1
Vraag
2
Reacties
Nancytroquet

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Camera niet buiten eigen netwerk te bekijken

Ik heb camera's (Petcube's) waarmee ik mijn huisdier kan bekijken als ik niet thuis ben. Ik heb deze jaren zonder probleem gebruikt, maar sinds we thuis moesten werken werd deze niet meer gebruikt. Nu wilde ik hem laatst weer gebruiken en opeens werkt hij niet meer. 

 

Als mijn telefoon verbonden is met wifi thuis, doet hij het wel. Maar zodra ik op 5G (of mijn man 4G) of op een andere wifi netwerk zit dan doet hij het niet meer.

 

Ik heb al contact gehad met Petcube zelf en die kunnen het issue niet vinden. Ziggo zelf stuurde een forum door waarbij het bij diegene enkel het aanzetten van UPNP op router/modum was, maar dat is bij mij al aan. Ook wanneer die juist uitstaat werkt het nog niet. Meer opties gaf ze niet.

 

Iemand misschien een idee welke instelling het dan kan zijn? Heb zelf vermoeden dat het echt aan router/modum/ip-adres ligt en niet aan de camera.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes

Laten we eerst even de volgende stappen proberen:

 

1. Haal modem even 30 seconde van de stroom en start deze op, kan 15 minuten duren tot alles er weer is.

 

2. Deco's kan je ook via de App als je modem weer online is even een Herstart geven per Deco

 

3. Als je Petcube aanstaat, deze ook even van de stroom, die komt als laatste als je de Deco's hebt herstart.

 

Ik neem aan dat de Wifi van je modem uit staat dat alles via de Deco's wordt geregeld door het huis, als je de Deco app opent en je klikt op wereld bolletje

 

Kies de Hoofd DecoKies de Hoofd DecoStaat de Petcube in de lijstStaat de Petcube in de lijstDeco Wereld BolDeco Wereld Bol

 

Hopelijk staat de Petcube in de lijst, zo niet staan deze optie's aan

 

E73E173A-1392-4014-B4CA-9EA743988B96.jpegA2CA69CC-4D41-44DB-96F4-EE2000AF9BB0.jpeg0989C9FE-87D4-4B73-9CB3-FFEF20A252DA.jpeg

 

De UPnP heeft de Deco S4 en M4 die ik heb niet dus dat is geen probleem, hoop dat je hier een stap verder mee komt.

 

Anders hebben we nog Als je meer wilt weten over de TP-Link Deco M4 dan kan je ook deze Leidraad lezen.
Leidraad voor TP Link DECO

 

Daar staat ook beschreven de instellingen van de Deco's daar loopt de Petcube op vast.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes

Bij het aanzetten van de Camera zie je dan een IP adres in je modem bij verbonden apparaten verschijnen, zo niet, herstart eerst even je modem en wacht na 15 minuten dat hij online is en check of de camera werkt.

 

Zo niet, lijkt het me handig je Camera opnieuw reset te doen en opnieuw in te stellen op je modem.

Nancytroquet
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hey Dave!

 

Gisteren stond deze er wel bij, maar nu ik weer kijk niet. Ik heb de modum al herstart, maar dat doet helaas ook niets.

 

Ik heb tevens de camera al een paar keer opnieuw laten connecten met internet (heb twee verschillende van dat merk en allebei zelfde issue). Mijn zus heeft dezelfde camera en hetzelfde netwerk en nergens last van.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes

@Nancytroquet 

Als het bij jou Zus werkt moet het bij jou ook werken, ik heb 2 vragen, dan kan ik verder.

 

Ik ga nog even kijken wat ik kan vinden. Wat voor Modem gebruik je bij Ziggo en welke welke Petcube serie is het, zoekt wat makkelijker.

Nancytroquet
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Thanks! Ik heb van Ziggo een SmartWifi modem (heb ook nog TP-link deco S4). 

Van de Petcube heb ik de Bites (model 0.2.4) en Play (model 0.1.5).

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes

Ik ga even op zoek en dan kom ik er voor terug bij je.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes

Laten we eerst even de volgende stappen proberen:

 

1. Haal modem even 30 seconde van de stroom en start deze op, kan 15 minuten duren tot alles er weer is.

 

2. Deco's kan je ook via de App als je modem weer online is even een Herstart geven per Deco

 

3. Als je Petcube aanstaat, deze ook even van de stroom, die komt als laatste als je de Deco's hebt herstart.

 

Ik neem aan dat de Wifi van je modem uit staat dat alles via de Deco's wordt geregeld door het huis, als je de Deco app opent en je klikt op wereld bolletje

 

Kies de Hoofd DecoKies de Hoofd DecoStaat de Petcube in de lijstStaat de Petcube in de lijstDeco Wereld BolDeco Wereld Bol

 

Hopelijk staat de Petcube in de lijst, zo niet staan deze optie's aan

 

E73E173A-1392-4014-B4CA-9EA743988B96.jpegA2CA69CC-4D41-44DB-96F4-EE2000AF9BB0.jpeg0989C9FE-87D4-4B73-9CB3-FFEF20A252DA.jpeg

 

De UPnP heeft de Deco S4 en M4 die ik heb niet dus dat is geen probleem, hoop dat je hier een stap verder mee komt.

 

Anders hebben we nog Als je meer wilt weten over de TP-Link Deco M4 dan kan je ook deze Leidraad lezen.
Leidraad voor TP Link DECO

 

Daar staat ook beschreven de instellingen van de Deco's daar loopt de Petcube op vast.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @Nancytroquet

 

Onze superman @Dave! is geweldig bezig geweest met zijn expertise en tips. 

Ben je daarmee geholpen? Mocht je nog vragen hebben reageer dan in dit topic zodat we je verder kunnen helpen 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic