Marlayne

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Cisco EPC3925 modem vervangen?

Goedemiddag!

Dagelijks ervaren wij problemen met de internetverbinding waardoor we de modem steeds opnieuw moeten opstarten. 
Deze modem hebben we inmiddels al jaren, kan deze worden vervangen?

Vriendelijke groet

49 Reacties 49
Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

Het snelste gaat dat via de chat, op de community kan het soms een paar uur tot een paar dagen duren.

Het is wel raadzaam om foto's te maken hoe het modem nu op het AOP aangesloten zit en die hier te posten. Vaak zijn de specificaties van de nu aanwezige aansluitmaterialen en de wijze waarop niet meer toereikend (afscherming tegen 3G / 4G / 5G). Dan kunnen we daarop een advies geven wat je nog zou moeten aanpassen.

Marlayne
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Zo ziet de aansluiting eruit: 

 

 

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

Dat ziet er nog redelijk uit, de AOP is vrij nieuw. Je kunt wel het beste ook een POA-01 splitter met 2 nieuwe kabels bestellen.

De POA-01 komt dan direct op het AOP met 1 kabel direct naar het modem en een andere naar de rest van de aansluitingen, snap je wat ik bedoel?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Marlayne 
Leuk dat je een kijkje neemt op de Ziggo Community. Welkom!

Het resetten van je modem hoort zeker geen dagelijkse bezigheid te zijn. Ik ben in ieder geval blij dat je even aan de bel trekt, want een stabiele verbinding is in deze periode belangrijker dan ooit. Jouw Cisco EPC 3925 is inderdaad al een ouder type modem. Ik heb het modem dan ook gelijk voor je omgeruild voor een nieuwer en jonger exemplaar. Post NL bezorgd binnen enkele dagen jouw nieuwe Connectbox. Het huidige modem mag je afgeven bij de milieustraat. 

@Henno geeft het al aan. Het AOP ziet er nieuw uit en je hebt nu 2 meterkastsplitters aangesloten zitten. Ik ben ook direct zo vrij geweest om een POA-01 splitter voor je aan te vragen met 2 kabels. Het wordt allemaal afzonderlijk van elkaar geleverd, dus schrik niet als je meerdere pakketjes ontvangt.

Marlayne
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi @Cecilia Ziggo,

Bedankt voor je bericht en de service! We kijken er naar uit :-))

Dank ook @Henno, ik denk dat we er wel uit gaan komen!

 

Groet!

bram3

Level 3
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Beste @Henno en @Cecilia, Ik heb hetzelfde probleem. Met regelmaat moet ik het modem resetten. Kunnen jullie mij hier ook helpen om met een nieuwer model modem aan de slag te kunnen? 

bram3

Level 3
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

@Henno , @Cecilia , hierbij de foto's:

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hoi @bram3, welkom op de Community! Goed dat je melding maakt, we kijken graag mee. Wil je hiervoor jouw adresgegevens nog toevoegen aan je profiel? Dit is dan enkel voor de moderatoren zichtbaar. Op de gedeelde foto's zie ik sowieso een oudere hoofdaansluiting (AOP) welke mogelijk ook vervangen zal moeten worden, maar laten we eerst bij het begin beginnen. Wil je hier een seintje geven wanneer je de gegevens hebt toegevoegd? Dan komt er zo snel mogelijk weer iemand langs in dit topic om je verder te helpen. 

bram3

Level 3
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Dag @Monica , bedankt voor de reactie. Ik heb mijn adresgegevens toegevoegd. 

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 676Likes

@bram3 dank voor het aanvullen van de gegevens. Zo te zien heb je een EPC3925. 
@Henno zal hier van de 2e foto wel een degelijk advies geven dat de hoofdaansluiting vervangen mag worden. 
Dat gaan we eerst nog niet doen ik verwacht daar geen problemen mee.

Een nieuwe modem komt jouw kan op. Met 2-3 werkdagen zal die bezorgd worden en is installeren niet meer dan kabels overzetten. 
Mocht je problemen ervaren met de verbinding met het nieuwe modem, dan focussen we ons dan op de aansluiting. 

Stuur je een update van je ervaringen na een dag of 4-5 gebruik van het nieuwe modem? Bij problemen natuurlijk eerder aan de bel trekken!
 

