1
Vraag
2
Reacties
mark-vl

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Cisco modem vervangen ivm. IPV6 bridge mode?

Hallo,

Ik heb al jaren een Cisco EPC3928 in bridge mode met daarachter een Ubiquiti Edgerouter.
Nu wil ik graag IPV6 gaan gebruiken, maar ik begrijp dat dit Cisco modem daarvoor niet geschikt is.
Is het mogelijk dat ik een vervangend modem krijg waarmee dit wel mogelijk is?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @mark-vl
Een warm welkom op de Ziggo Community!

Goed dat je hier even aan de spreekwoordelijke bel trekt! Jouw huidige Cisco modem ondersteunt inderdaad geen IPv6 in bridge mode. Om dit wel voor jou mogelijk te maken kunnen we je huidige modem omruilen. Dat is geen enkel probleem. Ik kan je hiervoor een Smart Wifi modem (Connectbox) sturen of een Ubee UBC1318ZG. Het laatstgenoemde modem beschikt niet over een ingebouwde wifi-router, maar wellicht dat dit juist jouw voorkeur heeft vanwege je eigen router. Heb je een voorkeur voor één van deze type modems? Dan zorg ik dat je deze toegestuurd krijgt.

Bekijk in context

81 Reacties 81
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @mark-vl
Een warm welkom op de Ziggo Community!

Goed dat je hier even aan de spreekwoordelijke bel trekt! Jouw huidige Cisco modem ondersteunt inderdaad geen IPv6 in bridge mode. Om dit wel voor jou mogelijk te maken kunnen we je huidige modem omruilen. Dat is geen enkel probleem. Ik kan je hiervoor een Smart Wifi modem (Connectbox) sturen of een Ubee UBC1318ZG. Het laatstgenoemde modem beschikt niet over een ingebouwde wifi-router, maar wellicht dat dit juist jouw voorkeur heeft vanwege je eigen router. Heb je een voorkeur voor één van deze type modems? Dan zorg ik dat je deze toegestuurd krijgt.

mark-vl
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Cecilia,


Bedankt voor je snelle reactie.
Voor mijn situatie is de Ubee inderdaad beter, dus als het kan ontvang ik graag de Ubee.

Met vriendelijke groeten,

Mark

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Is bij deze geregeld @mark-vl. Je ontvangt de Ubee binnen enkele dagen via Post NL. Het oude modem mag je naar ons retourneren in de doos van het nieuwe modem. Ik raad je aan om het verzendbewijsje wel even goed te bewaren 🙂

vlietstrah

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi,

 

Ik zit met hetzelfde probleem/uitdaging is dit voor mij ook te regelen? de Ubee UBC1318ZG

 

mvg Hein

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Wat een geluk bij een ongeluk dat je dan op dit topic stuit @vlietstrah! Bij deze heb ik het voor je in orde gemaakt. Je ontvangt binnen enkele werkdagen de Ubee UBC1318ZG. Het oude modem zien we dan graag weer tegemoet 🙂

stormstorm

Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

ik zit met VPN issues. een Ubee UBC1318ZG zou het probleem voor mij ook oplossen vanwege de Puma chipset perikelen in de connectbox. @Cecilia zou je dit ook voor mij in gang willen zetten?  Thuiswerken is bijna geen doen om dit moment vanwege verbrekende VPN verbindingen. De Ubee UBC1318ZG lost dit probleem op. Inmiddels ook al in meerdere topics besproken. Alvast bedankt!

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @stormstorm
Een warm welkom op de Ziggo Community. 

Met het thuiswerken zit je allesbehalve te wachten op VPN issues! Ik wil je in dit geval adviseren om hier een eigen topic over aan te maken, aangezien het probleem wat jij aankaart een ander probleem is dan het onderwerp van dit topic. Het gaat hier namelijk over de mogelijkheid om IPv6 in bridge mode te kunnen gebruiken. 

Het probleem wat jij aankaart heeft betrekking op het probleem besproken in dit topic. Ik wil je dan ook vragen om het verzoek daar neer te leggen, zodat er geen zaken door elkaar heen gaan lopen. Wil je daar dan ook direct laten weten of je gebruik maakt van een eigen router? De Ubee beschikt namelijk niet over een ingebouwde wifi-router. Dat betekent dus dat een eigen netwerk erachter nodig is en het is op dit moment niet duidelijk of jij dit hebt (aangezien je modem ook niet in bridge mode staat). 

stormstorm

Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

ik gebruik ook de Connectbox in bridge en heb hier dus mijn eigen router aan hangen. Los van het VPN probleem zou ik ook graag gebruik willen maken van ipv6 over bridge. Dus alleen daarom zou ik graag al een modem swap willen.

 


Ik snap dat het formeel gezien de bedoeling is dat je een nieuw topic opent maar ik los 100% van de problematiek op met deze modem swap. En ik heb gelijk ipv6 in bridge. Heb een technische IT achtergrond en de binnen installatie is oké 

stormstorm

Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

 

Ik snap dat het formeel gezien de bedoeling is dat je een nieuw topic opent maar ik los 100% van de problematiek op met deze modem swap. En ik heb gelijk ipv6 in bridge. Heb een technische IT achtergrond en de binnen installatie is oké 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@stormstorm "ik gebruik ook de Connectbox in bridge en heb hier dus mijn eigen router aan hangen. Los van het VPN probleem zou ik ook graag gebruik willen maken van ipv6 over bridge."

 

Als je in oud-Ziggo gebied woont, dan heeft de Connect box in bridge IPv6 en IPv4.

 

Ziggo: "IPv6 in bridge wordt begin december 2021 tegelijk in het hele voormalig Ziggo gebied uitgerold. Ergens volgend jaar in het voormalig UPC gebied (maar ik heb daar nog geen exacte planning van)."

bas_otten

Level 4
  • 31Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Beste Ziggo-medewerker,

Ik kreeg onlangs een brief in de bus dat mijn oude modem, de Cisco EPC3208, niet meer van deze tijd is. Op zich klopt dat wel, maar er wordt aangegeven dat er nu een Connectbox naar mij opgestuurd gaat worden, zo'n apparaat met WiFi en allerlei toeters en bellen. Terwijl ik als techneut mijn eigen WiFi-router heb en veel liever een nieuw modem zou hebben dat functioneel gelijk is aan mijn oude, dus simpelweg recht-toe-recht-aan een super goed en stabiel kabelmodem, zónder wifi etc. Nu lees ik in dit topic dat Ziggo hiervoor weldegelijk nog een oplossing biedt, in de vorm van een Ubee UBC1318ZG. Is het mogelijk dat ik zo'n Ubee UBC1318ZG opgestuurd krijg in plaats van een Connectbox?

Groeten,

Bas Otten

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 677Likes

Ha @bas_otten echt nog een oud type modem! Buiten dat die nog goed werkt en jij een probleemloos wifinetwerk hebt met je router is dat met het nieuwe modem natuurlijk ook geen enkel probleem. Je huidige router kan ook probleemloos aan het nieuwe modem en heeft daarbij de bridge modus nodig. Daarna staat wifi uit en is het ook klaar. Instellen van de bridge modus doe je direct op het modem, daar heb je onze hulp niet bij nodig. Behalve wanneer deze niet in IPv4 only staat, dat maken we graag voor je in orde mocht dat nodig zijn. 

Mocht je alsnog problemen ervaren met het nieuwe modem in bridge modus, dan onderzoeken we dat met je of dit op te lossen is en mocht dat niet gaan is de Ubee zonder wifi plaatsen natuurlijk ook een optie. 

bas_otten

Level 4
  • 31Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Bedankt @Jos voor je vlotte reactie!

Ik heb het een en ander op internet gelezen over de Connectbox versus de Ubee UBC1318. Daaruit krijg ik een eensluidend beeld dat de UBC1318 technisch nogal wat streepjes vóór heeft op de Connectbox. Eén concrete en actuele link hier genoemd: https://tweakers.net/productreview/278292/ziggo-connect-box.html. Ik zou daarom, en omdat die toch al beter aansluit op mijn netwerkontwerp, dolgraag al op voorhand die Ubee UBC1318 ontvangen in plaats van de Connectbox.

Hopelijk is dat mogelijk? Dat zou ik heel fijn vinden!

Groeten, Bas

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Ik heb het een en ander op internet gelezen over de Connectbox versus de Ubee UBC1318."

Er wordt heel veel geschreven over Puma chipsets, maar aan het einde van het hele verhaal heeft 99% er geen last meer van na de software update van april 2021.

Ziggo stuurt alleen in uitzonderlijke gevallen een Ubee waar alle andere mogelijke oorzaken zijn uitgesloten en er nog aantoonbare problemen zijn.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemiddag @bas_otten, je inlezen kan natuurlijk nooit kwaad! Wat @Bert aangeeft is waar, wij ruilen een Connectbox alleen in specifieke gevallen om voor een UBC modem. Mocht je problemen ervaren met je nieuwe Connectbox dan kijken we graag even mee! 

Marco T

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Ziggo medewerkers, we hebben Cisco 3928AD welke in bridge mode staat, daar we daarachter een goed Ubiquiti Mesh Wifi Netwerk hebben. Nu wil ik de boel overzetten naar ipv6 maar loop ook tegen het probleem aan dat de oude Cisco router geen ipv6 ondersteund. Zou je ons ook de Ubee UBC1318ZG toe kunnen sturen? We zullen dan de oude Cisco modem retourneren.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Marco T Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Marco T

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi @Bert bedankt voor je antwoord. Had de helpdesk van Ziggo ook al gebeld, maar voor hun is het heel moeilijk (weet niet waarom) om een oud modem om te ruilen voor een nieuw modem. Volgens de helpdesk medewerker moet hij in verschillende systemen hacken. Hopelijk kunnen de moderators als @Lotte of @Jos mij wel helpen om mijn oude Cisco 3928AD om te ruilen voor een Ubee UBC1318ZG (daar ik al een Ubiquiti Mesh Netwerk heb en over wil op ipv6) net als de vraagsteller welke precies hetzelfde probleem had als ik en ik daarom in dit topic terecht kwam.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic