1
Vraag
2
Reacties
JoostMaas

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Cisco EPC3925 modem vervangen

Goedemorgen, sinds een tijdje valt de WiFi verbinding regelmatig weg. Ik heb een Cisco EPC3925. Is deze mogelijk aan vervanging toe? Ik hoor/lees graag!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 5655Posts
  • 596Oplossingen
  • 3030Likes

Het modem vervangen is ook zeker geen overbodige luxe dus die stuur ik je ook direct toe maar vergis je niet wat betreft de kabels! Zoals Gio2903 ook al zegt is er een hoop veranderd in die 15 jaar. Gelukkig ben je hier terecht gekomen voordat er problemen voordoen met alle diensten en kunnen we de kabels preventief vervangen.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert

Level 21
Super Expert
  • 64944Posts
  • 4545Oplossingen
  • 17496Likes

Die kan zeker vervangen worden, maar mogelijk moeten er ook aansluitmaterialen vervangen worden, anders werkt het nieuwe modem mogelijk niet optimaal.

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Dan kan gelijk gekeken worden welke aansluitmaterialen vervangen moeten worden en kunnen die gratis meegestuurd worden of een gratis monteur ingepland, als ook de wandcontactdoos vervangen moet worden.

JoostMaas
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dag Bert,

dank voor je snelle reactie! Hierbij de gevraagde foto’s 

DB82A351-B794-4DE3-AC1B-B1471D5A760F.jpeg

5CE5251B-BE07-46B0-BF96-EDCD1DE1058B.jpeg

Bert

Level 21
Super Expert
  • 64944Posts
  • 4545Oplossingen
  • 17496Likes

De splitter en korte kabels moeten sowieso vervangen worden en ook de witte stekkers, die zijn niet afgeschermd tegen 4G 5G Digitenne enz., maar dat is voor jezelf of een monteur kan dat doen als hij er toch is tegen kostprijs.

Mogelijk moet ook je 1e wandcontactdoos vervangen moeten worden.

Een Ziggo moderator kan kijken hoe en wat precies.

Boris de Kat

Level 15
Expert
  • 1154Posts
  • 31Oplossingen
  • 321Likes

Buiten wat @Bert  al zei, kijk ook even kritisch naar de tv kabels zelf, zijn die voorzien van kabelkeur?

Zo niet, vervang die dan ook voor kabelkeur kabels en stekkers, dan ben je weer helemaal bij de tijd.

Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 5655Posts
  • 596Oplossingen
  • 3030Likes

Hey @JoostMaas en welkom op de Community, 

Goed dat je hier een topic hebt geopend want zoals anderen ook al aangeven, is de boel aan vervanging toe. Ik stuur je kosteloos een aantal kabels en een nieuwe splitter toe zodat je dit kunt aansluiten en checken hoe het dan gaat. Laat je ons weten wat je ervaring is? Mocht je namelijk hierna nog steeds tegen problemen aanlopen dan is een monteur de allerbeste vervolgstap. 

JoostMaas
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Mariska,

Dank voor je (re-)actie. Hoewel ik betwijfel of dit de oplossing is, de huidige situatie functioneerde immers al bijna 15 jaar zonder problemen, zal ik de kabels etc. vervangen. Omdat sinds enkele weken de WiFi regelmatig wegvalt, denk ik zelf eerder dat het modem zijn beste tijd heeft gehad en aan vervanging toe is. Maar ik hou je op de hoogte. 

Gio2903

Level 16
Expert
  • 1453Posts
  • 73Oplossingen
  • 829Likes

het modem is idd aan vervanging toe. maar in 15 jaar tijd zijn er een hoop stralingen bijgekomen in de lucht, waarr je nu dus last van kan krijgen als de stekkers etc niet vervangen worden. beste is om dat tegen kostprijs a 15€ per kwartier (indien installatiemonteur, extra service monteur heeft starttarief van 40€ voor half uur) te laten vervangen

Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 5655Posts
  • 596Oplossingen
  • 3030Likes

Het modem vervangen is ook zeker geen overbodige luxe dus die stuur ik je ook direct toe maar vergis je niet wat betreft de kabels! Zoals Gio2903 ook al zegt is er een hoop veranderd in die 15 jaar. Gelukkig ben je hier terecht gekomen voordat er problemen voordoen met alle diensten en kunnen we de kabels preventief vervangen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Kijk jij je favoriete programma het liefst live of op een later moment?

Uitgelicht topic