jodur
Meedenker
  • 12Reacties
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

@Chello.nl mail alias niet meer bereikbaar

Ik plaats dit namens mijn stiefvader. Sinds een week komt er geen mail meer binnen op zijn oude vertrouwde @chello.nl mailadres. Het is begonnen toen hij een nieuwe telefoon had aangeschaft bij de mediamarkt en een welwillende verkoper hem had willen helpen met het instellen van zijn mailbox op de telefoon. Hij wist zijn wachtwoord niet en toen heeft hij thuis contact gezocht met de ziggo helpdesk. Aangezien hij 75 is, maar nog wel goed bij, heeft hij m.b.v. de helpdesk het niet voor elkaar gekregen om zijn wachtwoord te resetten via mijn ziggo. Uiteindelijk heeft hij mij gebeld. In de mijn ziggo omgeving kun je de oude mail-aliassen niet zien, terwijl ze er wel zijn (ik heb zelf ook nog een actieve @chello.nl en @upcmail.nl actief terwijl de @ziggo.nl ook werkt en allen verbonden zijn met dezelfde mailbox.). Ik heb gisteren dan ook gebeld met de klantenservice en naar een uur en 6 keer doorverbinden had ik iemande die het probleem pas snapte en het door zou geven aan de betreffende afdeling. Al ik inlog met de @upcmail mailadres kom ik wel gewoon in zijn mailbox. Dus mijn conclusie is dat de @chello alias niet meer aan deze mailbox "hangt"

Gezien mijn ervaringen en het gebrek aan kennis van de medewerkers op de klantenservice heb ik niet het vertrouwen dat dit goed gaat komen.

Mijn stiefvader is helemaal in paniek want alle instanties waar hij contact mee heeft is hij bekend onder het @chello mail alias adres.

Kan iemand van het het customer support contact opnemen met mij hierover?
1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
jodur
topicstarter
Meedenker
  • 12Reacties
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
Ik kan inmiddels melden dat het probleem is opgelost mede door de hulp van de moderators Anne H Ziggo hier.
Hulde voor jullie werk.
Via de helpdesk was dit niet gelukt!

Bekijk in context

5 Reacties 5
Nick999
Expert
Expert
  • 3906Reacties
  • 224Oplossingen
  • 1067Likes
overtollige tekst verwijderd vanwege verkeerd lezen 🙂

Er kan aan gebruikerszijde niets gebeurd zijn wat de koppeling ongedaan heeft gemaakt. Dat kan alleen handmatig vanuit Ziggo gebeurd zijn.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3687Reacties
  • 207Oplossingen
  • 1265Likes
Hallo jodur, goed dat je je stiefvader hierbij helpt! Wanneer je e-mail op een nieuwe telefoon niet meer werkt dan gaat er iets mis met de login gegevens. De beste manier van inloggen is inderdaad met het @upcamail adres, in die inbox ontvang je ook mail die naar hetzelfde @chello adres is verstuurd. Op sommige apparaten kun je het @chello adres gebruiken als inlognaam, het wordt achter de schermen dan aangepast naar @upcmail. Maar die truc werkt niet altijd.

We gaan zorgen dat je stiefvader geen mails gaat missen op de volgende manier:


  • Stuur een testmail naar @chello
  • Login met @upcmail
  • Laat hier weten of het is gelukt
  • Lukt hiet niet? dan ontvang ik via een privébericht graag de betreffende mailadressen en aliassen, samen met het klantnummer en postcode en huisnummer
jodur
topicstarter
Meedenker
  • 12Reacties
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
Anne H Ziggo wrote:

  • Lukt hiet niet? dan ontvang ik via een privéberichtgraag de betreffende mailadressen en aliassen, samen met het klantnummer en postcode en huisnummer


Anne H Ziggo het lukt uiteraard niet!

Ik wil je graag een PM sturen echter laat jullie forumsite dat niet toe, of ik heb niet ontdekt hoe dat moet. Zie site die ik krijg als ik je link open. Kan je alleen een PM sturen als je mij volgt.
.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3687Reacties
  • 207Oplossingen
  • 1265Likes
jodur probeer het nu nog eens. Jammer man dat het niet meer werkt! Komt er een foutmelding of komt er gewoon geen mail binnen?
jodur
topicstarter
Meedenker
  • 12Reacties
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
Ik kan inmiddels melden dat het probleem is opgelost mede door de hulp van de moderators Anne H Ziggo hier.
Hulde voor jullie werk.
Via de helpdesk was dit niet gelukt!

Bekijk in context

Uitgelicht topic