Alles over het nieuwe zwarte SmartWifi modem
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Wij hebben sinds ong. 2010 een Cisco EPC3925 wifi-modem. Sinds enkele weken is er na het opstarten van de pc telkens geen verbinding met internet (via UTP-kabel verbinding). Na het resetten van het modem is de verbinding wel hersteld maar de volgende keer pc-opstarten is de internetverbinding weer weg.
De vaste telefoon heeft ook regelmatig geen verbinding, dit is al zo sinds 1 a 2 jaar.
Is ons modem misschien aan vervanging toe?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Goedemiddag @InekeP! Van harte welkom hier op de Ziggo Community 🙂 Leuk dat je ons hier hebt weten te vinden!
Na ruim 10 jaar trouwe dienst lijkt het me een goed idee de Cisco te vervangen, zeker nu je al enige tijd problemen ervaart met zowel je internet als telefonie. Een vervangend modem komt je kant zo snel als mogelijk op. Per mail ontvang je een Track & Trace code zodra het modem bij PostNL ligt ter verzending.
Houd je ons op de hoogte hier en laat je weten of het nieuwe modem je probleem oplost? Een mooie dag verder!
Hartelijk dank, fijn dat we een nieuw modem krijgen!
Zeker, ik zal even laten weten of het probleem bij ons hiermee is opgelost.
Hallo moderator,
Met de nieuwe SmartWifi modem zijn de problemen met internet en telefonie opgelost. Hartelijk dank voor de snelle- en adequate service!
Haal in ieder geval het witte UPC kapje van de splitter af, door een ontwerpfout kan die problemen veroorzaken.
Een Ziggo moderator kan je een nieuw modem toesturen die ook tegelijkertijd wifi op de 2,4 en 5 GHz kan verwerken.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
Goedemiddag @InekeP! Van harte welkom hier op de Ziggo Community 🙂 Leuk dat je ons hier hebt weten te vinden!
Na ruim 10 jaar trouwe dienst lijkt het me een goed idee de Cisco te vervangen, zeker nu je al enige tijd problemen ervaart met zowel je internet als telefonie. Een vervangend modem komt je kant zo snel als mogelijk op. Per mail ontvang je een Track & Trace code zodra het modem bij PostNL ligt ter verzending.
Houd je ons op de hoogte hier en laat je weten of het nieuwe modem je probleem oplost? Een mooie dag verder!
Hartelijk dank, fijn dat we een nieuw modem krijgen!
Zeker, ik zal even laten weten of het probleem bij ons hiermee is opgelost.
Hallo moderator,
Met de nieuwe SmartWifi modem zijn de problemen met internet en telefonie opgelost. Hartelijk dank voor de snelle- en adequate service!
Hartstikke fijn om te vernemen @InekeP
En top dat je het met ons deelt 🙂 Maak er nog een mooie zondag van!
Ook ik heb de Cisco 3925 al veel meer dan 10 jaar en de laatste tijd heb ik regelmatig/vaak storing. Ook tijd voor een nieuw modem lijkt mij.
Dat is natuurlijk mega lang @Veldsteen, het is inderdaad tijd voor een nieuwe modem!
Als de modem al zo oud is, gok ik dat de aansluiting ook niet vernieuwd is? Wil je een foto van de hoofdaansluiting uploaden? Dan check ik graag of we daar ook kunnen vernieuwen, als we dan toch bezig zijn 😄
Dankjewel @Veldsteen. Wat heb je aangesloten op de witte kabel?
Daarop is het Cisco modem aangesloten
Ik heb een nieuw modem voor je aangevraagd. Naast een nieuw modem heb je ook zeker nieuw aansluitmateriaal nodig, @Veldsteen. De 3-weg splitter die je nu gebruikt is verouderd en leveren we niet meer. Ik stuur je een nieuwe coax-kabel voor het modem en een nieuwe splitter. Deze heeft 2 uitgangen, 1 voor het modem en 1 voor de TV/mediabox. Mocht je meerdere TV's via coax aangesloten hebben (wat ik vermoed n.a.v. de foto), dan zul je dus het TV signaal moeten splitsen.
Afhankelijk van het type modem dat je krijgt is er mogelijk ook een nieuwe hoofdaansluiting nodig. Helaas kan ik dat vooraf niet inzien. Laat het maar weten zodra je modem binnen is.
@Rikst De POA-3IEC-NL is in feite een POA-085 (tweewegsplitter) + POA-1IEC-NL (TV/R-filter), het is geen volwaardige driewegsplitter (POA 03-UPC). De kabel op de radio-uitgang kan komen te vervallen, omdat analoge FM-radio uiteraard al geruime tijd niet meer wordt doorgegeven. Een POA-254 + nieuwe F/F-kabel is dus een prima vervanging.
Helaas, na installatie vind ik geen nieuw wifi signaal Ziggo..etc Ook een nieuwe splitter is niet meegeleverd zodat ik de oude datakabel op de oude splitter heb gemonteerd
Wat geeft de status-LED op het modem aan?
Het nieuwe aansluitmateriaal is waarschijnlijk nog onderweg met PostNL.
het lampje brandt continue
In welke kleur?
geen splitter geleverd, want dat zou niet nodig zijn????
Die instructie klopt alleen als je een Next Mini gebruikt als decoder, of als er in het geheel geen TV/decoder is aangesloten. In jouw geval is een TV/decoder via coax aangesloten en is de splitter wel nodig.
Continu wit betekent in principe dat het modem online en werkend is. De Ziggo SSID zou dus ook zichtbaar moeten zijn. Heb je dit al op een ander apparaat gecontroleerd?
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...