1
Vraag
2
Reacties
Truus KB

Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Chromebook aansluiten aan bedraad internet via Linksys converter (UTP naar USB) werkt niet meer

Ik werk op een chromebook en sluit die via een Linksys omvormer aan op het internet. De UTP-kabel komt uit de Router en gaat rechtstreeks naar boven.  Het chromebook heeft geen ingang voor RJ45, vandaar dat dit met een omvormer (Linksys) van RJ45 naar USB gaat. Dit heeft een jaar probleemloos gewerkt.

Tot afgelopen donderdag.

 

Wanneer ik de kabel rechtstreeks in mijn laptop steek, werk alles prima. Ik heb dus internet boven.
Op kantoor (KPN-internet) werkt dit prima. De omvormer werkt dus ook.

Thuis werkt het niet.

Als ik UTP via de omvormer in de laptop doe, werkt het ook niet. Dan krijg ik de melding 'Ethernet2 heeft geen geldige IP-configuratie'.

 

Ik heb hier totaal geen verstand van. Ziggo kan mij niet helpen, want het ligt aan de omvormer.

Uiteraard heb ik het modem al herstart (met chromebook aangesloten en juist niet, met chromebook aan en in slaapstand, met- en zonder omvormer).

De IT-desk op mijn werk geeft aan dat overstappen naar een andere provider de beste oplossing is, omdat daar  het probleem zit.

 

Heeft iemand een idee? Ik hoor het graag.

 

Truus

 

 

 

51 Reacties 51
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

Hetgeen @Karel. oppert over de Auto negotiation is een reële mogelijkheid. Als er "iets" niet (helemaal) goed (meer) is met de kabel die naar boven loopt, kan het zijn dat de ene netwerkkaart (eigen laptop) hier geen moeite mee heeft en weer een ander hierover "struikelt".

 

@Truus KBHeb je al eens geprobeerd om de adapter met een kort kabeltje (beneden) rechtstreeks aan te sluiten op de Ziggo--modem-router? Het gegeven dat een ander laptop wel internet heeft via de kabel die naar boven loopt, geeft geen garantie dat alle 8 draadjes in die kabel goed contact maken.