1
Vraag
2
Reacties
InekeP

Level 2
  • 3Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Cisco EPC3925

Wij hebben sinds ong. 2010 een Cisco EPC3925 wifi-modem. Sinds enkele weken is er na het opstarten van de pc telkens geen verbinding met internet (via UTP-kabel verbinding). Na het resetten van het modem is de verbinding wel hersteld maar de volgende keer pc-opstarten is de internetverbinding weer weg.

De vaste telefoon heeft ook regelmatig geen verbinding, dit is al zo sinds 1 a 2 jaar.

Is ons modem misschien aan vervanging toe?

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Goedemiddag @InekeP! Van harte welkom hier op de Ziggo Community 🙂 Leuk dat je ons hier hebt weten te vinden!

Na ruim 10 jaar trouwe dienst lijkt het me een goed idee de Cisco te vervangen, zeker nu je al enige tijd problemen ervaart met zowel je internet als telefonie. Een vervangend modem komt je kant zo snel als mogelijk op. Per mail ontvang je een Track & Trace code zodra het modem bij PostNL ligt ter verzending. 

 

Houd je ons op de hoogte hier en laat je weten of het nieuwe modem je probleem oplost? Een mooie dag verder! 

Bekijk in context

InekeP
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Hartelijk dank, fijn dat we een nieuw modem krijgen!

Zeker, ik zal even laten weten of het probleem bij ons hiermee is opgelost.

Bekijk in context

InekeP
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Hallo moderator,

 

Met de nieuwe SmartWifi modem zijn de problemen met internet en telefonie opgelost. Hartelijk dank voor de snelle- en adequate service!

Bekijk in context

66 Reacties 66
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Haal in ieder geval het witte UPC kapje van de splitter af, door een ontwerpfout kan die problemen veroorzaken.

 

Bert_0-1650365462211.png

 

 

Een Ziggo moderator kan je een nieuw modem toesturen die ook tegelijkertijd wifi op de 2,4 en 5 GHz kan verwerken.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Goedemiddag @InekeP! Van harte welkom hier op de Ziggo Community 🙂 Leuk dat je ons hier hebt weten te vinden!

Na ruim 10 jaar trouwe dienst lijkt het me een goed idee de Cisco te vervangen, zeker nu je al enige tijd problemen ervaart met zowel je internet als telefonie. Een vervangend modem komt je kant zo snel als mogelijk op. Per mail ontvang je een Track & Trace code zodra het modem bij PostNL ligt ter verzending. 

 

Houd je ons op de hoogte hier en laat je weten of het nieuwe modem je probleem oplost? Een mooie dag verder! 

InekeP
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Hartelijk dank, fijn dat we een nieuw modem krijgen!

Zeker, ik zal even laten weten of het probleem bij ons hiermee is opgelost.

InekeP
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Hallo moderator,

 

Met de nieuwe SmartWifi modem zijn de problemen met internet en telefonie opgelost. Hartelijk dank voor de snelle- en adequate service!

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Hartstikke fijn om te vernemen @InekeP

En top dat je het met ons deelt 🙂 Maak er nog een mooie zondag van!

Veldsteen

Level 2
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ook ik heb de Cisco 3925 al veel meer dan 10 jaar en de laatste tijd heb ik regelmatig/vaak storing. Ook tijd voor een nieuw modem lijkt mij.

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Dat is natuurlijk mega lang @Veldsteen, het is inderdaad tijd voor een nieuwe modem! 

Als de modem al zo oud is, gok ik dat de aansluiting ook niet vernieuwd is? Wil je een foto van de hoofdaansluiting uploaden? Dan check ik graag of we daar ook kunnen vernieuwen, als we dan toch bezig zijn 😄 

 

Veldsteen

Level 2
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

image.jpg

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Dankjewel @Veldsteen. Wat heb je aangesloten op de witte kabel? 

Veldsteen

Level 2
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Daarop is het Cisco modem aangesloten

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Ik heb een nieuw modem voor je aangevraagd. Naast een nieuw modem heb je ook zeker nieuw aansluitmateriaal nodig, @Veldsteen. De 3-weg splitter die je nu gebruikt is verouderd en leveren we niet meer. Ik stuur je een nieuwe coax-kabel voor het modem en een nieuwe splitter. Deze heeft 2 uitgangen, 1 voor het modem en 1 voor de TV/mediabox. Mocht je meerdere TV's via coax aangesloten hebben (wat ik vermoed n.a.v. de foto), dan zul je dus het TV signaal moeten splitsen.

Afhankelijk van het type modem dat je krijgt is er mogelijk ook een nieuwe hoofdaansluiting nodig. Helaas kan ik dat vooraf niet inzien. Laat het maar weten zodra je modem binnen is. 
 

 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

@Rikst De POA-3IEC-NL is in feite een POA-085 (tweewegsplitter) + POA-1IEC-NL (TV/R-filter), het is geen volwaardige driewegsplitter (POA 03-UPC). De kabel op de radio-uitgang kan komen te vervallen, omdat analoge FM-radio uiteraard al geruime tijd niet meer wordt doorgegeven. Een POA-254 + nieuwe F/F-kabel is dus een prima vervanging.

Veldsteen

Level 2
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Helaas, na installatie vind ik geen nieuw wifi signaal Ziggo..etc Ook een nieuwe splitter is niet meegeleverd zodat ik de oude datakabel op de oude splitter heb gemonteerd 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Wat geeft de status-LED op het modem aan?

 

Het nieuwe aansluitmateriaal is waarschijnlijk nog onderweg met PostNL.

Veldsteen

Level 2
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

het lampje brandt continue

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

In welke kleur?

Veldsteen

Level 2
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

image.jpg

 geen splitter geleverd, want dat zou niet nodig zijn????

Veldsteen

Level 2
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
  • wit
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Die instructie klopt alleen als je een Next Mini gebruikt als decoder, of als er in het geheel geen TV/decoder is aangesloten. In jouw geval is een TV/decoder via coax aangesloten en is de splitter wel nodig.

 

Continu wit betekent in principe dat het modem online en werkend is. De Ziggo SSID zou dus ook zichtbaar moeten zijn. Heb je dit al op een ander apparaat gecontroleerd?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic