1
Vraag
2
Reacties
MaartenBl

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Cisco 3925 in bridge vervangen voor Arris (Connectbox) ?

Kunnen jullie mij adviseren in deze kwestie,

Ik heb een aantal jaren nu een cisco modem die in brigde die uitstekend werkt in combinatie met een Asus RT-AC68U. Nu heb ik bij de mediabox next een nieuwe modem gekregen maar ik ben huiverig om deze in te zetten. Een tussentijdse test gedurende 1 dag met een nieuwe modem(arris) gaf me zorgen met betrekking tot stabiliteit van de verbinding. ik heb daarop de cisco weer in laten stellen. Nu merk ik de laatste dagen dat de laadtijden van willekeurige pagina's toch niet zo snel zijn/ zo soepel als ik gewend ben en ben dus nu weer aan het overwegen om toch de nieuwe modem te installeren. Hoe is jullie ervaring? kunnen jullie mij adviseren inzake stabiliteit, ga ik er op vooruit met de nieuwere modem?

Bij voorbaat dank voor jullie reactie!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi MaartenBl
Als je nu al je modem in bridge heb staan en als je nieuwe ConnectBox bij je binnen komt, dan zal deze ook weer terug gaan naar bridge (tenminste, dat was bij mij wel het geval, dat ging automatisch). Dus eigenlijk heb je dan geen last van je modem en werkt die eigenlijk niet, dat doet je andere router (neem aan dat je er een andere router achter hebt hangen).

Verder verwacht ik niet zoveel problemen. Het ligt er maar net aan wat je er allemaal mee wilt gaan doen. Daar hebben sommige mensen wel last van.

Bekijk in context

4 Reacties 4
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi MaartenBl
Als je nu al je modem in bridge heb staan en als je nieuwe ConnectBox bij je binnen komt, dan zal deze ook weer terug gaan naar bridge (tenminste, dat was bij mij wel het geval, dat ging automatisch). Dus eigenlijk heb je dan geen last van je modem en werkt die eigenlijk niet, dat doet je andere router (neem aan dat je er een andere router achter hebt hangen).

Verder verwacht ik niet zoveel problemen. Het ligt er maar net aan wat je er allemaal mee wilt gaan doen. Daar hebben sommige mensen wel last van.
MaartenBl
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik ben vrijdag dan ook omgegaan naar de nieuwe modem, lijkt stabiel. Ik zie wel de pre solomon errors een beetje oplopen , kan je hier iets aan doen? de volledige gegevens heb ik zo niet bij de hand. deze zou ik kunnen plaatsen vanavond of morgen indien vereist.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi MaartenBl, welkom hier nog!

Is de situatie nog steeds stabiel bij je?
MaartenBl
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dag Michael Ziggo , situatie is stabiel, ik bemerk wel snelheidsdrops om de zoveel tijd.Ik kan niet echt zeggen met welke regelmaat maar het is er wel. bijvoorbeeld door en filmpjestijdlijn scrollen en dan laad het ene filmpje de ene dag wel snel en een andere dag belabbert langzaam. en als ik dan snel overschakel naar 4G laad alles wel weer snel. Ik heb bewust het modem niet gereset. mogelijk kan jij daar een reden in vinden? de asus router die er tussen zet heb ik wel gereboot voor de zekerheid maar dat ga geen verschil.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic