jaapfoto

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Cisco 3928 nog up-to-date?

Ik vraag mij af of mijn Cisco 3928 nog up tot date is. Ik heb dit modem al langere tijd in bezit.

Echter binnenkort wordt er een nieuw wandmeubel geplaatst precies in de hoek waar Ziggo binnenkomt. Eigenlijk wil ik voor die tijd een nieuw modem plaatsen omdat ik er later minder makkelijk bij kan.

Ik heb nog geen Next maar dit zal ook niet heel lang meer duren.

Kan Iemand (van Ziggo misschien) mij advies geven?

 

Alle feedback is welkom.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

In ieder geval zal de splitter op het AOP vervangen worden met een passende nieuwe kabel naar je modem.

Ziggo kan je die gratis toesturen.

Het modem zal een Ziggo moderator moeten beoordelen en beslissen of die vervangen moet worden.

Ik weet niet of die op de lijst staan van modems die uitgefaseerd worden.

 

Hoe oud is de versterker?

Als die al ouder is dan 6 jaar, zou ik die ook vervangen door deze (tegen kostprijs bij Ziggo in hun aansluitmaterialen webshop):

Coax signaalversterker | Ziggo

Bekijk in context

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

 

Goedemiddag @ jaapfoto en een warm welkom op de Community,

Goed dat je met deze vraag een topic bent gestart! Zo te lezen zijn experst @Bert en @Richard G. al met jou aan het analyseren geslagen. Wat zij aangeven klopt, de splitter die te zien is op de foto's is een verouderd type splitter en moet vervangen worden door een nieuwe POA 1-B splitter. Ik zorg ervoor dat je een gratis nieuwe POA splitter en een nieuw SmartWifi modem van ons ontvangt. Binnen 2 a 3 werkdagen kun je het modem en de splitter in huis verwachten. Laat je weten wat je bevindingen zijn ?

Bekijk in context

jaapfoto
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hierbij een foto van de nieuwe situatie.

Alles werkt top. Dank voor ieders hulp.

 

Groet,

Jaap

Bekijk in context

job-lek

Level 5
  • 73Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Bedankt @Madelon , @Bert, @Verwijderd account en @KBX458 voor jullie tips en hulp.

Heb nu de Connect  box ingesteld op 2.4MHZ voor alle slimme apparaten in en rond het huis en mijn drie nodes verzorgen het mobiele netwerk voor alle mobiele apparaten. Lijkt super te werken.

Had vanmorgen wel een aantal keer dat de volledige internetverbinding wegviel. Das best lastig wanneer je een VPN verbinding hebt voor je werk. Maar de rest van de dag niet meer dus ga er van uit dat de connect box een paar maal zich zelf gereset heeft voor de juiste instellingen.

Nogmaals super bedankt voor alle hulp.

Bekijk in context

43 Reacties 43
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Kun je ook een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?

Mogelijk kan die beter nu ook hedendaags gemaakt worden door een monteur of het vervangen van de aansluitmaterialen naar de hedendaagse standaard, deze worden dan gratis naar je opgestuurd.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

jaapfoto
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Beste Bert, dank voor je reactie. Op de foto mijn aansluiten e.d. De losse kabel die uit de muur komt is de  aansluiting voor de TV in de slaapkamer.

De grijze UTP kabel aan de rechterkant is de heen leiding naar mijn eigen Fritzbox (Cisco staat in bridge) die in de meterkast hangt. De witte komt daar vandaan en gaat naar mijn AV.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

jaapfoto
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Beste Bert, dank voor je reactie. Op de foto mijn aansluiten e.d. De losse kabel die uit de muur komt is de  aansluiting voor de TV in de slaapkamer.

De grijze UTP kabel aan de rechterkant is de heen leiding naar mijn eigen Fritz box (Cisco staat in bridge) die in de meterkast hangt. De witte komt daar vandaan en gaat naar mijn AV.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Oh da's echt origineel antiek. Tiet veur 'n nieuwe, toch @Bert ?

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

In ieder geval zal de splitter op het AOP vervangen worden met een passende nieuwe kabel naar je modem.

Ziggo kan je die gratis toesturen.

Het modem zal een Ziggo moderator moeten beoordelen en beslissen of die vervangen moet worden.

Ik weet niet of die op de lijst staan van modems die uitgefaseerd worden.

 

Hoe oud is de versterker?

Als die al ouder is dan 6 jaar, zou ik die ook vervangen door deze (tegen kostprijs bij Ziggo in hun aansluitmaterialen webshop):

Coax signaalversterker | Ziggo

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Nou ik doelde eigenlijk op die AOP zelf. Die AOP met 3 uitgangen is al lang niet meer in gebruik dus die zal ook vervangen moeten worden lijkt me.
Heb er zelf hier ook zo een gehad en werd toen ook als verouderd bestempeld en dat is al een aantal jaren geleden.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

 

Goedemiddag @ jaapfoto en een warm welkom op de Community,

Goed dat je met deze vraag een topic bent gestart! Zo te lezen zijn experst @Bert en @Richard G. al met jou aan het analyseren geslagen. Wat zij aangeven klopt, de splitter die te zien is op de foto's is een verouderd type splitter en moet vervangen worden door een nieuwe POA 1-B splitter. Ik zorg ervoor dat je een gratis nieuwe POA splitter en een nieuw SmartWifi modem van ons ontvangt. Binnen 2 a 3 werkdagen kun je het modem en de splitter in huis verwachten. Laat je weten wat je bevindingen zijn ?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ter info, voor de meelezers:

 

Het AOP = alleen de wandcontactdoos zelf, hoeft mogelijk nog niet per se worden vervangen, in de loop van de tijd zijn er verschillende binnenin geplaatst met dezelfde buitenkant, aan de buitenkant kun je niet altijd zien wat er precies in zit.

Die kan nog prima tot 1218 Mhz geschikt zijn.

De 3 uitgangen zijn een opdraai splitter die je iets naar links kunt draaien en uit de AOP kunt trekken, daarna kan een POA-01 B splitter erin gedrukt worden.

jaapfoto
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Heren, hartelijk dank voor alle input. Ik heb nu een weekje vakantie dus zodra de spullen binnen zijn ga ik aan de gang.

Zodra het werkt laat ik wat horen.

 

Groet,

Jaap

jaapfoto
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hierbij een foto van de nieuwe situatie.

Alles werkt top. Dank voor ieders hulp.

 

Groet,

Jaap

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Goed om te lezen dat alles werkt naar tevredenheid.  Mochten zich er opnieuw problemen voordoen, dan weet je de community te vinden.

job-lek

Level 5
  • 73Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

heb dezelfde vraag. Ook omdat ik bij snelheid meten via KPN nooit boven de 185 Mbps kom en regelmatig uitval heb. Vooral opvallend bij gebruik van VPN.IMG_4523.JPGIMG_4522.JPG

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

@job-lek  de UMU-01 opdruksplitter is verouderd. Deze kan je verwijderen door hem een kwart slag linksom te draaien en naar je toe te trekken.  Een moderator kan je nieuwe aansluit materialen toesturen, te weten een POA-01-B splitter en een IEC/F kabel, rood groen gemarkeerd voor tussen AOP en modem.

Ook een nieuw modem kan worden toegestuurd.

Een moderator komt binnen 1 tot 2 werkdagen langs de topics.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @KBX458 ,

Er zullen 2 POA-01-B splitters opgestuurd moeten worden, de huidige 2e splitter is ook verouderd volgens mij.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Ik zie 2 coaxconnectors, dus één POA kan volstaan. Dit voorkomt tevens teveel demping van het signaal.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Op de foto zie je er maar 2, maar ik vermoed dat er 3 zijn, die splitter is vast niet voor niks geplaatst..Maar op die vraag kan @job-lek antwoord geven.

job-lek

Level 5
  • 73Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

De splitter op het tv signaal zorgt voor versterking tv signaal begane grond en eerste verdieping. Eerste verdieping heeft twee tv’s aangesloten. Internet is gedeeltelijk bekabeld en gedeeltelijk via 3 Linksys nodes

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Dan kan je na ontvangst van de nieuwe aansluitmaterialen en modem,  de huidige splitter voor de TV's  aansluiten op 1 van de uitgangen van de POA-01-B. De andere uitgang is dan voor het modem.

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Hi @job-lek, ik stuur je graag de aansluitmaterialen toe! Net als een nieuw modem, dit is toch wel een oudje wat inmiddels op stal mag. Vind je dat goed?


Tijd voor vernieuwing! 

Uitgelicht topic