Jarenlang hadden wij een goed werkende Chromecast op onze Samsung TV middels een Linksys-router aangesloten op een Ubee EVW3200 router/modem. Voor alle duidelijkheid communiceerde de Chromecast middels de wifi van de Linksys.
Twee weken geleden heb ik de router Linksys vervangen door een Asus GT-AC5300 met AiMesh. De AiMesh bestaat uit eerder genoemde Asus router icm op zolder een Asus Lyra mini. Alle software is up to date.
De Chromecast op zolder werkte na herinstallatie meteen met de Asus router icm Lyra node in AiMesh configuratie. Zoals al eerder vermeld, aangesloten op de Ubee EVW3200 van Ziggo.
Als ik de Chromecast in de woonkamer hang aan de wifi van de Ubee EVW3200 werkt deze ook zoals het moet.
Als ik de Chromecast in de woonkamer middels wifi aansluit op de Asus GT-AC5300 komen de problemen.
Ik reset de Chromecast. Deze start op en vraagt om in de app op de smartphone (zelfde wifi Asus GT-AC5300) verder te installeren. Hij herkent de pincode en daarna de vier unieke letters van de Chromecast. Dit is een teken dat de wifi van de Asus GT-AC5300 communiceert met de Chromecast en de smartphone. Daarna vraagt de app een naam te geven aan de Chromecast, in mijn geval 'woonkamer' en loopt door naar de keuze van het wifi-netwerk waar ik uiteraard kies voor de Asus GT-AC5300. Op een gegeven moment zegt de app 'verbonden' en de Chromecast op de tv laat de naam 'woonkamer' en de naam van het wifi-netwerk van de Asus GT-AC5300 zien. Maar daarna wil de app niet meer voltooien en werkt de Chromecast niet.
Ik heb de Chromecast 2de generatie en de app op de smartphone al diverse keren vervangen.
Wie weet raad?