1
Vraag
2
Reacties
Truus KB

Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Chromebook aansluiten aan bedraad internet via Linksys converter (UTP naar USB) werkt niet meer

Ik werk op een chromebook en sluit die via een Linksys omvormer aan op het internet. De UTP-kabel komt uit de Router en gaat rechtstreeks naar boven.  Het chromebook heeft geen ingang voor RJ45, vandaar dat dit met een omvormer (Linksys) van RJ45 naar USB gaat. Dit heeft een jaar probleemloos gewerkt.

Tot afgelopen donderdag.

 

Wanneer ik de kabel rechtstreeks in mijn laptop steek, werk alles prima. Ik heb dus internet boven.
Op kantoor (KPN-internet) werkt dit prima. De omvormer werkt dus ook.

Thuis werkt het niet.

Als ik UTP via de omvormer in de laptop doe, werkt het ook niet. Dan krijg ik de melding 'Ethernet2 heeft geen geldige IP-configuratie'.

 

Ik heb hier totaal geen verstand van. Ziggo kan mij niet helpen, want het ligt aan de omvormer.

Uiteraard heb ik het modem al herstart (met chromebook aangesloten en juist niet, met chromebook aan en in slaapstand, met- en zonder omvormer).

De IT-desk op mijn werk geeft aan dat overstappen naar een andere provider de beste oplossing is, omdat daar  het probleem zit.

 

Heeft iemand een idee? Ik hoor het graag.

 

Truus

 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Truus KB
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ik heb zojuist de switch aangesloten en het werkt! Het was dus echt de combinatie van de router met een omvormer die het probleem veroorzaakt. Hartelijk dank voor al jullie hulp en ideeën.

Bekijk in context

51 Reacties 51
Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi Truus,

Kan je eens het modem resetten met de omvormer afgesloten?

En het kan ook nog helpen om op omvormer 2 minuten lang beide kabels los te koppelen(USB en internet), maar dat heb je al gedaan denk ik.

Truus KB
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes