Alvast hartelijk bedankt voor het meedenken maar het is me nog niet helemaal duidelijk. (Sorry...)
Vooraf: gisterenavond en zojuist werkte het ineens wel. Maar toen mijn vrouw gisteren later op de avond dacht "lekker vanuit bed televisie kijken" werkte het weer niet.
Terug naar de vraag: toen ik de wifibooster via Ziggo kocht, werd mij verteld dat het technisch niet mogelijk was om deze binnen het hoofdnetwerk als extra punt te hebben. De wifibooster moest ik beschouwen als een apart wifipunt met een eigen naam waarmee ik telkens verbinding moet maken. Op zich is het bereik op zolder zo slecht dat het hoofdnetwerk vaak ook niet gevonden wordt. Kortom, ik switch telkens (vaak even handmatig als het hoofdnetwerk een zeer zwak signaal geeft) tussen de twee wifipunten met een eigen naam. (Dat was met het thuiswerken aan het begin van de corona de beste en een prima oplossing).
Nu lees ik enerzijds dat ik de wifinetwerken dezelfde naam moet geven (dat las ik ook ergens op de website van Ziggo maar dat spreekt dus het eerdere contact met Ziggo tegen). Maar anderzijds dat ik het 2,4GHz en 5GHz een andere naam moet geven. Dat snap ik niet helemaal.
N.b. het gaat puur om de wifi. Laptop aan netwerkkabel via de wifibooster zit op het hoofdnetwerk.
Ik heb dat gisteren geprobeerd met die naamgeving. Dat gaf gelijk verbindingsproblemen, ik moest apparaten nu met beide netwerken verbinden om ze te laten werken (laptop gaf aan op 5GHz te zitten maar was verbinding kwijt toen ik naam van de 2,4GHZ veranderde).
En met wat ik op de foto zie kan ik de naam niet veranderen. Dat is toch op een andere plek? Het enige dat ik zie dat de kanalen op handmatig staan. Bij mij staan ze op automatisch.
Chromecast.b wifi ssid heb ik bij de installatie niet in de wifi-lijst gezien.