1
Vraag
2
Reacties
SharonOorschot

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Chromecast verbinden na plaatsen DECO TP link

Goedemiddag,

 

Sinds wij via ziggo de TP Link wifi-boosters hebben, kan ik de chromecast niet meer verbinden.

Zoals in de handleiding van de boosters staat heb ik de wifi van het modem zelf uitgezet. Als ik deze weer terug aan zet kan ik de chromecast hier ook niet mee verbinden.

Inmiddels een nieuwe chromecast gekocht maar hiermee hetzelfde probleem...

 

Ik kan het netwerk selecteren maar hier dan geen verbinding mee maken.

 

Ik zag op deze site een zelfde vraag, aan de hand hiervan de 5 GHz en de opties Snelle Roaming en Beamforming uitgeschakeld maar dit werkt niet.

Wel kan ik de chromecast al selecteren in de deco app en hier de Mesh functie bij Chromecast uitgezet maar ook zonder resultaat.

 

Geen idee hoe dit verder nog op te lossen dus ik hoop dat iemand kan helpen!

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Pasi

Level 18
Expert
  • 6721Posts
  • 389Oplossingen
  • 3259Likes

Hallo,

U hebt al veel geprobeerd, maar misschien een 'mix' van die opties :

Controleer of de Deco set de laatst firmware heeft:
-Start de Deco app op uw smartphone
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Voer een update uit voor Deco”

Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet het apparaat aan
-Start de Deco app op uw smartphone
-Staat het apparaat in de lijst ? Zo nee, stop dan met deze optie.
-Selecteer het apparaat
-Klik op tandwieltje bovenin
-”Mesh Technologie” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Voor het gehele systeem:
-Tijdelijk de 5 Ghz band uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Zet 5 GHz wifi weer aan, blijft wifi verbinding werken?

Voor het gehele systeem:
-Start Deco app
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Geavanceerd”
-“Snelle roaming” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Daarna “Snelle roaming” weer aanzetten, blijft wifi verbinding werken? Zo niet, dan deze optie gewoon uitlaten.

Voor het gehele systeem:
-Het gastnetwerk aanzetten
- Nu proberen in te loggen op het gast wifi netwerk


Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staan daar nog wat tips in die u niet weet.

Bekijk in context

SharonOorschot
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Zojuist nogmaals geprobeerd met bovenstaande stappen.

Met mijn telefoon (LG) weer niet gelukt.

Nogmaals geprobeerd met telefoon van mijn partner (Samsung), hiermee lukte het de vorige keren niet en nu wel....

 

Waarom nu wel is voor mij een raadsel, maar het werkt nu gelukkig!

Dank voor de hulp en tips.

Bekijk in context

15 Reacties 15
Pasi

Level 18
Expert
  • 6721Posts
  • 389Oplossingen
  • 3259Likes

Hallo,

U hebt al veel geprobeerd, maar misschien een 'mix' van die opties :

Controleer of de Deco set de laatst firmware heeft:
-Start de Deco app op uw smartphone
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Voer een update uit voor Deco”

Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet het apparaat aan
-Start de Deco app op uw smartphone
-Staat het apparaat in de lijst ? Zo nee, stop dan met deze optie.
-Selecteer het apparaat
-Klik op tandwieltje bovenin
-”Mesh Technologie” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Voor het gehele systeem:
-Tijdelijk de 5 Ghz band uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Zet 5 GHz wifi weer aan, blijft wifi verbinding werken?

Voor het gehele systeem:
-Start Deco app
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Geavanceerd”
-“Snelle roaming” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Daarna “Snelle roaming” weer aanzetten, blijft wifi verbinding werken? Zo niet, dan deze optie gewoon uitlaten.

Voor het gehele systeem:
-Het gastnetwerk aanzetten
- Nu proberen in te loggen op het gast wifi netwerk


Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staan daar nog wat tips in die u niet weet.

SharonOorschot
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor de snelle reactie!

Op het gastnetwerk na had ik alles al geprobeerd. Nu dus ook geprobeerd te verbinden met gastnetwerk maar helaas dezelfde foutmelding:

"Er kan geen verbinding worden gemaakt met je Chromecast. Zorg dat het apparaat in de buurt is en dat je verbinding maakt als dit wordt gevraagd."

Pasi

Level 18
Expert
  • 6721Posts
  • 389Oplossingen
  • 3259Likes

Staat de Deco set in Router of in AccessPoint mode ?

SharonOorschot
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

AccessPoint. Ook al in de andere stand geprobeerd maar ook zonder resultaat dus terug op AccessPoint gezet

Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 2763Posts
  • 404Oplossingen
  • 972Likes

Een warm welkom op de Ziggo Community @SharonOorschot! Een chromecast heb je natuurlijk niet voor de sier dus we moeten gaan zorgen dat die gaat werken! Ik zie dat @Pasi al een hele lijst met oplossingen heeft aangedragen. Vaak is het uitzetten van de snelle roaming wel de oplossing. Mogelijk heb je iets aan de antwoorden in dit topic

SharonOorschot
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Goedemorgen,

Nee het topic waar u naar verwijst heb ik in eerste instantie aangehouden maar kreeg het niet niet mee opgelost.

Ook de snelle roaming heb ik uitgeschakeld maar helaas ook hiermee het probleem niet opgelost.

Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 2763Posts
  • 404Oplossingen
  • 972Likes

@SharonOorschot Dan moeten we zeker nog even verder zoeken! @Pasi heb jij nog ideeën of adviezen die mogelijk tot de oplossing leiden? 

Pasi

Level 18
Expert
  • 6721Posts
  • 389Oplossingen
  • 3259Likes

@Lotte  schreef:

@SharonOorschotDan moeten we zeker nog even verder zoeken! @Pasi heb jij nog ideeën of adviezen die mogelijk tot de oplossing leiden? 


Helaas, geen idee !

SharonOorschot
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Zojuist nogmaals geprobeerd met bovenstaande stappen.

Met mijn telefoon (LG) weer niet gelukt.

Nogmaals geprobeerd met telefoon van mijn partner (Samsung), hiermee lukte het de vorige keren niet en nu wel....

 

Waarom nu wel is voor mij een raadsel, maar het werkt nu gelukkig!

Dank voor de hulp en tips.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 2947Posts
  • 398Oplossingen
  • 645Likes

Super om te lezen dat je er nu wel bent uitgekomen. Wat dan het verschil heeft gemaakt met de Samsung, dat blijft nu even onduidelijk. Het belangrijkste is dat het nu werkt ;-). 

 

Heel veel kijkplezier! 

Frans15

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo!

 

Ik probeer ook een booster aan mijn wifinetwerk te geven door Deco's aan te sluiten.

Bij de eerste gaat het helaas al mis.

Mijn android TV met ingebouwde chromecast (Sony Bravia) is niet meer te bereiken. 
Heb alle bovenstaande opties geprobeerd.

Firmwareupdate (niet nodig) Snelle roaming uit, 5 GHz netwerk uit...

Helaas is mijn TV niet te vinden ...

 

Ben bang dat de doos weer retour gaat..

Tenzij iemand met de gouden tip komt...

 

Groeten,

Frans 

Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 2763Posts
  • 404Oplossingen
  • 972Likes

Goedemorgen @Frans15, ik snap heel goed dat je op de gouden tip zit te wachten! Ik snap dat je de wifi boosters liever wat langer houdt. Heb je de tv al eens helemaal gereset? 

Pasi

Level 18
Expert
  • 6721Posts
  • 389Oplossingen
  • 3259Likes

Hallo @Frans15 ,

 

Hoe ziet uw netwerk eruit en staat de Deco set in Router of in AccessPoint mode?

Leest u dit ook eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staat daar nog wat in, wat u niet weet.

Frans15

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beste @Lotte . Ja, ik heb de TV helemaal gereset. Helaas werkte dat ook niet.
Ik heb intussen een nieuwe topic geopend, omdat ik zag dat deze opgelost was...
Dank voor je reactie.

Frans15

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dank voor je reactie @Pasi ,
Zoals je zag had ik een nieuw topic hiervoor geopend...
Ik kom erop terug...

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Ga je voor een film of een serie?

Uitgelicht topic