Alice48

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Cisco epc 3925 traag

Goedendag

 

Ik heb een vraag mbt tot mijn modem de cisco epc 3925. Deze is erg traag en instabiel. Zie ook overal staan dat deze erg oud is. Ik denk dat ik deze modem al meer dan 10 jaar in huis hebt. Het haalt ook niet meer de huidige snelheden. Kunnen jullie mij hier mee helpen. Mijn zoon heeft alle stappen en kabels nageken dat is allemaal goed. 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemiddag @Alice48 en een warm welkom op de Community,

Goed dat je met deze vraag een topic bent gestart op dit forum! Ik zie dat expert @Bert al een aantal zaken met je heeft nagelopen. Wat hij aangeeft klopt, het modem en de aansluitmaterialen zijn aan vervanging toe. Ik heb gelijk kosteloos een nieuw SmartWifi modem een POA1 Splitter en modemkabel toegestuurd. Binnen 4 werkdagen ontvang je de materialen en het modem in huis. Het Cisco modem hoeft niet retour en mag je inleveren bij de milieustraat. Laat je onder dit topic weten wat je bevindingen zijn nadat je het nieuwe modem i.c.m. de nieuwe aansluitmaterialen hebt aangesloten?

Let op: de levering van het modem verloopt via de pakketdienst van Post NL. De aansluitmaterialen worden met de brievenpost als brievenpostpakketje verstuurd. Het kan dus zijn dat het niet tegelijk met elkaar bij je binnenkomt.

Bekijk in context

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @WjV-01

 

Ik kreeg een berichtje van mijn collega Anne over het omwisselen van je modem. Ik heb het zojuist in orde gemaakt, je ontvangt het nieuwe modem binnen 5 werkdagen 🙂

Bekijk in context

27 Reacties 27
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Mogelijk zijn ook alle aansluitmaterialen aan vervanging toe, dan kunnen die gelijk meegestuurd worden of zo nodig gratis vervangen worden door een Ziggo monteur.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Alice48
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

16380205103745355190811530691523.jpg

 hopelijk is dit duidelijk genoeg? Alvast bedank voor de hulp. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dit is duidelijk.

Ziggo gaat kan je een nieuwe modem toesturen met nieuwe aansluitmaterialen, zijnde een splitter, voor op je wandcontactdoos met 1 uitgang naar je modem met een nieuwe kabel en 1 uitgang naar je TV versterker met de kabel die je nu ook hebt naar je versterker.

Alice48
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Goedendag @Bert 

 

Heel erg fijn bedankt! 

Mijn zoon gaf aan dat die dat wel kan instaleren. Ga er vanuit dat het dan ook allemaal weer goed werkt. 

 

Nogmaals bedankt voor de hulp

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Het is alleen nog even wachten op een Ziggo moderator die je die spullen op gaat sturen.

Alice48
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Helemaal goed ik zie het bericht tegemoet. 

 

Mvg

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemiddag @Alice48 en een warm welkom op de Community,

Goed dat je met deze vraag een topic bent gestart op dit forum! Ik zie dat expert @Bert al een aantal zaken met je heeft nagelopen. Wat hij aangeeft klopt, het modem en de aansluitmaterialen zijn aan vervanging toe. Ik heb gelijk kosteloos een nieuw SmartWifi modem een POA1 Splitter en modemkabel toegestuurd. Binnen 4 werkdagen ontvang je de materialen en het modem in huis. Het Cisco modem hoeft niet retour en mag je inleveren bij de milieustraat. Laat je onder dit topic weten wat je bevindingen zijn nadat je het nieuwe modem i.c.m. de nieuwe aansluitmaterialen hebt aangesloten?

Let op: de levering van het modem verloopt via de pakketdienst van Post NL. De aansluitmaterialen worden met de brievenpost als brievenpostpakketje verstuurd. Het kan dus zijn dat het niet tegelijk met elkaar bij je binnenkomt.

Alice48
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Goedenavond @Paul 

 

Bedankt voor de snelle reactie en service. Ik zal na het installeren en testen de bevinden hier plaatsen. 

 

Nogmaal beide bedankt en een fijn weekend!!

 

Mvg Alice 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Alice48 Heel graag gedaan! We wachten je bevindingen met het nieuwe modem even af. Een hele fijne dag gewenst! 😉

 

PeterZandbergen

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Ziggo,

 

Ik heb ook nog zo’n oude Cisco 3925 hier in huis hangen. Kan die ook kosteloos worden vervangen door een nieuwer exemplaar met dezelfde functies?

 

Met vriendelijke groet,

 

Peter Zandbergen

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@PeterZandbergen Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

PeterZandbergen

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt Bert! Kun je mijn postcode en huisnummer nu wel in mijn profiel zien?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@PeterZandbergen Ik kan als andere klant geen privégegevens inzien die zijn niet openbaar en dat is maar goed ook.🙂

Maar Ziggo medewerkers nu wel.

PeterZandbergen

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wederom bedankt! Nu maar hopen dat de Ziggo-medewerkers snel reageren.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@PeterZandbergen Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Mogelijk zijn ook alle aansluitmaterialen aan vervanging toe, dan kunnen die gelijk meegestuurd worden of zo nodig gratis vervangen worden door een Ziggo monteur.

PeterZandbergen

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

630A0E15-05BD-4EE4-8FBD-CEA95257F403.jpeg

F7845E24-B4B8-43CC-9BB2-63F53091B7C6.jpeg

PeterZandbergen

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Bert,

 

Zijn de foto’s zo duidelijk genoeg.

 

De ziggo modem zelf is overigens verbonden met een nighthawk R8000 die het internet- en wifiverkeer in huis regelt.

 

Met vriendelijke groet,

 

Peter Zandbergen

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@PeterZandbergen Sowieso kan je modem vervangen worden, maar het modem moet ook achter een splitter en niet achter de versterker, dat kan problemen veroorzaken.

Ziggo kan gelijk een splitter met een passende kabel naar je modem meezenden.

Uitgelicht topic