Hallo ,
Sinds 5 dagen ben ik bij Ziggo aangesloten. De start was niet direct vlekkeloos en er moest een monteur komen om buiten in een kastje iets aan te sluiten. KPN had me al afgesloten en ik zat een aantal dagen zonder internet. Inmiddels werkt het internet wel, maar toch niet volledig. Moet er nog iets aangepast worden misschien? Wellicht kunt u me helpen.
De internetverbinding was de laatste dagen erg onbetrouwbaar en haperde veel. Ik heb twee versterkers bij jullie gehuurd en gisteren aangesloten. De perfecte locatie hiervoor in huis moet ik nog zien te vinden maar ik denk dat dat wel goed gaat komen.
Omdat het allemaal nog niet perfect werkt heb ik besloten om de 2.4 en 5ghz netwerken even te splitsen met andere namen. Ik ga komende dagen even aankijken of daarmee het probleem van het haperen is opgelost. Maar er doet zich nu een ander probleem voor: Op mijn nieuwe chromebook kan ik geen verbinding maken met het 5ghz netwerk. Ik zie hem wel staan, maar ik krijg een melding "onbekende fout/unknown failure" -- "fout bij configureren netwerk". Het KPN netwerk hiervoor werkte wél op 5ghz dus aan de chromebook kan het eigenlijk niet liggen. Ik heb hier ook niets aan veranderd.
De modem heb ik nu een paar keer opnieuw opgestart maar nog geen resultaat.
Weet u het? Bedankt vast.
Opgelost! Ga naar oplossing.
dank allemaal voor jullie hulp. Blijkbaar lag het probleem bij de versterkers en bleef mijn apparaat switchen tussen versterker en de modem zelf, waardoor het internet haperde. Ik heb de versterkers nu aangesloten op een utp kabel, en het probleem zou opgelost moeten zijn.....
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
"Ik heb twee versterkers bij jullie gehuurd en gisteren aangesloten."
Bedoel je de zeshoekige SmartWifi pods of iets anders?
Als het de zeshoekige SmartWifi pods zijn, dan is splitsen van 2,4 en 5 GHz niet mogelijk, dan werken de pods niet goed meer.
SmartWifi optimalisatie moet aangevinkt zijn in je modem om de pods goed te laten werken en dan hebben 2,4 en 5 GHz dezelfde wifinaam.
Om verder één en ander uit te sluiten of om de oorzaak te vinden:
Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Als je de Ziggo modem gewoon als router gebruikt dan zou het moeten lukken, wat betreft de ssids anders hebben weet ik niet maar je kunt ook kijken in welke modus je die wifi pods hebt staan, je hebt repeater of bridge modus en nog enkele, meestal moet repeater mode wel goed zijn, maar in geval met zogeheten Mesh moeten die ook in router modus staan begrijp ik!dan zou het moeten lukken...
Heb je het wifi netwerk al eens verwijdert van je chrombook. Misschien zit iets van KPN nog in de weg.
Ook je cache leeg maken van de browser.
En natuurlijk de vragen van @Bert even beantwoorden.
Je kan je Wifi SSID en password in het modem en wifi extenders kunnen veranderen in dat wat je bij KPN gebruikte.
Je kan 5GHz Wifi kanalen vast zetten op een van de lagere kanalen bijv. 36,40,44
Zorg dat de security van het Wifi signaal WPA2/WPA3-AES, WPA2-AES of WPA/WPA2-AES. Geen TKIP of alleen WPA.
En misschien een of meerdere tips op deze pagina: https://www.lifewire.com/fix-chromebook-that-wont-connect-to-wifi-4802488
Hallo Bert, bedankt voor jouw reactie.
Bij deze de up-down streamwaardes:
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 | 58800000 | 45 | 5.120 | 64qam | 13 |
2 | 38400000 | 45 | 5.120 | 64qam | 16 |
3 | 45200000 | 45 | 5.120 | 64qam | 15 |
4 | 52000000 | 45 | 5.120 | 64qam | 14 |
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
2 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
3 | 2.0 | 0 | 0 | 1 | 0 |
4 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 | 618000000 | 5 | 38 | 256qam | 3 |
2 | 602000000 | 5 | 38 | 256qam | 1 |
3 | 610000000 | 5 | 38 | 256qam | 2 |
4 | 626000000 | 5 | 38 | 256qam | 4 |
5 | 634000000 | 5 | 38 | 256qam | 5 |
6 | 642000000 | 5 | 38 | 256qam | 6 |
7 | 650000000 | 5 | 38 | 256qam | 7 |
8 | 658000000 | 5 | 38 | 256qam | 8 |
9 | 666000000 | 6 | 38 | 256qam | 9 |
10 | 674000000 | 6 | 38 | 256qam | 10 |
11 | 682000000 | 6 | 38 | 256qam | 11 |
12 | 690000000 | 6 | 38 | 256qam | 12 |
13 | 698000000 | 6 | 38 | 256qam | 13 |
14 | 706000000 | 6 | 38 | 256qam | 14 |
15 | 714000000 | 6 | 38 | 256qam | 15 |
16 | 754000000 | 6 | 38 | 256qam | 20 |
17 | 762000000 | 6 | 38 | 256qam | 21 |
18 | 770000000 | 5 | 38 | 256qam | 22 |
19 | 778000000 | 5 | 38 | 256qam | 23 |
20 | 786000000 | 4 | 37 | 256qam | 24 |
21 | 826000000 | 4 | 37 | 256qam | 29 |
22 | 834000000 | 4 | 37 | 256qam | 30 |
23 | 842000000 | 3 | 37 | 256qam | 31 |
24 | 850000000 | 3 | 37 | 256qam | 32 |
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 | Goed (Locked) | 38.983 | 4571641775 | 35 |
2 | Goed (Locked) | 38.605 | 4568650240 | 13 |
3 | Goed (Locked) | 38.983 | 4568648620 | 31 |
4 | Goed (Locked) | 38.605 | 4568651158 | 35 |
5 | Goed (Locked) | 38.605 | 4568647592 | 12 |
6 | Goed (Locked) | 38.605 | 4568651574 | 27 |
7 | Goed (Locked) | 38.983 | 4568652074 | 40 |
8 | Goed (Locked) | 38.983 | 4568652591 | 27 |
9 | Goed (Locked) | 38.605 | 4568656534 | 21 |
10 | Goed (Locked) | 38.605 | 4568653611 | 32 |
11 | Goed (Locked) | 38.605 | 4568655432 | 33 |
12 | Goed (Locked) | 38.605 | 4568656921 | 30 |
13 | Goed (Locked) | 38.605 | 4568652735 | 34 |
14 | Goed (Locked) | 38.983 | 4568654777 | 34 |
15 | Goed (Locked) | 38.605 | 4568657275 | 36 |
16 | Goed (Locked) | 38.605 | 4568657716 | 36 |
17 | Goed (Locked) | 38.605 | 4568655907 | 30 |
18 | Goed (Locked) | 38.605 | 4568658125 | 46 |
19 | Goed (Locked) | 38.983 | 4568658595 | 46 |
20 | Goed (Locked) | 37.636 | 4568659094 | 70 |
21 | Goed (Locked) | 37.636 | 4568661631 | 66 |
22 | Goed (Locked) | 37.636 | 4568662073 | 101 |
23 | Goed (Locked) | 37.356 | 4568654115 | 138 |
24 | Goed (Locked) | 37.636 | 4568654649 | 152 |
Netwerk historie:
Tijd Prioriteit Omschrijving
07-11-2022 08:12:43 | notice | Illegal - Dropped FORWARD packet: src=2a00:1450:4025:0401:0000:0000:0000:00bc MAC=01:5C:70:A6:46:86;CM-MAC=68:02:b8:7e:ab:42;CMTS-MAC=00:01:5c:70:a6:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
07-11-2022 07:58:51 | notice | GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.241];CM-MAC=68:02:b8:7e:ab:42;CMTS-MAC=00:01:5c:70:a6:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
07-11-2022 07:58:31 | notice | Illegal - Dropped FORWARD packet: src=2a03:2880:f173:0084:face:b00c:0000:1ea0 MAC=01:5C:70:A6:46:86;CM-MAC=68:02:b8:7e:ab:42;CMTS-MAC=00:01:5c:70:a6:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
06-11-2022 07:19:23 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:7e:ab:42;CMTS-MAC=00:01:5c:70:a6:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
06-11-2022 07:19:05 | notice | Illegal - Dropped FORWARD packet: src=2a03:2880:f173:0084:face:b00c:0000:1ea0 MAC=01:5C:70:A6:46:86;CM-MAC=68:02:b8:7e:ab:42;CMTS-MAC=00:01:5c:70:a6:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
05-11-2022 19:36:30 | warning | [68:02:B8:8C:8A:0E][DFS] Radar signal detected, DFS sequence applied, channel changed from 120 to 44 |
05-11-2022 19:33:19 | notice | GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.45];CM-MAC=68:02:b8:7e:ab:42;CMTS-MAC=00:01:5c:70:a6:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
Als ik naar speedtest.net ga kom ik uit op een download/upload van 103/35 dus dat is niet heel slecht toch? Toch duurt het openen van een normale website erg lang (wel een minuut of twee).
Het betreft inderdaad de zeshoekige pods. Nu heb ik beide frequenties dezelfde naam en wachtwoord gegeven en heb ik dus nog maar 1 netwerk zichtbaar. Met kanaal optimalisatie aan.
Ik zie niet direct grote problemen in je signaal, maar ik mis nog iets:
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Goedemorgen @bavan en een warm welkom op de Community,
Super dat je dit forum gevonden hebt voor het stellen van je vraag! Zo te lezen zijn de hier aanwezige experts al druk met je aan het analyseren geslagen. Zo op het oog zie ik aan de data die je met ons deelt ook geen bijzonderheden terug die de problemen die je beschrijft doen verklaren. Kun je anders je postcode en huisnummer in je Community profiel zetten? Dan kan ik jouw gegevens er even bij pakken en signaal op afstand doormeten. Deel daarnaast ook een foto waarop de binnenhuisinstallatie te zien is zoals gevraagd door expert @Bert.
dank allemaal voor jullie hulp. Blijkbaar lag het probleem bij de versterkers en bleef mijn apparaat switchen tussen versterker en de modem zelf, waardoor het internet haperde. Ik heb de versterkers nu aangesloten op een utp kabel, en het probleem zou opgelost moeten zijn.....
@bavan Hartelijk dank voor je terugkopeling. Super dat je zelf e.e.a. hebt aangepast in de aansluitwijze. Werkt de verbinding nu weer naar wens?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.