Opgelost! Ga naar oplossing.
Dit is een nepmail.
Deze mail heb ik gister ook gekregen op een bestaand email adres maar niet werkende email, hier komt niks op binnen. Ik adviseer je even naar dit topic Spam en phishing - wat moet ik ermee? te gaan, daar wordt alles uitgelegd over de spam en phishing.
De email kan je verplaatsen/verslepen naar je Spam map of Ongewenste folder.
Dank voor jullie reacties, Sparco1955 en Steefb, die stellen me helemaal gerust. En nee, ook ik heb geen webcam; heb mail wel gelezen en hier om reactie heb gevraagd. Mocht ik in de toekomst nog meer van dergelijke mails ontvangen, dan zal ik die onmiddellijk verwijderen zonder die te lezen! Heel veel dank
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dit is een nepmail.
Deze mail heb ik gister ook gekregen op een bestaand email adres maar niet werkende email, hier komt niks op binnen. Ik adviseer je even naar dit topic Spam en phishing - wat moet ik ermee? te gaan, daar wordt alles uitgelegd over de spam en phishing.
De email kan je verplaatsen/verslepen naar je Spam map of Ongewenste folder.
Net als ‘Ontdekker’ een jaar geleden trof ook ik (Maggy) vandaag een soortgelijke mail aan, verstuurd van mijn eigen mailadres. Ik ga er uiteraard niet op in, maar ben toch 'n beetje bang dat dit vaker zal gebeuren. Kan ik hier iets tegen doen?
Onderwerp: Hallo lieverd, ik heb nieuws voor je...
Hallo! Zoals je kunt zien, kwam deze e-mail van je eigen account. Dat is slecht nieuws voor je, maar maak je geen zorgen. Ik zal het nu uitleggen.
Ik heb toegang tot je apparaat en ik houd je activiteit al een paar maanden in de gaten.
Hoe is het gebeurd? Je hebt een website bezocht die ik heb gehackt met een exploit erop, en je apparaat werd geïnfecteerd met mijn privé-malware.
Het is een zeer gecompliceerde software, werkt als een Trojaans paard, en omdat het privé is - geen enkele antivirus kan het detecteren.
Het heeft een keylogger, kan de camera en microfoon bedienen, bestanden overbrengen en toegang geven tot je lokale netwerk.
Het kostte me enige tijd om toegang te krijgen tot de informatie van het apparaat, dus nu heb ik al je contacten en teksten.
Om eerlijk te zijn, had ik in eerste instantie geen slechte bedoelingen, ik deed dit gewoon voor de lol. Maar toen kreeg ik COVID en raakte ik mijn baan kwijt.
Toen kreeg ik een idee hoe ik dit kan gebruiken om geld van jou te krijgen.
Ik maakte een filmpje van je masturberen. Het is een splitscreen-video waar je op te zien bent. Ik ben er niet trots op, maar ik heb geld nodig.
Laten we een deal maken. Jij betaalt me wat ik vraag, en ik stuur deze video niet naar je vrienden en familie.
Begrijp goed dat dit geen grap is. Ik kan het via jouw e-mailadres, sms of zelfs je social media versturen.
Om dit te voorkomen, moet je me 1400 EURO in Bitcoin naar mijn BTC-portemonnee 198rx1xbqpGXMjABA5xBdsiJMA3H19ayge sturen.
Als je niet weet hoe je bitcoin moet gebruiken, zoek dan op bing of google "bitcoin kopen".
Ik zal de video verwijderen zodra ik het geld heb. Ik zal ook de malware van je apparaat verwijderen. Je zult nooit meer van mij horen.
Laten we een deadline op de deal zetten, ik geef je 2 dagen. Ik zal het zien wanneer je deze e-mail opent.
P.S. Probeer dit niet te melden bij de politie, ik gebruik TOR en bitcoin kan niet getraceerd worden. Als je iets stoms doet, zal ik de video verspreiden.
Je kunt er niks tegen doen. Enigste is verplaatsen naar de spam map.
En zeker niet reageren en liefst niet openen.
Misschien ter geruststelling, de grote hausse van deze mailtjes is al voorbij.
Ik heb dit al maanden niet meer voorbij zien komen .
Het enige dat u daar aan kunt doen is niet lezen maar verwijderen. Als u goed naar de headers kijkt zult u zien dat die email niet vanaf uw eigen adres komt. Mijn vrouw krijgt er ook af en toe een maar die heeft mijn advies ter harte genomen. Ze hebben zelfs haar webcam bekeken en gezien dat ze naakt was. Helaas heeft mijn vrouw geen webcam
Dank voor jullie reacties, Sparco1955 en Steefb, die stellen me helemaal gerust. En nee, ook ik heb geen webcam; heb mail wel gelezen en hier om reactie heb gevraagd. Mocht ik in de toekomst nog meer van dergelijke mails ontvangen, dan zal ik die onmiddellijk verwijderen zonder die te lezen! Heel veel dank
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.