraagd. Je krijgt dit modem binnen 2 a 3 werkdagen toegestuurd via de pakketdienst van Post NL. 
Zorg je ervoor dat het SmartWifi modem retour komt op onderstaande retouradres?

XPO/Ziggo

Antwoordnummer 1070

5800 VB Venray

Laat maar weten wat je bevindingen zijn.