Anand63
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Chello wachtwoord aanpassen

in de Mijn Ziggo van mijn overleden broertje komt zijn @chello emailaccount niet voor. Hier staat alleen het @UPC emailaccount van zijn overleden partner. Ik wil het @chello emailaccount van mijn broetje wijzigen, maar wordt dan geleid naar Mijn Ziggo waar alleen het emailaccount van zijn partner staat. Mijn Ziggo is na het overlijden van zijn partner op naam van mijn broertje gezet, maar het @chello account is daar niet aan toegevoegd. Uit eerdere topics maak ik op dat het wel mogelijk is om dit te realiseren, maar de Ziggo heldesk zegt dat ze me niet verder kunnen helpen. Perssonlijk denk ik dat degene die mij in eerste lijn het probleem niet goed begrijpt. Er is me drie keer keer een link gestuurd om het wachtwoord van Mijn Ziggo te wijzigen.

@Cecilia Z ik zag dat jij dit al een keer met succes verholpen hebt.

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Anand63
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Mijn oplossing Voor toekomstige lezers.

Probleem: een overleden familielid heeft apple devices met toegangscodes die niet bekend zijn. Apple ID is niet bekend, heeft een oude Chello emailaccount, waarvan wachtwoord niet bekend is en de pin code van sim-kaart van zijn I-phone is niet bekend.

Met toegang tot het emailaccount kan het wachtwoord van de Apple ID aan gepast worden, maar het wachtwoord van de oude chello emailaccount is niet te resetten. Als je op wachtwoord vergeten klikt kom je in mijn Ziggo (wachtwoord hiervan is wel via Ziggo aan te paasen) maar daar wordt het niet getoond en is het dus niet aan te passen. Ziggo kan het emailaccount ook niet vinden om het toe te voegen aan mijn Ziggo.

Uiteindelijk ben ik erin geslaagd de puckcode van de simkaart bij T-Mobile te verkrijgen. Sim in ander toestel geplaatst.

de app te downloaden.

Door bovenstaande app op een apple-device met iOS 13 of hoger te installeren  kan je uiteindelijk met een code die via sms wordt verstuurd een stap verder komen. Je moet dus wel iemand vinden met een dergelijke apple-device. Daarna wordt toch weer om het vertrouwd emailadres gevraagd om een code naartoe te sturen.  Als je goed de kleine link leest wordt je omgeleid en worden er andere vertrouwelijke gegevens gevraagd, zoals creditcardgegevens. Je krijgt dan een melding dat het beoordeeld wordt en dat je binnen een paar dagen de volgende site kan bezoeken.

https://iforgot.apple.com/

Als je dan je AppleID intypt dan krijg je de melding dat je na een verzonden code naar een ander apple-device je het wachtwoord kan veranderen. Via een linkje kan je daarna aangeven dat het via sms moet.

Met Apple ID kan je naar I-Cloud of Itunes om te controleren of er herstelkopieën zijn gemaakt.

Daarna het device in herstelmodus via usb aan een mac/pc met itunes verbinden en kiezen voor herstellen. Hierna kan je eventueel een herstelkopie terugplaatsen en je kunt weer bij alle gegevens.

Ik ga die gegevens nu veilig stellen. Daarna kunnen de devices weer naar fabrieksinstellingen en worden een nichtje en neefje blij van de devices van hun oom.

Voorkomen is beter: deel je wachtwoorden met een vertrouwd persoon. Beter: gebruik een kluis zoals Lastpas en deel dat). Dan heb je het bovenstaande niet nodig. 

Bekijk in context

11 Reacties 11
KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 5624Reacties
  • 228Oplossingen
  • 2105Likes

Ik heb je vraag voorgelegd aan het moderatieteam.

Staan je postcode, huisnummer en je telefoonnummer in je community-profiel?

anoniemforum
Expert
Expert
  • 4913Reacties
  • 339Oplossingen
  • 763Likes

bestaat het @chello emailaccount nog wel want als die niet meer gekoppeld is aan een ziggo abonnement is die niet meer actief en kan het wel hersteld woorden maar is de postvak leeg 

Alex Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 4692Reacties
  • 458Oplossingen
  • 1510Likes

Hi @Anand63, goed dat je hier even contact over opneemt, dit zijn natuurlijk zaken die je snel en goed geregeld wilt hebben. Het spijt me dat het telefonisch nog niet helemaal lukte.

Voor alle details ga ik je even een privébericht sturen!

Anand63
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Waar kan ik dat doen? Ik ben geen Ziggo gebruiker, mijn broertje (overleden) is de Ziggo gebruiker.

Anand63
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ja het chello emailaccount bestaat nog. Moet ik het hier melden? 

KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 5624Reacties
  • 228Oplossingen
  • 2105Likes

EDIT

Anand63
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Het is Ziggo helaas niet gelukt om de chello email account te vinden en binnen mijn ziggo te tonen, zodat het wachtwoord veranderd kon worden. Maar met heel veel speurwerk en in kleine stappen is het gelukt om via de iphone van mijn broertje zijn chello email te raadplegen. Het is best wel vreemd dat men bij Ziggo niet in staat is om door hun beheerde emailaccounts niet terug te kunnen vinden, maar in ieder geval bedankt voor het meedenken. 

anoniemforum
Expert
Expert
  • 4913Reacties
  • 339Oplossingen
  • 763Likes

was het abonnement waar dat e-mailadres bij hoorde al opgezegd?

Anand63
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb geen flauw idee.

Anand63
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Mijn oplossing Voor toekomstige lezers.

Probleem: een overleden familielid heeft apple devices met toegangscodes die niet bekend zijn. Apple ID is niet bekend, heeft een oude Chello emailaccount, waarvan wachtwoord niet bekend is en de pin code van sim-kaart van zijn I-phone is niet bekend.

Met toegang tot het emailaccount kan het wachtwoord van de Apple ID aan gepast worden, maar het wachtwoord van de oude chello emailaccount is niet te resetten. Als je op wachtwoord vergeten klikt kom je in mijn Ziggo (wachtwoord hiervan is wel via Ziggo aan te paasen) maar daar wordt het niet getoond en is het dus niet aan te passen. Ziggo kan het emailaccount ook niet vinden om het toe te voegen aan mijn Ziggo.

Uiteindelijk ben ik erin geslaagd de puckcode van de simkaart bij T-Mobile te verkrijgen. Sim in ander toestel geplaatst.

de app te downloaden.

Door bovenstaande app op een apple-device met iOS 13 of hoger te installeren  kan je uiteindelijk met een code die via sms wordt verstuurd een stap verder komen. Je moet dus wel iemand vinden met een dergelijke apple-device. Daarna wordt toch weer om het vertrouwd emailadres gevraagd om een code naartoe te sturen.  Als je goed de kleine link leest wordt je omgeleid en worden er andere vertrouwelijke gegevens gevraagd, zoals creditcardgegevens. Je krijgt dan een melding dat het beoordeeld wordt en dat je binnen een paar dagen de volgende site kan bezoeken.

https://iforgot.apple.com/

Als je dan je AppleID intypt dan krijg je de melding dat je na een verzonden code naar een ander apple-device je het wachtwoord kan veranderen. Via een linkje kan je daarna aangeven dat het via sms moet.

Met Apple ID kan je naar I-Cloud of Itunes om te controleren of er herstelkopieën zijn gemaakt.

Daarna het device in herstelmodus via usb aan een mac/pc met itunes verbinden en kiezen voor herstellen. Hierna kan je eventueel een herstelkopie terugplaatsen en je kunt weer bij alle gegevens.

Ik ga die gegevens nu veilig stellen. Daarna kunnen de devices weer naar fabrieksinstellingen en worden een nichtje en neefje blij van de devices van hun oom.

Voorkomen is beter: deel je wachtwoorden met een vertrouwd persoon. Beter: gebruik een kluis zoals Lastpas en deel dat). Dan heb je het bovenstaande niet nodig. 

Bekijk in context

Anand63
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Overigens is mijn broertje niet alleen een Ziggo-gebruiker, maar ook een Ziggo-promoter geweest.

DeZiggo-overstapweken 'De Avondwinkel'

https://www.youtube.com/watch?v=EW-AVOEQ1YI

Uitgelicht topic