Hallo,
ik heb al sinds het begin dat ik Ziggo klant ben hetzelfde (verouderde) modem. Al wel 15 jaar denk ik. Het betreft de Cisco EPC 3925. Ik ervaar nu steeds vaker haperingen in het Wifi signaal of vastlopers. Ik moet dan telkens de modem resetten. In de community lees ik dat het vervangen van deze modem door een moderner exemplaar geen overbodige luxe is. Ik wil jullie daarom ook vragen of ik een andere modem kan ontvangen? Mijn broer heeft een witte modem (Arris Connectbox) die aanzienlijk hogere snelheden haalt dan ik met hetzelfde abonnement. Ik ben nog nooit in de buurt van mijn toegezegde wifi snelheden gekomen. Ik hoor graag van jullie, alvast bedankt. Mvg, Dirk-Jan
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hallo @dirkjanbakker , welkom op onze Community. Wat ontzettend fijn om te zien dat je zoveel bruikbare tips krijgt in je eerste topic hier. Dat moet als een warm welkom aanvoelen.
@tobiastheebe heeft helemaal gelijk dat het aansluitmateriaal wat verouderd is. Binnen een paar dagen krijg je van mij gratis een nieuwe kabel en een nieuwe splitter per post toegestuurd.
Ook je modem is inderdaad aan vervanging toe. Ook deze ga ik kostenloos voor je vervangen. Binnen een paar dagen ontvang je een nieuw modem per post. De modem en het aansluit materiaal worden apart verzonden.
Zodra je alles hebt ontvangen hebt kun je de modem omruilen. Hou er rekening mee dat de nieuwe modem ongeveer een half uur nodig heeft om zichzelf te installeren. In deze korte periode heb je dan even geen internet. Je huidige modem hoef ik niet terug. Deze mag je inleveren bij de milieustraat van je gemeente.
Uiteraard zijn wij heel nieuwsgierig naar je ervaringen met de nieuwe modem en het nieuwe aansluitmateriaal.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen enkele dagen langs in dit topic en kan kosteloos een SmartWifi modem toesturen.
Om na te gaan in hoeverre installatie en signaal resp. geschikt zijn en voldoen voor een nieuw modem:
Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Kun je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem plaatsen?
Down: 47.7
Up: 4.8
Maar ik heb dit al veel vaker met jullie onder de loep genomen en uitgeprobeerd en ik wil nu gewoon een goede oplossing a.u.b. De snelheid komt niet in de buurt van de beloofde 100 down en 20 up.
Ik vroeg in mijn vorige bericht naar downstream-/upstream-gegevens, niet de download en upload.
Je geeft aan dat je gegevens al veel vaker met 'ons' hebt gedeeld, maar dit is je eerste topic op de community. Ik ben geen Ziggo-medewerker, maar een medeklant. Jouw situatie is nu pas voor het eerst zichtbaar buiten de klantenservice om.
Het AOP (TRAS-1000 of DIO-01) is verouderd, maar voldoet nog voor EuroDOCSIS 3.0-modems. Het aftakelement (UMU-1006) is verouderd en levert een hoge demping in de downstream op, deze dient te worden vervangen door een POA-01-B met IEC/F-kabel voor het modem, welke kosteloos toegestuurd worden. De versterker en kabels zien er verder prima uit.
Het lijkt erop dat je bridge mode en een eigen router gebruikt, gezien de oranje ONLINE LED? Bridge mode wordt automatisch overgenomen door het nieuwe modem.
DOCSIS WAN
DOCSIS Signal
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Upstream Channels | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statistics | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Het vermogen is prima in zowel DS als US, ook de DS MER is goed, maar ik zie in de DS wel vrij veel reflectie op een aantal kanalen. Uncorrectable FEC errors alleen bij werkzaamheden of bekende storingen voorkomen.
Hallo @dirkjanbakker , welkom op onze Community. Wat ontzettend fijn om te zien dat je zoveel bruikbare tips krijgt in je eerste topic hier. Dat moet als een warm welkom aanvoelen.
@tobiastheebe heeft helemaal gelijk dat het aansluitmateriaal wat verouderd is. Binnen een paar dagen krijg je van mij gratis een nieuwe kabel en een nieuwe splitter per post toegestuurd.
Ook je modem is inderdaad aan vervanging toe. Ook deze ga ik kostenloos voor je vervangen. Binnen een paar dagen ontvang je een nieuw modem per post. De modem en het aansluit materiaal worden apart verzonden.
Zodra je alles hebt ontvangen hebt kun je de modem omruilen. Hou er rekening mee dat de nieuwe modem ongeveer een half uur nodig heeft om zichzelf te installeren. In deze korte periode heb je dan even geen internet. Je huidige modem hoef ik niet terug. Deze mag je inleveren bij de milieustraat van je gemeente.
Uiteraard zijn wij heel nieuwsgierig naar je ervaringen met de nieuwe modem en het nieuwe aansluitmateriaal.
Hallo Meindert en Tobias,
bedankt voor jullie hulp!!
Ik heb vandaag de oude modem vervangen door de Smart Wifi modem die ik heb ontvangen evenals de nieuwe splitter en kabel. Daarnaast heb ik ook mijn eigen Linksys router, die verbonden is aan de modem, gereset naar fabrieksinstellingen. Alles opnieuw opgebouwd en geïnstalleerd. Ik haal nu een downloadsnelheid van maar liefst 100Mb en uploadsnelheid van 20Mb!!! Dit was een geslaagde actie! Nogmaals dank en volgens mij kunnen we er hier weer tegenaan 🙂
Met vriendelijke groet,
Dirk-Jan
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.