jodur

Level 1
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

@Chello.nl mail alias niet meer bereikbaar

Ik plaats dit namens mijn stiefvader. Sinds een week komt er geen mail meer binnen op zijn oude vertrouwde @chello.nl mailadres. Het is begonnen toen hij een nieuwe telefoon had aangeschaft bij de mediamarkt en een welwillende verkoper hem had willen helpen met het instellen van zijn mailbox op de telefoon. Hij wist zijn wachtwoord niet en toen heeft hij thuis contact gezocht met de ziggo helpdesk. Aangezien hij 75 is, maar nog wel goed bij, heeft hij m.b.v. de helpdesk het niet voor elkaar gekregen om zijn wachtwoord te resetten via mijn ziggo. Uiteindelijk heeft hij mij gebeld. In de mijn ziggo omgeving kun je de oude mail-aliassen niet zien, terwijl ze er wel zijn (ik heb zelf ook nog een actieve @chello.nl en @upcmail.nl actief terwijl de @ziggo.nl ook werkt en allen verbonden zijn met dezelfde mailbox.). Ik heb gisteren dan ook gebeld met de klantenservice en naar een uur en 6 keer doorverbinden had ik iemande die het probleem pas snapte en het door zou geven aan de betreffende afdeling. Al ik inlog met de @upcmail mailadres kom ik wel gewoon in zijn mailbox. Dus mijn conclusie is dat de @chello alias niet meer aan deze mailbox "hangt"

Gezien mijn ervaringen en het gebrek aan kennis van de medewerkers op de klantenservice heb ik niet het vertrouwen dat dit goed gaat komen.

Mijn stiefvader is helemaal in paniek want alle instanties waar hij contact mee heeft is hij bekend onder het @chello mail alias adres.

Kan iemand van het het customer support contact opnemen met mij hierover?
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
jodur
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Ik kan inmiddels melden dat het probleem is opgelost mede door de hulp van de moderators Anne H Ziggo hier.
Hulde voor jullie werk.
Via de helpdesk was dit niet gelukt!

Bekijk in context

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Dankjewel voor je duidelijke toelichting, @JohnPrick .

 

Waar het aan ligt, is dat je via de browser wilt inloggen op Outlook. Dat kan niet met je Ziggo e-mailadres, dat kan alleen in de Outlook-app. 
Voor het inloggen in een browser met je Ziggo mailadres, moet je naar Ziggo Mail om in te loggen. Via een browser is dat de manier om je mail te bekijken. 
 

Bekijk in context

11 Reacties 11
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
overtollige tekst verwijderd vanwege verkeerd lezen 🙂

Er kan aan gebruikerszijde niets gebeurd zijn wat de koppeling ongedaan heeft gemaakt. Dat kan alleen handmatig vanuit Ziggo gebeurd zijn.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo jodur, goed dat je je stiefvader hierbij helpt! Wanneer je e-mail op een nieuwe telefoon niet meer werkt dan gaat er iets mis met de login gegevens. De beste manier van inloggen is inderdaad met het @upcamail adres, in die inbox ontvang je ook mail die naar hetzelfde @chello adres is verstuurd. Op sommige apparaten kun je het @chello adres gebruiken als inlognaam, het wordt achter de schermen dan aangepast naar @upcmail. Maar die truc werkt niet altijd.

We gaan zorgen dat je stiefvader geen mails gaat missen op de volgende manier:


  • Stuur een testmail naar @chello
  • Login met @upcmail
  • Laat hier weten of het is gelukt
  • Lukt hiet niet? dan ontvang ik via een privébericht graag de betreffende mailadressen en aliassen, samen met het klantnummer en postcode en huisnummer
jodur
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Anne H Ziggo wrote:

  • Lukt hiet niet? dan ontvang ik via een privéberichtgraag de betreffende mailadressen en aliassen, samen met het klantnummer en postcode en huisnummer


Anne H Ziggo het lukt uiteraard niet!

Ik wil je graag een PM sturen echter laat jullie forumsite dat niet toe, of ik heb niet ontdekt hoe dat moet. Zie site die ik krijg als ik je link open. Kan je alleen een PM sturen als je mij volgt.
.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
jodur probeer het nu nog eens. Jammer man dat het niet meer werkt! Komt er een foutmelding of komt er gewoon geen mail binnen?
jodur
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Ik kan inmiddels melden dat het probleem is opgelost mede door de hulp van de moderators Anne H Ziggo hier.
Hulde voor jullie werk.
Via de helpdesk was dit niet gelukt!
JohnPrick

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Anne,

 

Ik heb momenteel hetzelfde probleem met het chello e-mail adres van mijn vader. Zou je hierbij kunnen helpen?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@JohnPrick @mentions hebben geen zin, alles wordt opgepakt op binnenkomst en urgentie.

 

Een Ziggo forum medewerker komt hier binnen afzienbare tijd langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan met de postcode en het huisnummer van je vader er tussen haakjes achter, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Na klik op onderstaande link, op de pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 1327Posts
  • 140Oplossingen
  • 785Likes

Goedemorgen @JohnPrick, wat goed dat je je vader hiermee helpt. Nu is het probleem niet helemaal helder, ervaar je exact hetzelfde als het bovenstaande probleem? En heb je de stappen ook uitgevoerd die allemaal worden benoemd?  

 

JohnPrick

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi @Danitsja

Bedankt voor je reactie. Sorry, ik zou de situatie even uitleggen:

Mijn vader heeft sinds kort een Chromebook en daar proberen we op de webbrowser in te loggen op Outlook.com. Nu geeft de website gelijk aan bij het intypen van zijn e-mail adres : "De gebruikersnaam is mogelijk onjuist. Controleer of u deze juist hebt getypt. Neem anders contact op met uw beheerder."

Terwijl hij met de outlook app op zijn telefoon wel gewoon kan inloggen. Nu heb ik al geprobeerd om zijn e-mail adres laten eindigen met @upcmail.nl i.p.v. @chello.nl maar ook dat werkt helaas niet. 

Wat kunnen we nu doen? 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Dankjewel voor je duidelijke toelichting, @JohnPrick .

 

Waar het aan ligt, is dat je via de browser wilt inloggen op Outlook. Dat kan niet met je Ziggo e-mailadres, dat kan alleen in de Outlook-app. 
Voor het inloggen in een browser met je Ziggo mailadres, moet je naar Ziggo Mail om in te loggen. Via een browser is dat de manier om je mail te bekijken. 
 

JohnPrick

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Marije,

 

Ah oke, dan weten we genoeg. Bedankt voor je antwoord.

Uitgelicht topic