1
Vraag
2
Reacties
Laurahuis

Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Chromecast

Goedendag, weet iemand hoe ik de chromecast uit mijn smartwifi omgeving verwijder? Het lukt niet meer om te communiceren met chromecast. Modem al gereset. Alles weer opnieuw ingesteld, maar lukt niet. Nu zie ik dat chromecast 2x gepauzeerd staat in smartwifi app. Misschien is dat het probleem. Maar hoe verwijder ik die? Alvast bedankt voor eventuele reacties. Met vriendelijke groet,  laura

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
Expert
  • 16034Posts
  • 690Oplossingen
  • 5109Likes

@Laurahuis 

Als u via 192.168.178.1 direct in de modem/router inlogt, staat de Chromecast dan in het lijstje met verbonden apparaten?

Mischien is het via de app of de andere genoemde pagina ook te zien.

Het is inderdaad van belang dat het pauzeren uit is. Mogelijk de Chromecast opnieuw gekoppeld moet worden aan het wifi netwerk.

Gebruikt u de juiste procedure voor het verbinden welk model Chromecast gaat het om?

Bekijk in context

9 Reacties 9
Supernaus

Level 5
  • 63Posts
  • 4Oplossingen
  • 23Likes

Je zal de chromecast moeten resetten dan opnieuw verbinding maken met de Google home app

Reset vanaf het Chromecast-apparaat

Terwijl de Chromecast is aangesloten op de tv, houd je de knop aan de zijkant van de Chromecast ingedrukt. Het ledlampje gaat oranje knipperen. Als het ledlampje wit wordt, laat je de knop los. De Chromecast wordt opnieuw opgestart.

Bert

Level 21
Super Expert
  • 65014Posts
  • 4549Oplossingen
  • 17531Likes

Het resetten van de Chromecast zal geen effect hebben.

Als je een apparaat pauzeert in de SmartWifi app is dat hetzelfde als een MAC filtering, dus een blokkade op het modem.

Daar zal die blokkade verwijderd moeten worden en dat kan door de volgende stappen.

Tik op de play knoppen om de Chromecast weer vrij te geven om verbinding te kunnen maken.

Bert_1-1675245519653.png

Laurahuis
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Bedankt voor uw reactie. Dit heb ik al 8x geprobeerd. Stekker een dag eruit en opnieuw instaleren. De chromecast maakt geen verbinding met wifi.

Laurahuis
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Bedankt voor uw reactie. Dit klinkt heel logisch, stom dat ik dat zelf niet bedacht heb. Geprobeerd. Maar werkte niet. Modem herstart, chronecast herstart....maar nog steeds geen verbinding.  

Bert

Level 21
Super Expert
  • 65014Posts
  • 4549Oplossingen
  • 17531Likes

Staat de Chromecast nog in gepauzeerd in de SmartWifi app?

Kijk eens in https://smartwifiweb.ziggo.nl of je daar de Chromecast wel uit kunt zetten onder gepauzeerd.

RoWi.

Level 20
Expert
  • 16034Posts
  • 690Oplossingen
  • 5109Likes

@Laurahuis 

Als u via 192.168.178.1 direct in de modem/router inlogt, staat de Chromecast dan in het lijstje met verbonden apparaten?

Mischien is het via de app of de andere genoemde pagina ook te zien.

Het is inderdaad van belang dat het pauzeren uit is. Mogelijk de Chromecast opnieuw gekoppeld moet worden aan het wifi netwerk.

Gebruikt u de juiste procedure voor het verbinden welk model Chromecast gaat het om?

Laurahuis
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@RoWi. Bedankt voor uw reactie. Het betreft een chromecast v3. Als ik op uw manier inlog in get modem zie ik de chrommecast wel als ik verbinding probeer te maken maar daarna niet meer. Inmiddels telefoon herstart en chromecast in andere tv gedaan. Ik instaleer via hoogle home zoals online omschreven. Heeft u toevallig nig een suggestie? Met vriendelijke groet,  Laura

RoWi.

Level 20
Expert
  • 16034Posts
  • 690Oplossingen
  • 5109Likes

@Laurahuis met de Google Home procedure bedoeld u dat u op het scherm een code van 4 karakters ziet die u moet verifiëren?

Waar ik nog benieuwd naar ben of het van pauzeren afhalen wel of niet gelukt is? 

Anders moet er wellicht via de modem zelf iets ongedaan worden gemaakt. De MAC filtering die Bert eerder heeft genoemd.

Laurahuis
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@RoWi. Bedankt voor uw reactie. Ik kom de chromecast weer aanzetten, maar dat hielp niet. Uiteindelijk heb ik het modem gereset naar fabrieksinstellingen, de chromecast gereset. Het netwerk weer opnieuw ingesteld en de chromecast via de google home app (idd met die 4 cijfers op het scherm) ingesteld. Na  5 pogingen is het uiteindelijk gelukt. Bedankt voor alle hulp allemaal! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Kijk jij je favoriete programma het liefst live of op een later moment?

Uitgelicht topic