1
Vraag
2
Reacties
Elisabeth59

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Cisco modem - geen wifi-verbinding meer op diverse apparaten

Hallo, 

Ik heb een Cisco modem, heb al 2 dagen geen wifi verbinding meer ( op verschillende smartphone en Google Nest).

Met kabel heb ik wel internet op laptop.  Modem al paar keer uitgetrokken, helpt niet. IK moet ook altijd mijn wachtwoord opnieuw intypen, wordt niet onthouden  Op de modem brandt ook 1 oranje lampje, constant, is dit een probleem? Iemand een oplossing? 

 

 

 

Elisabeth59_0-1667657800420.jpeg

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erik P
Community Moderator
Community Moderator
  • 3200Posts
  • 572Oplossingen
  • 750Likes

 Hi @Elisabeth59, welkom op de Community!

Fijn dat er in dit topic al veel reacties staan! Als het goed is, is het nieuwe modem net bezorgd. Hopelijk merk je dat de wifi weer werkt 🙂

Laat maar weten als via deze weg een monteursafspraak wil maken!

Bekijk in context

11 Reacties 11
Visser_

Level 17
Expert
  • 2522Posts
  • 76Oplossingen
  • 1058Likes

Hoi @Elisabeth59 ,

Kan je een foto maken van het AOP?

Je kan ook proberen dit modem te resetten, dat doe je door het resetgaatje 15seconden met een pinnetje in te drukken.

Het oranje lampje betekend volgens mij alleen dat je een 100mbps internetkabel hebt aangesloten ipv een 1gbps.Niet perse iets ernstigs.

Sowieso kan dit modem omgeruild worden voor een connectbox.

Architect_Kev

Level 6
  • 121Posts
  • 5Oplossingen
  • 32Likes

Beste lijkt mij vervangen. Dit is al een vrij oud model ondertussen

 

Ziggo levert deze ook niet meer en het zal wellicht niet lang meer duren voordat deze niet meer ondersteund wordt.

 

Hij heeft maar 8x4 kanalen ipv de 24x8 die tegenwoordig het laagst leverbaar is

Elisabeth59
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Denk dat je dit bedoelt?  Maar we hebben niks verandert in huis, zomaar in eens gebeurd. 

Elisabeth59_0-1667659116618.jpeg

 

Wim C.

Level 17
Super Expert
  • 3486Posts
  • 151Oplossingen
  • 2447Likes

@Elisabeth59 het lijkt er inderdaad op.
Voordat er een modem wordt vervangen lijkt me dat er sowieso een afspraak moet worden gemaakt met een monteur om dit antiquarische verhaal te vervangen. Een afspraak maken om dit AOP te vervangen kun je telefonisch doen, via MijnZiggo en anders kan een Ziggo-moderator dit voor je inplannen.

Omdat het AOP onder het domein van Ziggo valt, zijn hier geen kosten aan verbonden.

Elisabeth59
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Dankjewel allemaal, ga er werk van maken.

 

KBX458

Level 18
Super Expert
  • 8314Posts
  • 368Oplossingen
  • 4596Likes

Een kleine, doch niet onbelangrijke aanvulling: de vervanging van het AOP en de monteur zijn beide gratis.🙂

Vaak heeft de monteur ook nog wel een nieuw modem bij zich.

Visser_

Level 17
Expert
  • 2522Posts
  • 76Oplossingen
  • 1058Likes

Laat maar weten of het opgelost is.

De monteur kan dan ook wel meteen het modem plaatsen, dus voor nu zou ik alleen een monteur inplannen.

Daarnaast kan je proberen het modem direct op het AOP aan te sluiten via de linker kabel die nu op de ETU-02 zit.

Elisabeth59
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Oke klinkt goed, ziggo dan maar bellen. 🙂 

Erik P
Community Moderator
Community Moderator
  • 3200Posts
  • 572Oplossingen
  • 750Likes

 Hi @Elisabeth59, welkom op de Community!

Fijn dat er in dit topic al veel reacties staan! Als het goed is, is het nieuwe modem net bezorgd. Hopelijk merk je dat de wifi weer werkt 🙂

Laat maar weten als via deze weg een monteursafspraak wil maken!

Elisabeth59
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Nieuwe modem, alles doet het weer perfect 🙂

 

 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 2045Posts
  • 165Oplossingen
  • 607Likes

@Elisabeth59 helemaal mooi, fijn om te lezen. Goed dat je ons even informeert. Geniet van je nieuwe modem! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Ga je voor een film of een serie?

Uitgelicht topic