Mijn Cisco modem valt regelmatig weg. Dan brand/knippert het ‘online-lampje’ oranje. Wifi doet het dan niet meer en de vaste computer ook niet meer.
Al een aantal keer gereset door de steker er uit te trekken. In de bijlage het aansluitpunt in de meterkast. De storing doet zich al meerdere weken/maanden voor en hoop het nu definitief op te kunnen lossen.
Als ik hier op het forum kijk zie ik een aantal berichten dat dit wel eens aan het type modem kan liggen. Kan iemand van Ziggo dat even controleren?
En als het modem inderdaad te oud/defect is een nieuwe opsturen?
Is een nieuw AOP (of versterker) nodig/handig? (daarmee wordt dan wellicht gelijk een zwak tv-signaal verbeterd? niet het hoofdonderwerp van dit topic maar zou wel mooi meegenomen zijn)
Dank alvast.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Je modem heeft langzamerhand zijn pensioen bereikt. Ik zou een nieuwe aanvragen. Zet in het nieuwe modem je huidige SSID en wachtwoord, dat scheelt werk.
De splitter die op je AOP zit, waar Data, TV en Radio op staat voldoet niet meer aan huidige eisen en zou vervangen moeten worden door een POA-01 splitter met nieuwe kabel naar het modem.
Post eens de huidige signaalwaarden van het modem. Er is mogelijk ook nog wat anders aan de hand. Waar vind ik de up- en downstreamwaarden van mijn modem? | Ziggo Community
Ik hoop dat Ziggo zelf ook even kan inloggen en controleren.
Als ik andere topics bekijk lijkt het modem en de AOP idd aan vervanging toe.
Maar hieronder heb ik alvast de gegevens gezet (sorry voor de opmaak dat lukt even niet anders):
Overigens kon ik pas bij de gegevens nadat het modem weer een automatische herstart leek te doen, internet lag er weer even uit.
|
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |
Upstream Channels |
|
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statistics |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Goedemiddag @Harryg50,
Welkom op de Community!
Irritant en frustrerend dat het Cisco modem regelmatig weg valt.
Logisch dat je hier een oplossing voor wil als dit al een aantal maanden speelt.
Fijn dat er daarom een reactie in het topic staat en er al foto's en signaalwaardes zijn gedeeld.
Hoewel het signaal hier binnen de marges valt, lijkt het mij verstandig om het modem en de splitter te vervangen.
Een gratis splitter met kabel en modem heb ik daarom ook net voor je aangevraagd.
De hoofdaansluiting zelf is niet te zien. Hier ziet namelijk de Umu splitter op.
In dit topic staat een handig filmpje over hoe de Umu splitter van de hoofdaansluiting te verwijderen is.
Deel je de nieuwe waardes als het nieuwe modem is aangesloten met nieuwe splitter?
We zijn benieuwd of het probleem hiermee is opgelost 🙂
Erik, dank voor je reactie.
We gaan het nieuwe modem aansluiten en hopen dat het dan inderdaad beter gaat.
Harryg50 wrote:Erik, dank voor je reactie.
We gaan het nieuwe modem aansluiten en hopen dat het dan inderdaad beter gaat.
Top, houd ons op de hoogte 🙂
@Erik, afgelopen weekend heb ik het modem geïnstalleerd. Nu even aan het proefdraaien en alles lijkt te werken. Ik zal de signaal waardes volgende week nog even posten.
Dat zijn vooralsnog positieve berichten @Harryg50. Houd het de komende tijd goed in de gaten en trek aan de bel als er iets mis is. We helpen graag!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.