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@bram3 post de signaalwaarden van je nieuwe modem als je deze binnen hebt en hebt aangesloten.

Ik zag een Ubiquiti CloudKey v1, denk er aan als je Unifi AP's gebruikt je de WiFi van de ConnectBox uit moet zetten.

bram3

Level 3
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Dag @Henno @Jos 

Ik heb het nieuwe modem goed ontvangen en gisterenavond heb ik het aangesloten. Eerste reacties: in het eerste uur ging het niet goed. Er was wifi connectie over zowel Ziggo wifi als over mijn eigen netwerk via UniFi. Ik heb de wifi van de connectbox dan uitgezet. De connectie werd dan steeds kort gemaakt, maar viel telkens weer weg. Dat zag je ook aan de lichtjes op de connectbox: soms ok, dan plots weer allemaal knipperen of zelfs allemaal even rood. Er was op dat moment zelfs geen connectie op de apparaten die rechtstreeks met de kabel internet krijgen (en dus geen wifi nodig hebben). Die LAN werkt wel nog goed op de vorige modem, toen daar steeds confectieproblemen met wifi waren. 

 

Vanochtend opnieuw mee aan de slag gegaan. Ik heb niets meer veranderd, maar nu lijkt het toch te werken. Alleen verlopen de Speedtests heel onregelmatig. Op oude modem kwamen we gisteren nog even aan 263 - 30 (download en upload), maar gisterenavond op nieuwe modem haalde we 109 - 30 en later 44 - 14. Ook vandaag haalde we eerst hele lage cijfers zoals die laatste. En het laatste half uur gaat het dan plots weer naar 284 - 30. Ook merk ik dat bij 'verbonden apparaten' alles wel in staat, maar niet onze iPhones, die toch wel verbonden zijn. Hoe komt dat?

 

Ik stuur hieronder ook even de signaalwaarden door. 

bram3

Level 3
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hierbij de signaalwaarden

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

Bij je tweede plaatje is te zien dat je bij de kanalen 1,2, 17 en 18 al wat Post-RS fouten hebt, en dat terwijl het modem nog maar kort draait.

Het lijkt er op dat daar wat ruis op die kanalen zit, mogelijk veroorzaakt door instraling op je verouderde AOP en splitter.
Het lijkt mij verstandig dat dit door Ziggo vervangen wordt, een nieuwe AOP en een nieuwe splitter met kabels.

Wat betreft die Apple mobiele telefoons: heb je IPv6 in full-stack of DS-lite op je modem draaien?

Als je full-stack hebt, staat IPv6 dan in Stateless (SLAAC) of Stateful?

bram3

Level 3
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

@Henno Dankjewel voor de uitleg. Ik ga het bekijken. 

 

@Monica @Jos Hoe gaat dit verder met de nieuwe AOP, splitter en kabels?

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Hey @bram3

Dank voor je update! Ik sluit mij helemaal aan bij Henno, de monteursafspraak staat ingepland op vrijdag 25 februari tussen 08.00 en 13.00 uur. Laat maar weten hoe het is gegaan als hij langs is geweest. 🙂

bram3

Level 3
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Dag @Henno 

 

De monteur is vanochtend geweest en hij heeft een nieuwe AOP geïnstalleerd en nieuwe kabels aangesloten. De splitter was nog ok volgens hem, dus die is gebleven zoals die was. 

 

Ik post hierbij de nieuwe signaalwaarden zoals gevraagd. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@bram3  Hartelijk dank voor je terugkoppeling. Ik heb even een blik geworpen op de verbinding en zo op het oog ziet dit er verder prima uit. Dus op  basis van mijn constateringen voorzie ik eigenlijk geen problemen met m.b.t. de connectie. Ik zie alleen wel dat het modem na het monteursbezoek nog niet gereset is. Kun je het modem gedurende 30 seconden van de stroom afhalen en daarna opnieuw inschakelen? Door het modem even te resetten is het modemlog weer "schoon". Ik ben dan benieuwd of het aantal Post RS notficaties op blijft lopen. Wat zijn daarnaast je eigen bevindingen sinds het monteursbezoek?

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

Goed punt Paul, het lijkt of de monteur gewoon de kabels heeft los gemaakt en aan de gang is gegaan.

Het aantal T3's is nu zorgwekkend, maar wellicht niet meer relevant.

Uitgelicht topic