Goedemiddag,
Sinds wij via ziggo de TP Link wifi-boosters hebben, kan ik de chromecast niet meer verbinden.
Zoals in de handleiding van de boosters staat heb ik de wifi van het modem zelf uitgezet. Als ik deze weer terug aan zet kan ik de chromecast hier ook niet mee verbinden.
Inmiddels een nieuwe chromecast gekocht maar hiermee hetzelfde probleem...
Ik kan het netwerk selecteren maar hier dan geen verbinding mee maken.
Ik zag op deze site een zelfde vraag, aan de hand hiervan de 5 GHz en de opties Snelle Roaming en Beamforming uitgeschakeld maar dit werkt niet.
Wel kan ik de chromecast al selecteren in de deco app en hier de Mesh functie bij Chromecast uitgezet maar ook zonder resultaat.
Geen idee hoe dit verder nog op te lossen dus ik hoop dat iemand kan helpen!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hallo,
U hebt al veel geprobeerd, maar misschien een 'mix' van die opties :
Controleer of de Deco set de laatst firmware heeft:
-Start de Deco app op uw smartphone
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Voer een update uit voor Deco”
Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet het apparaat aan
-Start de Deco app op uw smartphone
-Staat het apparaat in de lijst ? Zo nee, stop dan met deze optie.
-Selecteer het apparaat
-Klik op tandwieltje bovenin
-”Mesh Technologie” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
Voor het gehele systeem:
-Tijdelijk de 5 Ghz band uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Zet 5 GHz wifi weer aan, blijft wifi verbinding werken?
Voor het gehele systeem:
-Start Deco app
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Geavanceerd”
-“Snelle roaming” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Daarna “Snelle roaming” weer aanzetten, blijft wifi verbinding werken? Zo niet, dan deze optie gewoon uitlaten.
Voor het gehele systeem:
-Het gastnetwerk aanzetten
- Nu proberen in te loggen op het gast wifi netwerk
Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staan daar nog wat tips in die u niet weet.
Zojuist nogmaals geprobeerd met bovenstaande stappen.
Met mijn telefoon (LG) weer niet gelukt.
Nogmaals geprobeerd met telefoon van mijn partner (Samsung), hiermee lukte het de vorige keren niet en nu wel....
Waarom nu wel is voor mij een raadsel, maar het werkt nu gelukkig!
Dank voor de hulp en tips.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hallo,
U hebt al veel geprobeerd, maar misschien een 'mix' van die opties :
Controleer of de Deco set de laatst firmware heeft:
-Start de Deco app op uw smartphone
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Voer een update uit voor Deco”
Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet het apparaat aan
-Start de Deco app op uw smartphone
-Staat het apparaat in de lijst ? Zo nee, stop dan met deze optie.
-Selecteer het apparaat
-Klik op tandwieltje bovenin
-”Mesh Technologie” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
Voor het gehele systeem:
-Tijdelijk de 5 Ghz band uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Zet 5 GHz wifi weer aan, blijft wifi verbinding werken?
Voor het gehele systeem:
-Start Deco app
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Geavanceerd”
-“Snelle roaming” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Daarna “Snelle roaming” weer aanzetten, blijft wifi verbinding werken? Zo niet, dan deze optie gewoon uitlaten.
Voor het gehele systeem:
-Het gastnetwerk aanzetten
- Nu proberen in te loggen op het gast wifi netwerk
Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staan daar nog wat tips in die u niet weet.
Dank voor de snelle reactie!
Op het gastnetwerk na had ik alles al geprobeerd. Nu dus ook geprobeerd te verbinden met gastnetwerk maar helaas dezelfde foutmelding:
"Er kan geen verbinding worden gemaakt met je Chromecast. Zorg dat het apparaat in de buurt is en dat je verbinding maakt als dit wordt gevraagd."
Staat de Deco set in Router of in AccessPoint mode ?
AccessPoint. Ook al in de andere stand geprobeerd maar ook zonder resultaat dus terug op AccessPoint gezet
Een warm welkom op de Ziggo Community @SharonOorschot! Een chromecast heb je natuurlijk niet voor de sier dus we moeten gaan zorgen dat die gaat werken! Ik zie dat @Pasi al een hele lijst met oplossingen heeft aangedragen. Vaak is het uitzetten van de snelle roaming wel de oplossing. Mogelijk heb je iets aan de antwoorden in dit topic?
Goedemorgen,
Nee het topic waar u naar verwijst heb ik in eerste instantie aangehouden maar kreeg het niet niet mee opgelost.
Ook de snelle roaming heb ik uitgeschakeld maar helaas ook hiermee het probleem niet opgelost.
@SharonOorschot Dan moeten we zeker nog even verder zoeken! @Pasi heb jij nog ideeën of adviezen die mogelijk tot de oplossing leiden?
@Lotte schreef:@SharonOorschotDan moeten we zeker nog even verder zoeken! @Pasi heb jij nog ideeën of adviezen die mogelijk tot de oplossing leiden?
Helaas, geen idee !
Zojuist nogmaals geprobeerd met bovenstaande stappen.
Met mijn telefoon (LG) weer niet gelukt.
Nogmaals geprobeerd met telefoon van mijn partner (Samsung), hiermee lukte het de vorige keren niet en nu wel....
Waarom nu wel is voor mij een raadsel, maar het werkt nu gelukkig!
Dank voor de hulp en tips.
Super om te lezen dat je er nu wel bent uitgekomen. Wat dan het verschil heeft gemaakt met de Samsung, dat blijft nu even onduidelijk. Het belangrijkste is dat het nu werkt ;-).
Heel veel kijkplezier!
Hallo!
Ik probeer ook een booster aan mijn wifinetwerk te geven door Deco's aan te sluiten.
Bij de eerste gaat het helaas al mis.
Mijn android TV met ingebouwde chromecast (Sony Bravia) is niet meer te bereiken.
Heb alle bovenstaande opties geprobeerd.
Firmwareupdate (niet nodig) Snelle roaming uit, 5 GHz netwerk uit...
Helaas is mijn TV niet te vinden ...
Ben bang dat de doos weer retour gaat..
Tenzij iemand met de gouden tip komt...
Groeten,
Frans
Goedemorgen @Frans15, ik snap heel goed dat je op de gouden tip zit te wachten! Ik snap dat je de wifi boosters liever wat langer houdt. Heb je de tv al eens helemaal gereset?
Hallo @Frans15 ,
Hoe ziet uw netwerk eruit en staat de Deco set in Router of in AccessPoint mode?
Leest u dit ook eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staat daar nog wat in, wat u niet weet.
Beste @Lotte . Ja, ik heb de TV helemaal gereset. Helaas werkte dat ook niet.
Ik heb intussen een nieuwe topic geopend, omdat ik zag dat deze opgelost was...
Dank voor je reactie.
Dank voor je reactie @Pasi ,
Zoals je zag had ik een nieuw topic hiervoor geopend...
Ik kom erop terug...
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.