1
Vraag
2
Reacties
Findecano82

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Chromecast en Google Nest geen verbinding

Hallo allemaal! 

 

Na lang overleg met een ontzettend vriendelijke Ziggo medewerker kreeg ik het advies om mijn probleem hier neer te leggen. Na een ontzettend frustrerende twee dagen van alles proberen heb ik geen idee meer wat ik kan proberen.

 

Onlangs heb ik wat issues gehad met m'n wifi verbinding. Ziggo heeft toen onze Mediabox Next op afstand teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Ik heb toen een nieuwe wifi verbinding gemaakt. Alles werkte toen weer. Ook hebben we twee Smartwifi pods gekregen.

 

Nu probeerde ik om mijn eerste generatie Chromecast te gebruiken, maar dit lukte niet. Alle stappen kan ik goed doorlopen en de tv geeft ook aan dat ik kan casten. Echter, in de Google Home app staat dat er een probleem ja met WiFi. Ditzelfde geldt voor onze Google Nest. Deze geeft precies dezelfde melding. Is er iets wat ik nog kan proberen naast alles resetten? Dit heb ik al meerdere malen geprobeerd. Ik heb foto's geplaatst van de meldingen. Hopelijk kan iemand me helpen! Alvast heel erg bedankt! 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
horizonfreak

Level 13
  • 808Posts
  • 15Oplossingen
  • 145Likes

Hoi @Findecano82

Heb je de chromecast en de mini toevallig niet op een gast netwerk verbonden.

Als dat wel zo is dan is er geen communicatie mogelijk omdat het gastnetwerk een gesloten internet groep is.

 

Mocht dit niet het geval zijn  dan zou ik de wiffi verbinding nakijken of dit wel juist is. 

Zijn de pods goed geïnstalleerd  (via de ziggo smart wiffi app) en hebben deze verbinding met je ziggo modem.

Of hebben de pods slechte verbinding met het modem waardoor ze geen inernet hebben. Je apparatuur is er wel mee verbonden maar kunnen geen internet krijgen dat zou het probleem kunnen zijn.

Werkt de nest mini wel op spraak commando's. Zoja zeg dan hey google syncroniseer mijn aparaten.

Kijk dan of het werkt let op als je apparatuur toevoegd van google kan het soms 5 minuten duren voordat dit zichtbaar is in het netwerk.

Werkt dit nog niet dan de chromecast resseten knopje 10 seconden vasthouden op de cromecast en de setup opnieuw uitvoeren.  En ook de mini resetten als deze niet werkt.

Tijdens de setup alles handmatig invullen niet automatisch door je gsm of tablet. Soms zitten er oude wachtwoorden in je acount van je gsm of tablet en worden deze gebruikt en krijg je ook fouten. Omdat dit verouderde gegevens zijn.

Succes

Bekijk in context

4 Reacties 4
Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1325Posts
  • 203Oplossingen
  • 665Likes

Hey @Findecano82 herstarten, herstarten en nog eens herstarten. Dat het dan nog niet werkt maakt het zo frustrerend en goed dat je hier je situatie gedeeld hebt. 
@horizonfreak of @robbo kun jij je licht hierover laten schijnen over het casten?  

horizonfreak

Level 13
  • 808Posts
  • 15Oplossingen
  • 145Likes

Hoi @Findecano82

Heb je de chromecast en de mini toevallig niet op een gast netwerk verbonden.

Als dat wel zo is dan is er geen communicatie mogelijk omdat het gastnetwerk een gesloten internet groep is.

 

Mocht dit niet het geval zijn  dan zou ik de wiffi verbinding nakijken of dit wel juist is. 

Zijn de pods goed geïnstalleerd  (via de ziggo smart wiffi app) en hebben deze verbinding met je ziggo modem.

Of hebben de pods slechte verbinding met het modem waardoor ze geen inernet hebben. Je apparatuur is er wel mee verbonden maar kunnen geen internet krijgen dat zou het probleem kunnen zijn.

Werkt de nest mini wel op spraak commando's. Zoja zeg dan hey google syncroniseer mijn aparaten.

Kijk dan of het werkt let op als je apparatuur toevoegd van google kan het soms 5 minuten duren voordat dit zichtbaar is in het netwerk.

Werkt dit nog niet dan de chromecast resseten knopje 10 seconden vasthouden op de cromecast en de setup opnieuw uitvoeren.  En ook de mini resetten als deze niet werkt.

Tijdens de setup alles handmatig invullen niet automatisch door je gsm of tablet. Soms zitten er oude wachtwoorden in je acount van je gsm of tablet en worden deze gebruikt en krijg je ook fouten. Omdat dit verouderde gegevens zijn.

Succes

Findecano82
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ontzettend bedankt voor de tips! Het probleem bleek inderdaad te zitten in de Smartwifi pods. Ik heb ze opnieuw geïnstalleerd en op een andere plek gezet en nu werkt het perfect! 

horizonfreak

Level 13
  • 808Posts
  • 15Oplossingen
  • 145Likes

Fijn om te horen dat het probleem verholpen is. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic