1
Vraag
2
Reacties
theo.amstelveen

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Chrome geeft melding host vaststellen.

Internet is traag. Chrome geeft de melding host vaststellen voordat de pagina geladen wordt. Ik heb geprobeert een mediabox in mijn netwerk te hangen. Toen is het hele netwerk gecrashed. mediabox weer ontkoppeld en daarna modem gereset. Hoe krijg ik met internet weer op normale snelheid ?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
theo.amstelveen
Ik zag een plaatje van je dat bij Startup van je PC
in beeld komt. Voegde het hieronder nog eens toe.

Heeft niks met je probleem te maken.
Het is een foutmelding van de Cisco VPN Client.
Gebruikte je die ooit voor een VPN verbinding met je werkgever?
In het verleden gebruikte ik die Client ook zo, maar stapte later
op iets anders over.

Deze software wordt door Cisco niet meer ondersteund.
https://www.cisco.com/c/en/us/support/web/obsolete/security-vpn-client.html
Ik vermoed dat je deze VPN Client niet meer gebruikt. Is dat zo?
Een Uninstall zal het probleem dan moeten oplossen.

Gebruik je de Client nog wel, dan zal ie met deze melding niet meer
werken. In dat geval is een Reinstall nodig om van het probleem af te komen.

Gr Han

Bekijk in context

27 Reacties 27
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo theo.amstelveen,
Haal de modem eens van de stroom af, maak de coax los van de modem, wacht minimaal 1 minuut, sluit de coax weer aan en zet dan de stroom er weer op.
Gaat het nu beter?
theo.amstelveen
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas geen verbetering na het loshalen van de coax en het resetten van het modem.
Boompieapp

Level 1
  • 431Posts
  • 11Oplossingen
  • 26Likes
Heb je dit probleem ook met een andere browser? (wellicht een andere melding)
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
theo.amstelveen Probeer je DNS cache in chrome eens te resetten

Dat doe je zo :

Kopieer of plak onderstaande URL even in chrome:

chrome://net-internals/#dns

Vervolgens even klikken op "Clear Host Cache" (of de vergelijkbare knop bovenin)
theo.amstelveen
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Met explorer duurt het laden ook te lang
@ nick 999 ik heb de DNS in chrome cache gewist. Zag daar wel een melding die misschien aan geeft wat er fout kan zijn. Namelijk:
* View pending lookups
Async DNS Configuration
* Internal DNS client enabled : False

Is dit normaal ?
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Zou kunnen. Maar heb je het al eens, zoals Boompieapp aangaf, met een andere browser geprobeerd?
theo.amstelveen
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb met windows explorer hetzefde probleem. Het duurt lang voordat paginas laden.
Ik denk dat er een IP confilct ontstaan is nadat ik de mediabox heb proberen aan te sluiten binnen mijn netwerk.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
theo.amstelveen Dan is het in ieder geval niet iets wat met Chrome te maken heeft dus hoeven we niet in die richting te zoeken.

Probeer je verbinding eens te resetten. (ik ga er even van uit dat je Windows 10 hebt. zo niet dan hoor ik dat wel)

Even rechts klikken op het windows icoontje links onder en dan kiezen voor "Powershell (admin)"



In dat venster tik je de volgende regels in (steeds gevolgd door ENTER)

netsh int IP reset
netsh winsock reset
ipconfig /flushdns


sluit nu dat venster en herstart de computer en laat even weten of dit geholpen heeft.
theo.amstelveen
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag Nick,

ik heb windows 7. ik kan wel via cmd deze commando's geven maar dan wordt er gevraagd naar admin rechten.
Boompieapp

Level 1
  • 431Posts
  • 11Oplossingen
  • 26Likes
theo.amstelveen wrote:
Dag Nick,

ik heb windows 7. ik kan wel via cmd deze commando's geven maar dan wordt er gevraagd naar admin rechten.


Start > Zoek naar 'cmd' > 1 rechter muisklik > Uitvoeren als adminstrator
theo.amstelveen
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
reset / flush uitgevoerd. Bij het opstarten krijg ik nu bijgevoegde foutmelding.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
theo.amstelveen wrote:
Ik heb met windows explorer hetzefde probleem. Het duurt lang voordat paginas laden.
Ik denk dat er een IP confilct ontstaan is nadat ik de mediabox heb proberen aan te sluiten binnen mijn netwerk.


Als je de Mediabox XL nog met een UTP kabel binnen je netwerk hebt, dan heb je ook te maken met een 2e DHCP server die je apparatuur wel een IP adres geeft, maar geen verbinding met internet heeft, omdat de IP range een andere is dan je Connect box.

Mocht je nog een UTP kabel aan je Mediabox XL hebben, lees dan het volgende topic: https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580
theo.amstelveen
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De mediabox is niet meer cerbonden met het netwerk. Ik heb modem ( Ubee ) naa fabrieksinstellingen terug gezet. Nog steed hetzelfde probleem. Ook als ik de ziggo speedtest doe krijg ik het bericht dat de server niet gevonden wordt. Pas na een aantal malen proberen is er connectie met ziggo en wordt de meeting verricht.
Wat nu ?
Boompieapp

Level 1
  • 431Posts
  • 11Oplossingen
  • 26Likes
Ik heb dit probleem ook al een poos. Ik ga er maar mee leren leven. Niet echt rampzalig vind ik persoonlijk. Wat je wel kunt doen is Ziggo bellen om je modem te vervangen door een Connect-box. Die is beter en kost niks.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
theo.amstelveen

Het probleem kan liggen aan een zieke Network Adaptor aka NIC
op je PC.
Ik veronderstel hierbij dat je PC bekabeld is aangesloten.
Daar zie ik nergens wat over.
Zit ik goed?
In dat geval kunnen we eens een Reinstall daarvan gaan doen.
Hoe dat gaat laat ik nog ff weg.
Misschien weet je hoe dat moet en deed je dat zelfs al.
Laat het weten.

Eerst dit.
Heb je een ander computersysteem in huis?
Heeft dat systeem het probleem ook?
Als je niet met een eigen ander systeem kunt testen,
probeer dan maatje/buurman met een laptop langs te laten komen
die bekabeld kan worden aangesloten.

Het beste is alle tests met een bekabelde verbinding uit te voeren.
Laptop of PC rechtstreeks aangesloten op je Ziggo Modem/Router.
Dit om evt extra problemen veroorzaakt door de Wifi verbinding buiten de deur te houden.

Welke Modem/Router heb je?

Gr Han
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
theo.amstelveen
Ik zag een plaatje van je dat bij Startup van je PC
in beeld komt. Voegde het hieronder nog eens toe.

Heeft niks met je probleem te maken.
Het is een foutmelding van de Cisco VPN Client.
Gebruikte je die ooit voor een VPN verbinding met je werkgever?
In het verleden gebruikte ik die Client ook zo, maar stapte later
op iets anders over.

Deze software wordt door Cisco niet meer ondersteund.
https://www.cisco.com/c/en/us/support/web/obsolete/security-vpn-client.html
Ik vermoed dat je deze VPN Client niet meer gebruikt. Is dat zo?
Een Uninstall zal het probleem dan moeten oplossen.

Gebruik je de Client nog wel, dan zal ie met deze melding niet meer
werken. In dat geval is een Reinstall nodig om van het probleem af te komen.

Gr Han
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
theo.amstelveen
Ik vroeg: Welke Modem/Router heb je?
Zag later dat het een Ubee is. Welk type is het?
Er zijn meer smaken in omloop.
theo.amstelveen
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag Hanh,

Ik heb een ubee evw3200 modem. De VPN client gebruik ik niet meer en deze zal ik deinstalleren.
Mijn PC is inderdaad met een kabel met het netwerk verbonden, via een switch. Het modem geeft aan dat de PC met 1000 Mbit/s verbonden is.
Ik heb ook nog een laptop in huis. Deze is via een TP link Archer 3150 draadloos verbonden.
Ik zal deze morgen met een kabel verbinden en dan met chrome het internet opzoeken. Eens kijken wat dat voor resutaat heeft. Ik laat het je weten. Tot zover bedankt!

Groet Theo
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Het kan ook aan de leeftijd van je modem liggen. theo.amstelveen

Dit modem wordt sowieso omgeruild voor een nieuwe, omdat dit modem wifi op de 2,4 Ghz- of 5 GHz-frequentieband heeft en een nieuwe wifi op de 2,4 Ghz- en 5 GHz-frequentieband heeft voor een betere Wifi ervaring en installatiegarantie.

Bel of chat: https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic