Vraag
Reacties
Oplossing
YY1
Level 1

Canon printer aansluiten op Deco M4

Hoe kan ik mijn Canon printer TS5150 aansluiten op mijn Deco M4? Ik heb van alles al geprobeerd, eerdere instructies over de topic gevolgd maar juiste MAC adres wordt nog steeds niet getoond.  

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pasi
Level 19

Hallo,

 

Probeert u eens één ( of een mix ) van de onderstaande opties :

Controleer of de Deco set de laatst firmware heeft:
-Start de Deco app op uw smartphone
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Voer een update uit voor Deco”

Voor op het apparaat zelf:
-Verwijder/vergeet/reset de oude wifi verbindingen/instellingen.
-Herstart apparaat
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet het apparaat aan
-Start de Deco app op uw smartphone
-Staat het apparaat in de lijst ? Zo nee, stop dan met deze optie.
-Selecteer het apparaat
-Klik op tandwieltje bovenin
-”Mesh Technologie” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet alle stations, behalve de Master uit.
-Nu proberen in te loggen op wifi.

 


Voor het gehele systeem:
-Tijdelijk de 5 Ghz band uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Zet 5 GHz wifi weer aan, blijft wifi verbinding werken?

Voor het gehele systeem:
-Start Deco app
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Geavanceerd”
-“Snelle roaming” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Daarna “Snelle roaming” weer aanzetten, blijft wifi verbinding werken? Zo niet, dan deze optie gewoon uitlaten.

Voor het gehele systeem:
-Het gastnetwerk aanzetten
- Nu proberen in te loggen op het gast wifi netwerk


Leest u dit ook eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staat daar nog wat in, wat u niet weet.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Welke eerdere instructies je gevolgd hebt, geen idee en een MAC adres heb ik nog nooit hoeven gebruiken om een printer te installeren.

 

Er is geen aparte manier om je wifi aan de Deco's aan te sluiten , je printer zal verbinding moeten maken met de wifinaam/SSID die je wifi uitzend.

 

Meestal als een printer de weg kwijt is, dan kun je vaak zoeken tot je bijna een ons weegt en is de snelste en zekerste weg, de printer te installeren alsof hij nieuw uit de doos komt.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator

@YY1 welkom, leuk dat je even de Community van Ziggo bezoekt. 

Het is soms even lastige materie, de ene keer gaat het allemaal wat makkelijker als de andere keer. Gelukkig zijn er al wat tips gedeeld. Kan je iets met de tips?

@puppie heb je hier desnoods nog een aanvulling op?

0 Kudos
puppie
Level 17

Ik denk dat @Pasi hier eerder een reactie op kan geven dan ik dat zou kunnen.

Ik ken de deco niet en weet niet welke mogelijkheden deze heeft.

Maar hoe zijn de deco's aangesloten als router of als AP.

0 Kudos
jansmarcel
Level 16

Misschien het een idee om tijdelijk de 5 GHz band uit te schakelen en het dan nog een keer te proberen.

0 Kudos
Pasi
Level 19

Hallo,

 

Probeert u eens één ( of een mix ) van de onderstaande opties :

Controleer of de Deco set de laatst firmware heeft:
-Start de Deco app op uw smartphone
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Voer een update uit voor Deco”

Voor op het apparaat zelf:
-Verwijder/vergeet/reset de oude wifi verbindingen/instellingen.
-Herstart apparaat
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet het apparaat aan
-Start de Deco app op uw smartphone
-Staat het apparaat in de lijst ? Zo nee, stop dan met deze optie.
-Selecteer het apparaat
-Klik op tandwieltje bovenin
-”Mesh Technologie” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet alle stations, behalve de Master uit.
-Nu proberen in te loggen op wifi.

 


Voor het gehele systeem:
-Tijdelijk de 5 Ghz band uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Zet 5 GHz wifi weer aan, blijft wifi verbinding werken?

Voor het gehele systeem:
-Start Deco app
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Geavanceerd”
-“Snelle roaming” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Daarna “Snelle roaming” weer aanzetten, blijft wifi verbinding werken? Zo niet, dan deze optie gewoon uitlaten.

Voor het gehele systeem:
-Het gastnetwerk aanzetten
- Nu proberen in te loggen op het gast wifi netwerk


Leest u dit ook eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staat daar nog wat in, wat u niet weet.