Marlayne
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Cisco EPC3925 modem vervangen?

Goedemiddag!

Dagelijks ervaren wij problemen met de internetverbinding waardoor we de modem steeds opnieuw moeten opstarten. 
Deze modem hebben we inmiddels al jaren, kan deze worden vervangen?

Vriendelijke groet

5 Reacties 5
Henno
Expert
Expert
  • 2604Reacties
  • 78Oplossingen
  • 722Likes

Het snelste gaat dat via de chat, op de community kan het soms een paar uur tot een paar dagen duren.

Het is wel raadzaam om foto's te maken hoe het modem nu op het AOP aangesloten zit en die hier te posten. Vaak zijn de specificaties van de nu aanwezige aansluitmaterialen en de wijze waarop niet meer toereikend (afscherming tegen 3G / 4G / 5G). Dan kunnen we daarop een advies geven wat je nog zou moeten aanpassen.

Marlayne
topicstarter
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Zo ziet de aansluiting eruit: 

Henno
Expert
Expert
  • 2604Reacties
  • 78Oplossingen
  • 722Likes

Dat ziet er nog redelijk uit, de AOP is vrij nieuw. Je kunt wel het beste ook een POA-01 splitter met 2 nieuwe kabels bestellen.

De POA-01 komt dan direct op het AOP met 1 kabel direct naar het modem en een andere naar de rest van de aansluitingen, snap je wat ik bedoel?

Cecilia Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 4500Reacties
  • 934Oplossingen
  • 1249Likes

Hi @Marlayne 
Leuk dat je een kijkje neemt op de Ziggo Community. Welkom!

Het resetten van je modem hoort zeker geen dagelijkse bezigheid te zijn. Ik ben in ieder geval blij dat je even aan de bel trekt, want een stabiele verbinding is in deze periode belangrijker dan ooit. Jouw Cisco EPC 3925 is inderdaad al een ouder type modem. Ik heb het modem dan ook gelijk voor je omgeruild voor een nieuwer en jonger exemplaar. Post NL bezorgd binnen enkele dagen jouw nieuwe Connectbox. Het huidige modem mag je afgeven bij de milieustraat. 

@Henno geeft het al aan. Het AOP ziet er nieuw uit en je hebt nu 2 meterkastsplitters aangesloten zitten. Ik ben ook direct zo vrij geweest om een POA-01 splitter voor je aan te vragen met 2 kabels. Het wordt allemaal afzonderlijk van elkaar geleverd, dus schrik niet als je meerdere pakketjes ontvangt.

Marlayne
topicstarter
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi @Cecilia Ziggo,

Bedankt voor je bericht en de service! We kijken er naar uit :-))

Dank ook @Henno, ik denk dat we er wel uit gaan komen!

Groet!

Uitgelicht topic