1
Vraag
2
Reacties
MP

Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Cisco modem EPC3925 NAS

Het schijnt, volgens Ziggo, dat ik vanuit mijn IP allerlei heb zitten versturen. Dit zonder mijn weten uiteraard.

Ik zou de NAS functie in de modem moeten uitschakelen.

Ik ben in de modem ingelogd.

Het gaat om een Cisco EPC3925.

Maar kan nergens vinden iets over NAS. Laat staan hoe ik die moet uitschakelen.

Zou iemand mij kunnen en willen vertellen hoe ik de NAS in de modem kan uitschakelen?
Alvast dank.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Welkom op de Ziggo Community @MP

Goed dat je ons gevonden hebt en wat balen dat je al vanaf donderdag zonder internet zit. 

Het modem wat je hebt is inderdaad niet het nieuwste en ik denk dat dat @Bert op het verkeerde been gezet heeft.
De reden dat het internet niet werkte was omdat wij dit geblokkeerd hadden omdat wij constateerden dat je veel spam verstuurde. De afdeling die dit blokkeert, dacht dat dit vanuit jouw NAS (Networked Attached Storage) zou komen. Dit hebben ze dan ook meegegeven, maar dat is niet helemaal goed aan je uitgelegd door mijn collega's begrijp ik.

Inmiddels moet de blokkade er af zijn en het internet weer werken. Klopt dat?
Wanneer het nog niet werkt, mag je het modem even voor 30 seconden uit de stroom halen.


 

Bekijk in context

9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Staat er wel een een mogelijkheid in het modem om een USB aansluiting uit te zetten?

Een Ziggo moderator kan eens meekijken wat hier zo mogelijk bedoelt wordt.

 

Lang verhaal kort, dit is een verouderd modem.

Ziggo kan die omruilen voor je voor een nieuwe.

Daarnaast kunnen ook de aansluitmaterialen verouderd zijn.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers en het modem op de foto?

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

MP
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Hallo Bert,
Dank voor de snelle reactie.
Ik kan niets in het modem vinden waar ik een USB aansluiting zou kunnen uitzetten.
Ik heb sinds donderdag uitgebreid met Ziggo via twitter gecorrespondeerd omdat ik al die tijd geen internet had. Ook foto's van het modem gestuurd. Dus zij weten, ook als zij in mijn gegevens kijken, welke modem ik heb en hoe oud die is.  

Ik heb jouw suggestie voor vervanging gestuurd. Zij reageerden: "Als er op dit moment geen problemen meer zijn, dan hoeven we niet gelijk dingen aan te passen. Als modem en router naar behoren werken, is er niks aan de hand! Wil je toch liever een nieuw modem? Dan heb ik de mogelijkheid om een nieuwe op te sturen."

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Welkom op de Ziggo Community @MP

Goed dat je ons gevonden hebt en wat balen dat je al vanaf donderdag zonder internet zit. 

Het modem wat je hebt is inderdaad niet het nieuwste en ik denk dat dat @Bert op het verkeerde been gezet heeft.
De reden dat het internet niet werkte was omdat wij dit geblokkeerd hadden omdat wij constateerden dat je veel spam verstuurde. De afdeling die dit blokkeert, dacht dat dit vanuit jouw NAS (Networked Attached Storage) zou komen. Dit hebben ze dan ook meegegeven, maar dat is niet helemaal goed aan je uitgelegd door mijn collega's begrijp ik.

Inmiddels moet de blokkade er af zijn en het internet weer werken. Klopt dat?
Wanneer het nog niet werkt, mag je het modem even voor 30 seconden uit de stroom halen.


 

MP
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Ik heb inmiddels wel internet. Maar nu wil ik mijn NAS, wat ik niet eens wist dat ik die had, uitschakelen. Dat zou ik in mijn modem moeten doen. Maar als ik in de modem inlog kan ik niet zien hoe ik de NAS kan uitschakelen. Of is er helemaal geen sprake dat ik een NAS heb? Ik ben een beetje het spoor bijster.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Fijn dat het internet weer werkt, @MP
Wanneer je een NAS hebt, dan weet je dit ook tenzij je dit zelf niet aangesloten hebt.
Het is een centraal opslagapparaat welke verbonden is met jouw netwerk. Op die manier kan elk apparaat hierop bestanden bewaren of openen. 

MP
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Met andere woorden, aangezien ik het niet weet, dan heb ik het niet? Is dat iets tastbaars of heeft dat met instellingen te maken? Of ben ik gehackt? En hoezo werd er vanuit mijn adres spam verstuurd? Althans volgens jouw collega's.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@MP Een NAS is een doos, een externe harde schijf, waar je bestanden op op kunt slaan of op backups kunt maken, buiten je computer/laptop enz.

MP
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Oh!!! Dus het heeft niets met de modem te maken!! Het leven kan soms zo makkelijk zijn.

Ik heb wel 2 externe harde schijven die ik zo nu een dan aan mijn laptop koppel via usb-poort om backups te maken, hetzij door te slepen of d.m.v. Time Machine van Apple. Ik zal voor de zekerheid die met Ziggo Safe online ook scannen.

MP
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Even voor de goede orde en als aanvulling op het bovenstaande,

ik heb met onderwerp "Ziggo Safe Online - Externe HD" vorige week een vraag gesteld. Misschien had ik die hier verder moeten doen. Excuses voor mijn onhandigheid. Het komt er in ieder geval op neer dat ik nog steeds niet weet waardoor ik spam verstuurde. 😕

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic