Vraag
Reacties
Oplossing
Robinho61
Level 3

Camera's en Hue verlichting buitenshuis bedienen

Beste forumleden,

Aangezien mijn Asus router er vorige week mee ophield heb ik via Ziggo de TP-Link M4 besteld en geinstalleerd.

Ze werken prima maar als ik buitenshuis ben kan ik mijn camera's niet bekijken en mijn Hue verlichting niet bereiken.

Ik denk daarom dat er port forwarding moet worden toegepast, echter de vraag is nu, hoe doe ik dat?

Kan iemand mij hiermee helpen?

Ik wacht met belangstelling af.

Groet,

Robinho

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossingen
29 Reacties 29
puppie
Level 17

En als je wifi uitzet kun je er dan ook bij.
De client van reolink hoeft namelijk geen open poorten te hebben.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

@puppie Vermoedelijk werd hier dan eerder ook gebruik van gemaakt door TS. Camera's bouwen verbinding op naar server van Reolink en Reolink Client verbindt met de server.

Wat ik opmerkelijk vond is dat toen ik gisteren op mijn werk in de WiFi omgeving daar mijn camera's wel allemaal kon benaderen??
0 Kudos
puppie
Level 17

@tobiastheebe ik zou er vanuit gaan dat de app gebruikt zou worden om beelden te kunnen bekijken.
Wil de TS ook beelden bewaren dan was daar een reolink NVR voor aangewezen, tenminste zo denk ik.
Ik heb een paar camera's ook van reolink met een nvr en die laat ik via de gui van reolink lopen. Geen gekloot met poorten openzetten. 

Maar ieder zijn eigen gedachte.

0 Kudos
Robinho61
Level 3
Topicstarter

Het liefst maak ik het niet te complex en het mooiste is om dit te kunne realiseren zonder poorten open te moeten zetten enzo.

In ieder geval vandaag maar weer verder klooien om te kijken of ik ze aan de gang kan krijgen....

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Zolang internettoegang beschikbaar op de camera's zouden deze nog steeds met de server van Reolink moeten kunnen verbinden en zou je met Reolink Client nog steeds buitenshuis de camera's moeten kunnen benaderen, inderdaad zonder port forwarding. Mijn voorkeur gaat echter uit naar direct de camera's benaderen zonder STUN-achtige server. Als alternatief voor Reolink Client kun je bijvoorbeeld iSpy (staat in drop-down menu onder Agent DVR) proberen.

0 Kudos
Robinho61
Level 3
Topicstarter

Hi Thobias!

Er zit hier een heel blij ei te typen! Het is eindelijk voor elkaar via onderstaande manier

• Ziggo modem in routermodus zonder wifi
  • TP-link op AP mode gezet.
  • In het modem omgeving bij routerinstellingen port forwarding regels gemaakt.
  • Interne poort 9000 in- en extern 9001, 9002 etc toegewezen aan de desbetreffende camera's

Hij werkt weer als een zonnetje.

Hartstikke blij ermee en super bedankt voor al je geduld en adviezen.

Hartelijke groet!

Robin

tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Fijn om te lezen en graag gedaan.

puppie
Level 17

en hoe is het nu met het andere apparaat welke niet werkte, iets voor jouw verlichting?

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Philips Hue, daar was ik inderdaad in een eerdere reactie ook nog benieuwd naar.

0 Kudos
Robinho61
Level 3
Topicstarter

Hey Puppy,

Jij ook nog bedankt hé!! 

Tja, dat was Hue, die heb ik gewoon gereset en toen deed alles het gewoon weer, met name de verlichting op afstand bedienen ging niet goed omdat de bridge geen connectie had met een telefoon op afstand.

Nu gelukkig alles weer ok! 

Ik zit nog wel te denken aan een TP-Link x50 outdoor, om in ieder geval het wifi signaal nog iets beter te krijgen (nu twee streepjes) Ik heb HR++ glas en daar zit een aluminium laagje in die min of meer als een kooi van Faraday werkt.

Groet en een fijn weekend!!