1
Vraag
2
Reacties
Vriesg

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Cisco modem 3928 heel traag en steeds resetten

Cisco modem 3928 is heel traag. Maar na reset weer kort tijdelijk op normale snelheid. Ik lees op dit forum dat mogelijk het modem vervangen moet worden. Dit is misschien ook nodig  voor een of meerdere aansluitkabels.  Hoe los ik dit probleem op ? .

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

@Erik P is het nieuwe modem verstuurd naar het juiste adres?

Bekijk in context

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Heel scherp van je @KBX458 . Mijn collega Erik heeft inderdaad een modem omwisseling gevraagd van de topicstarter zijn eigen adres en niet van het account van de dochter. Oeps! Maar gelukkig zie ik dat @Vriesg zelf ook een wat ouder modem van ons gebruikt. Dit modem zou sowieso in de loop van het jaar omgewisseld worden voor een nieuw exemplaar. Dan is dat al mooi geregeld. 
 

@Vriesg , laat je ons weten wanneer jij de adresgegevens van je dochter tussen haakjes achter je eigen postcode + huisnummer hebt ingevuld? Dan regelen we ook een nieuw modem voor je dochter. Op die manier hebben jullie straks beide een mooi nieuw modem. 

Bekijk in context

13 Reacties 13
Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @Vriesg ,

Kan je een foto maken van het AOP(ziggo aansluiting)?

Vervangen is mogelijk inderdaad, je krijgt dan een Arris/Compal connectbox of een Sagemcom.

 

Vriesg
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt voor de snelle reactie. Het modem staat bij mijn dochter. Ik kom maandag met foto van de aansluiting. Ik zal tevens in het weekend even voelen hoe warm het modem is.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Vriesg

Het resetten van je modem hoort zeker geen dagelijkse kost te worden. Zoals hier al is aangegeven kunnen we het modem kosteloos omruilen naar een SmartWifi modem. We zien de foto van de aansluiting graag tegemoet, zodat we eventueel ook direct nieuwe aansluitmaterialen kunnen toesturen. 

Ik begrijp uit je bericht dat het modem bij jouw dochter staat. Zou je haar adresgegevens dan ook willen vermelden in jouw Communityprofiel? Dit mag tussen haakjes naast jouw eigen adresgegevens. Dan weten we direct waar we alles naar toe mogen sturen. 

Vriesg
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hartelijk dank voor de reactie, Bijgaand treft u drie foto,s  aan.  IK hoor morgen of ze bij het modem 2 of 3 pods wil bestellen.  Dan geef ik het een en ander door.

.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Dit is allemaal zeer verouderd.

Ik zou een nieuwe versterker, nieuwe connectoren en een Trisz/Braun AOP+ POA254(ene aansluiting op de versterker en andere op het modem)nemen.Een moderator kan een gratis monteur inplannen daarvoor.

De nieuwe versterker is echter voor eigen kosten.Andere optie is om 2 splitters op elkaar te doen, dit kan echter zorgen voor onvoldoende signaal(POA254+POA-01-B), maar dit valt te proberen natuurlijk.Dat is kosteloos.

Het huidige Cisco modem werkt daarna zeer waarschijnlijk ook wel weer goed, maar je kan deze ook gelijk vervangen.Persoonlijk zou ik het gewoon na het vervangen van de aansluitmaterialen proberen, werkt het goed, zo laten en zo niet kan er altijd alsnog een nieuw modem gestuurd worden.Bij het huidige modem passen deco versterker, dat kost voor een set van 3 stuks(waarbij de wifi van het modem uitgaat) 2.50 per maand of 99,95 eenmalig.

Er is momenteel een Mediabox xl in gebruik?

Vriesg
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Kunt u aangeven op welk email-adres  ik de adresgegevens moet doorgeven, zodat ik modem en huur pods en  eventueel  de door de expert Visser gegeven oplossing kan regelen. 

Krista
Community Moderator
Community Moderator
  • 299Posts
  • 45Oplossingen
  • 145Likes

Hartelijk dank voor de foto's @Vriesg. Het lijkt me verstandig om naast een nieuw modem te sturen, ook een monteur in te plannen die de aansluiting komt vervangen aangezien deze verouderd is. Ik wil voorstellen om je een nieuw modem toe te sturen. Wanneer je deze in huis hebt, kun je een bericht sturen en dan plannen we een monteur in. Wat vind je? 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Het gratis nieuwe modem heb ik bij deze voor je aangevraagd @Vriesg. Laat je weten als dit modem is bezorgd? Dan pakken we graag de agenda erbij om een monteursafspraak te maken 🙂

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

De postcode en het huisnummer van je dochter kan je tussen haakjes plaatsen achter je eigen postcode en huisnummer in

https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile

Ze zijn alleen zichtbaar voor moderators.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

@Erik P is het nieuwe modem verstuurd naar het juiste adres?

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Heel scherp van je @KBX458 . Mijn collega Erik heeft inderdaad een modem omwisseling gevraagd van de topicstarter zijn eigen adres en niet van het account van de dochter. Oeps! Maar gelukkig zie ik dat @Vriesg zelf ook een wat ouder modem van ons gebruikt. Dit modem zou sowieso in de loop van het jaar omgewisseld worden voor een nieuw exemplaar. Dan is dat al mooi geregeld. 
 

@Vriesg , laat je ons weten wanneer jij de adresgegevens van je dochter tussen haakjes achter je eigen postcode + huisnummer hebt ingevuld? Dan regelen we ook een nieuw modem voor je dochter. Op die manier hebben jullie straks beide een mooi nieuw modem. 

Vriesg
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb de gevraagde gegevens voor de versturing van het modem vermeld. Mijn dochter heeft mijn achternaam, maar het kan zijn dat het contract op naam van haar echtgenoot staat t.w. Ruitenburg

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @Vriesg , bedankt voor het toevoegen van de gegevens van je dochter. Ik heb gelijk een nieuw modem voor haar aangevraagd. Deze wordt binnen een paar dagen bij haar bezorgd.

Haar huidige modem hoef ik niet terug. Deze mag ze inleveren bij de milieustraat van haar gemeente.
 

Fijn dat we jullie via deze weg hiermee mochten helpen en beide heel veel plezier met jullie nieuwe apparatuur.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic