1
Vraag
2
Reacties
cbouten59

Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Cisco EPC3212 storing

Hallo, sinds de snelheidsverhoging geeft de Cisco EPC3212 bufferbloat, komt bijna wekelijks voor de laatste tijd, een reset is de enigste oplossing, internet is dan niet meer vooruit te branden! dan gaat het weer even goed.

kan iemand van de moderators op de achtergrond mee in het modem kijken wat de oorzaak is,

Het modem staat in bridge, indien vervanging nodig is hoop van niet graag de zelfde en gelijk van formaat, krijg hem anders niet geplaatst! Indien vervanging graag eerst even contact

Gr, Carolus

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
cbouten59
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Beste, met de klantenservice contact opgenomen, volgende week dinsdagmiddag komt de monteur langs

Bekijk in context

18 Reacties 18
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31065Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Houd er rekening mee dat de EPC3212 een ~10 jaar oud modem is.

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

cbouten59
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hallo,

Een foto is bijgevoegd van de AOP,

Aan de aansluiting ligt het niet, sinds de snelheidsverhoging komt dit issue voor! Ook op het internet gezocht en bij drukte kan het modem de stream niet goed verwerken, lijkt de oorzaak te zijn.

Met betrekking tot down/up stream; dit modem kan de resultante hiervan niet weergeven,.. is ook duidelijk aangeven in de link die mee gestuurd is, dit modem valt in een andere categorie

 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31065Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Het AOP en de splitter zijn niet meer hedendaags. Het is mogelijk dat het modem sinds de snelheidsverhoging andere kanalen c.q. frequenties is gaan koppelen welke problemen geven i.c.m. deze oude installatie.

 

Ik zie dat de EPC3212 een modem zonder router is en dus permanent in bridge mode staat. Echter zou het alsnog mogelijk moeten zijn om de interface te bereiken via 192.168.100.1.

cbouten59
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

cbouten59_0-1626278205344.png

 

cbouten59
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Zie screenshot, wellicht een optie om een AOP en splitter op te sturen, zodat ik deze kan monteren!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31065Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

De downstream is zwak. Is het modem direct op de splitter (ETU-01) aangesloten?

 

Een moderator kan een monteursafspraak inplannen voor het vervangen van het AOP (kosteloos, zelf vervangen is niet toegestaan). Verder kan hij/zij kosteloos een nieuwe splitter (POA-01-B) en modemkabel (IEC/F) toesturen.

 

Een moderator (medewerk(st)er van Ziggo) komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic. Zorg ervoor dat je adresgegevens zijn ingevuld. Je kunt ook contact opnemen met de klantenservice.

cbouten59
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Jazeker, rechtstreeks

 

Indien mogelijk een afspraak laten inplannen, dan kan de AOP en de splitter worden vervangen

 

Thanks for all

cbouten59
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Beste, met de klantenservice contact opgenomen, volgende week dinsdagmiddag komt de monteur langs

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31065Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Fijn om te lezen dat de monteursafspraak al geregeld is. Ik hoop dat een nieuw AOP meteen het zwakke signaal oplost.

cbouten59
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hallo, heden morgen een telefoontje van een medewerkster van Ziggo gehad, de AOP wordt volgens haar niet kosteloos vervangen, zijn altijd kosten aan verbonden zegt zij??

Vreemd om hier tegenstrijdige antwoorden te horen?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31065Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Het verhaal van de medewerkster klopt niet. In bijna alle gevallen is een nieuw AOP kosteloos gezien dit onder de verantwoordelijkheid van Ziggo valt. De enige uitzondering is als er door een klant wijzigingen zijn aangebracht aan het AOP die storingen veroorzaken.

cbouten59
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Oke, ben benieuwd komende dinsdag,

In ieders geval is er door mij niet gesleuteld aan de AOP

cbouten59
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hallo,

 

Monteur geweest, de AOP vervangen, een nieuw screenshot van het modem

Nu ff afwachten

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31065Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Dat ziet er veel beter uit. Zowel de downstream als de upstream hebben nu nagenoeg optimale waarden.

cbouten59
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Thanks for the Service

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedenavond @cbouten59

 

Fijn dat je hier de uitkomst van de monteur met ons deelt. top! We horen graag of dit ook dé oplossing is geweest. We houden komende week nog even een slag om te arm.

Laat je ons dan weten hoe het verloopt en of je nog problemen ervaart?

 

Als volgende week alles in kannen en kruiken is, sluiten wij dit topic 🙂

cbouten59
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Prima, we gaan er vanuit dat het goed is nu Top

cbouten59
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

so far so good!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic