1
Vraag
2
Reageer en help mee
Hm

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Camera systeem kan geen verbinding maken met internet en ziggo kan/wil dit niet oplossen

Ik ben al een hele middag aan het proberen om mijn camera systeem (wat via mijn kpn modem al 4 jaar probleemloos werkt) zichtbaar te krijgen via een bekabelde verbinding.

ik heb inmiddels 4 helpdesk medewerkers gesproken en die zeggen wij kunnen het niet oplossen dus moet de leverancier van de camera dit maar doen... ik kan na 4 jaar niet aankloppen bij deze leverancier en zeker niet terwijl het al 4 jaar perfect werkt via kpn modem. Ik heb nu al spijt van mijn contract met ziggo maar gelukkig kan ik hier nog 14 dagen onderuit.

erg triest dat dit weer zo moest beginnen en ze mij niet willen helpen.

Misschien dat er op dit forum meer mensen last van hebben of hebben gehad en welke misschien wel een oplossing weten?

de hdd van het camera systeem is wel zichtbaar bij verbonden apparaten op het modem maar ik krijg geen verbinding met internet voor de camera’s.

10 Reacties 10
BertM3

Level 9
  • 267Posts
  • 10Oplossingen
  • 103Likes

Misschien moet je even wat meer info geven over wat voor camera systeem je gebruikt.

Waarschijnlijk moet je iets van port forwarding instellen om zo verbinding van buitenaf te krijgen.

Hm
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Bert, dank je voor je reactie! het is een camera systeem met hdd recorder ik heb het type nu niet bij de hand maar dat maakt ook niet veel uit waarschijnlijk? Ik heb die medewerkers we het type doorgegeven maar daar konden zij ook niets mee.

weet jij waar die port forwarding in te stellen is? Moet dit in de modem toch? Ik stelde deze vraag ook aan hun maar ze zijden dat dat er niets mee te maken had terwijl ik dit heel vaak tegen kom op dit forum?

BertM3

Level 9
  • 267Posts
  • 10Oplossingen
  • 103Likes

Dat zal je inderdaad in je router in moeten stellen. Ik heb al even geen connect box meer en daarvoor had ik bridge mode op de connect box dus de stappen kan ik je niet 1-2-3 mee helpen.

Wel moet je weten welke poorten er door de software gebruikt worden. En daarom moet je dus weten wat voor type het is.

Hm
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan ik de connect box niet gewoon omzeilen door er een externe modem op aan te sluiten? Ik kan in het systeem van de camera toch gewoon zien welke poort en ik adres hij gebruikt? Maar in het menu van de modem kun je geen poort open zetten lijkt het wel.

BertM3

Level 9
  • 267Posts
  • 10Oplossingen
  • 103Likes

Je kan hem in bridge mode laten zetten en er dan zelf een router op aansluiten, moet je wel zelf kopen.

Als die uPNP ondersteunen openen ze vaak zelf de juiste poorten al.

RoWi.

Level 20
  • 17331Posts
  • 736Oplossingen
  • 5743Likes

@Hm het systeem werk gewoon naar ik aanneem? Je wil van buitenaf ergens onderweg toegang krijgen tot het live beeld klopt dat? Dan zijn de gevraagde gegevens wel van belang.

Is het mogelijk dat je in voormalig upc gebied woont en zoals dat heet een DS lite verbinding hebt ipv4/ipv6 

Dan kan het kloppen dat je bepaalde instellingen mist. Hoewel het niet altijd wordt aanbevolen om te gebruiken vanuit veligheids oogpunt heeft de Connectbox ook upnp ondersteuning.

Screenshot_20210629-194741_Chrome.jpg

Hm
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het systeem werkt verder naar behoren inderdaad maar de instellingen die jij laat zien staan er bij mij niet bij als ik inlog, ik zal het zo eens proberen en laten zien wat ik te zien krijg maar dat is een veel beperkter menu.

Hm
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het vreemde is dat op de modem de recorder wel zichtbaar is maar het camera systeem zegt geen verbinding met de modem te kunnen maken terwijl hij wel zichtbaar verbonden is? 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70247Posts
  • 4885Oplossingen
  • 19816Likes

@Hm schreef "het is een camera systeem met hdd recorder ik heb het type nu niet bij de hand maar dat maakt ook niet veel uit waarschijnlijk?"

Dat maakt alles uit, verschillende merken camerasystemen gebruiken andere poorten om in je eigen netwerk te kunnen komen, besef dat een internet verbinding bestaat uit 65536 mogelijke TCP- of UDP-poorten en ieder merk gebruikt weer andere poorten.

RoWi.

Level 20
  • 17331Posts
  • 736Oplossingen
  • 5743Likes

Met het camera systeem bedoel je de fysieke camera's of software?

Zonder het model en dergelijke kan er geen goede hulp worden geboden.

Dat brengt me op de klantenservice omdat het je eigen apparatuur betreft hoeven ze geen hulp te verlenen, dat geld voor de KPN helpdesk net zo goed.

Ik zie geen reden waarom je niet bij de leverancier of fabrikant van het systeem kan aankloppen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic