1
Vraag
2
Reacties
smolenaar

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Chello alias werkt niet meer sinds enkele dagen

Goedemorgen,

 

Mijn vader heeft al zo'n 20 jaar een chello.nl e-mailadres, wat na allerlei overnames mee is gekomen naar Ziggo. Al zijn contacten, alle instanties, verenigingen etc. waar hij ingeschreven staat, gebruiken dit e-mailadres. Sinds enkele dagen werkt dit e-mailadres niet meer en kunnen er geen mails meer gelezen en verstuurd worden.

 

In zijn Mijn Ziggo omgeving is de chello.nl alias niet te zien, maar dat lijkt zo te moeten zijn. Hij heeft ook een zelfde upcmail.nl alias, die wel in Mijn Ziggo te zien is, en die doet het gewoon. Maar ja, iedereen benadert hem op chello.nl, en dat werkt dus niet meer. Het zou bijzonder vervelend zijn als deze alias niet meer hersteld zou kunnen worden, dus ik hoop dat iemand hier mij en mijn vader kan helpen.

 

Als je een mail verstuurt naar zijn chello.nl adres, dan krijg je de volgende foutmelding terug in je mailbox (voorbeeld van gisteren, even zo anoniem mogelijk gemaakt):

 

550 5.1.1 MXIN501 mailbox ...chello.nl unknown ;id=...;sid=...;mta=mx11.tb;d=20220806;t=134155[CET];ipsrc=...;

 

Bladerend door het forum zie ik dat bij sommigen dit ook heeft gespeeld en met de hulp van moderators is het in sommige gevallen zelfs weer opgelost. Ik hoop dat ik (en mijn vader dus ook) hiermee geholpen kunnen worden.

 

Alvast bedankt voor reacties, alle hulp is welkom.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @smolenaar

 

Dit lijkt inderdaad een lastige kwestie, maar we gaan er samen uit komen.

Wat kan gebeuren, is dat een e-mailadres gekoppeld is aan adres A (klantnummer A) en na verhuizing naar adres B er een nieuw klantnummer is aangemaakt (klantnummer B)

Het e-mailadres is wel actief gebleven, maar is gekoppeld aan het oude abonnement en adres en nooit mee verhuisd. Hierdoor is het niet zichtbaar. Je behoud in de basis alleen je e-mailadres als je een abonnement meeneemt van A naar B én niet doormiddel van een nieuw abonnement.

 

We moeten dan ook uitzoeken waar het spaak loopt.

Zou je mij de volgende informatie willen aanleveren via een privebericht?
Oud adres:

Nieuw adres:
e-mailadres waar het om gaat:
Oude klantnummer:

Nieuwe klantnummer:

Bekijk in context

smolenaar
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Mbv van Ziggo support is alles hersteld. Dank voor de hulp.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een Ziggo moderator kan kijken hoe en wat en waar.

Zij komen eens in de paar dagen langs in ieder topic.

Zet je eigen postcode en huisnummer in je community profiel en dat van je vader ertussen haakjes achter en het Chello emailadres daar weer achter.

Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes

@smolenaar ,

Dat had mijn vrouw 2 weken geleden ook, haar chello adres deed het niet meer. Telefonisch contact opgenomen met Ziggo en ze zouden er naar kijken. Het chello alias hing achter een upcmail adres en werd keurig hersteld. Voor alle zekerheid toch maar een ziggo adres voor haar aangemaakt want ze is bang dat het weer een keer kan gebeuren. Alle personen en instanties die het chello adres nu nog gebruiken heb ik alvast toegevoegd aan dat ziggo adres. Ben nu bezig om alles om te zetten naar dat ziggo adres zodat het chello adres definitief weg kan. Mijn vrouw wilde het chello adres graag houden maar is nu bereid om het ziggo adres te gaan gebruiken. Ze houd niet van lange emailadressen en haar ziggo adres is nu zelfs een letter korter, vandaar de overstap😉

smolenaar
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Edit voor de moderators: eigen postcode en huisnummer en ouders toegevoegd aan profiel.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @smolenaar

 

Dit lijkt inderdaad een lastige kwestie, maar we gaan er samen uit komen.

Wat kan gebeuren, is dat een e-mailadres gekoppeld is aan adres A (klantnummer A) en na verhuizing naar adres B er een nieuw klantnummer is aangemaakt (klantnummer B)

Het e-mailadres is wel actief gebleven, maar is gekoppeld aan het oude abonnement en adres en nooit mee verhuisd. Hierdoor is het niet zichtbaar. Je behoud in de basis alleen je e-mailadres als je een abonnement meeneemt van A naar B én niet doormiddel van een nieuw abonnement.

 

We moeten dan ook uitzoeken waar het spaak loopt.

Zou je mij de volgende informatie willen aanleveren via een privebericht?
Oud adres:

Nieuw adres:
e-mailadres waar het om gaat:
Oude klantnummer:

Nieuwe klantnummer:

smolenaar
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Mbv van Ziggo support is alles hersteld. Dank voor de hulp.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic