1
Vraag
2
Reacties
TonT

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Cisco epc3928: instabiel internet

Cisco EPC3928 en AOP met UMU1006 instabiel.

Het modem staat op 1 m van het AOP, beiden in de woonkamer.

Ik heb een 75 Mb/s abo en de snelheid  bij mijn bekabelde PC varieert van 60 tot 75.

Bij wifi varieert het echter van 7!! tot 75 Mb (op 2 m afstand).

 

Is het modem aan vervanging toe?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

@TonT 

Ik heb een nieuw modem jouw kant op gestuurd. Laat jij weten of de problemen daarmee zijn opgelost? Je ontvangt een track en trace code per e-mail. Ik verwacht dat je het pakket na het weekend in huis hebt. 

 

Bekijk in context

TonT
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hallo Madelon,

Probleem opgelost. Met het nieuwe modem is de downloadsnelheid met wifi weer normaal.

Vriendelijk bedankt

Bekijk in context

11 Reacties 11
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

En niet alleen je modem is mogelijk aan vervanging toe, in ieder geval zeker de splitter en de korte kabel naar je modem.

Een Ziggo moderator kan die gratis naar je opsturen.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 676Likes

We zitten er vandaag bovenop @Bert !  We starten met die splitter en coaxkabel vervangen met enkele dagen heb je die in huis. 
De UMU splitter vervang je zo.

Snelheid ziet er niet gek uit, wifi is niet gelijk meetbaar aan de bekabelde verbinding. 
Het kan zijn dat de ene via de 5GHz verbonden was en de volgende test niet. Kijk voor andere tips rondom de wifi ook deze stappen door. 

Na ontvangst van nieuwe kabel en splitter, kun je het dan nog eens testen? Ik hoor het graag. 

TonT
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dat lijkt me een goed idee.

Bedankt.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Heb je de spullen ontvangen, @TonT? Ik ben erg benieuwd! 

TonT
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Splitter en kabel zijn aangekomen en geinstalleerd, maar helaas. Bekabeld wordt (bijna) altijd tegen de 75/10 Mb/s gehaald, conform het abonnement. Maar wifi komt (bijna) nooit boven de 40 Mb/s. Zoals vermeld staat het modem zichtbaar in dewoon kamer. Geen wifi voor PC en geen spelcomputer.

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Jammer zeg @TonT 

We kunnen in dit geval overgaan tot het vervangen van het modem. Hierna bezit jij over nieuw aansluitmateriaal en een nieuwe modem. De juiste ingredienten voor een stabiel WiFi signaal 😉 

 

 

Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes

@MadelonIs het niet verstandig om het AOP ook gelijk te vervangen. Die is hoogstwaarschijnlijk ook verouderd.

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Yes, als het AOP verouderd is natuurlijk wel. @TonT wellicht kun je een foto als bijlage meesturen van het AOP? 

TonT
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Madelon, zoals hierboven blijkt hebben jullie al een nieuwe splitter en kabel opgestuurd en heb ik aangegeven dat het geen oplossing is. Zie foto aop en resultaat van de speedtest (2,8/2,7 Mb/s).

Dus een nieuw modem lijkt hard nodig.

Mvgr

Ton

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

@TonT 

Ik heb een nieuw modem jouw kant op gestuurd. Laat jij weten of de problemen daarmee zijn opgelost? Je ontvangt een track en trace code per e-mail. Ik verwacht dat je het pakket na het weekend in huis hebt. 

 

TonT
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hallo Madelon,

Probleem opgelost. Met het nieuwe modem is de downloadsnelheid met wifi weer normaal.

Vriendelijk bedankt

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic