1
Vraag
2
Reacties
Dorien87

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Canon TS6300 werkt niet meer sinds Mesh systeem (oplossing in topics met andere modelen werkt niet)

Ik heb sinds het installeren van het Mesh systeem nu geen problemen meer met het internet, maar wel met mijn printer. Ik heb de topics over andere Canon printers gezien, maar helaas lossen de gegeven tips het probleem met dit type niet op. 
Heeft iemand een idee hoe ik de Canon TS6300 goed werkend krijg op het systeem? Alle Mesh boxen draaien op 1 netwerk, de printer ziet ook 1 netwerk maar vraagt vervolgens of ik met 1 of alle 3 de routers wil verbinden. 
Uiteraard heb ik allebei de opties geprobeerd en heb ik ook de printer al een keer helemaal teruggezet naar fabrieksinstellingen, waarna ik alle opties nogmaals heb geprobeerd. 

Ik hoor heel graag of iemand een werkende oplossing heeft. Waarvoor alvast grote dank 😉 

5 Reacties 5
Meldingen
Aan Uit
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8213Posts
  • 313Oplossingen
  • 3249Likes
Dorien87 wrote:

Ik heb sinds het installeren van het Mesh systeem nu geen problemen meer met het internet, maar wel met mijn printer. Ik heb de topics over andere Canon printers gezien, maar helaas lossen de gegeven tips het probleem met dit type niet op. 
Heeft iemand een idee hoe ik de Canon TS6300 goed werkend krijg op het systeem? Alle Mesh boxen draaien op 1 netwerk, de printer ziet ook 1 netwerk maar vraagt vervolgens of ik met 1 of alle 3 de routers wil verbinden. 
Uiteraard heb ik allebei de opties geprobeerd en heb ik ook de printer al een keer helemaal teruggezet naar fabrieksinstellingen, waarna ik alle opties nogmaals heb geprobeerd. 

Ik hoor heel graag of iemand een werkende oplossing heeft. Waarvoor alvast grote dank 😉 

Ik niet zo gauw , maar bekabeld aansluiten kan/lukt niet ? 

Dorien87
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dankjewel voor je reactie @Ronihd Bekabeld aansluiten kan alleen op 1 computer (Hij heeft alleen een ingang voor aansluiting naar de computer, niet voor een internetkabel voor zover wij hebben kunnen vinden) Er zijn helaas alleen meerdere computers die gebruik moeten maken van de printer. Hiervoor hadden we meerdere netwerken (oud wifibooster systeem) en toen hadden moesten we wel eens even overschakelen naar het andere netwerk, maar werkte het verder prima.

Pasi

Level 19
  • 10559Posts
  • 508Oplossingen
  • 5834Likes

Hallo,

Wat u zou kunnen proberen, is:

-Tijdelijk voor de gehele Deco set de 5Ghz band uitzetten
-Tijdelijk voor de gehele set “Snelle roaming” uitzetten
-Voor de TS6300 verbinding de “Mesh Technologie” uitzetten
-Dan proberen TS6300 air te verbinden en te printen.
-Daarna alles stap voor stap weer aanzetten, testen en controleren of de printer verbonden blijft en wil printen.

Ps. “Mesh Technologie” uitzetten en de TS6300 verbinden, kan soms een kip & ei verhaal zijn.  E.e.a. is van elkaar afhankelijk. Voor een statisch ( stilstaand ) apparaat als een printer, heeft de Mesh technologie geheel geen nut, dus die optie kan voor dit apparaat gerust uitblijven.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8213Posts
  • 313Oplossingen
  • 3249Likes
Dorien87 wrote:

Dankjewel voor je reactie @Ronihd Bekabeld aansluiten kan alleen op 1 computer (Hij heeft alleen een ingang voor aansluiting naar de computer, niet voor een internetkabel voor zover wij hebben kunnen vinden) Er zijn helaas alleen meerdere computers die gebruik moeten maken van de printer. Hiervoor hadden we meerdere netwerken (oud wifibooster systeem) en toen hadden moesten we wel eens even overschakelen naar het andere netwerk, maar werkte het verder prima.

Lees even de reactie van @Pasi  die heeft er iets meer mee dan ik 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5514Posts
  • 510Oplossingen
  • 1871Likes

Hi @Dorien87 en welkom op de Community! Wat onhandig dat je nu niet meer kunt printen. Ik zie dat er nog een aantal tips door @Pasi gedeeld zijn. Is het daarmee alsnog gelukt?