1
Vraag
2
Reageer en help mee
pme2301

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Camera / modemprobleem?

Ik ben in het bezit van een buiten dome camera van V star… De camera is verbonden met een kabel rechtstreeks op het modem Na enkele uren probeer ik de camera aan te sturen maar krijg dan het bericht “een beveiligd kanaal op bouwen”, even daarna is de camera offline en blijft dit ook. Ik heb al een andere camera probeert en deze heeft hetzelfde probleem ondanks dat dit een heel ander merk is.

Ik heb ook andere internet kabel probeert en andere voeding ook zonder succes. 

De enigste manier is .camera resetten en verbinden op een andere ingang. Dit werkt gedurende een uurtje en de problemen komen terug. Ik heb diverse ander mensen geïnformeerd (inclusief klantenservice van ziggo) maar niemand weet een oplossing.  Waarom blijft de camera niet online?

4 Reacties 4
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @pme2301 en welkom hier op de Community.

Erg onhandig dat je camera regelmatig offline gaat. Je hebt al wat goede tests gedaan, jammer dat nog niets heeft geholpen. Merk je toevallig op andere apparaten ook uitval? En heeft het eerder wel goed gewerkt?

pme2301
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor je reactie,,,Ik merk bij geen enkel ander apparaat uitval. Voorheen heeft de camera wel gedurende een jaar ongeveer goed gewerkt, pas vanaf ongeveer oktober vorig  jaar is dit probleem begonnen. Ik heb zelfs een nieuwe camera gekocht van het merk Caliber maar na twee weken kreeg ik hetzelfde probleem waardoor ik de camera gelukkig nog kon terug sturen. Zoals gezegd krijg ik alleen een goede werking als ik op de router/modem een poort verwissel dan werkt  hij gedurende enkele uren..!! Naar mijn mening is het modem het enigste wat overblijft omdat ik ver alles al heb geprobeerd.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Duidelijk, en jammer dat je hier al zo lang mee bezig bent.. De oorzaak van dit probleem is nog wat onduidelijk. Dat andere apparaten geen uitval vertonen bewijst eigenlijk dat het modem prima zijn werk doet en dus niet de boosdoener hoeft te zijn (al bestaat die kans natuurlijk wel). Heb je misschien ook al eens een fabrieksreset van het modem gedaan en het daarna gecheckt? Een fabrieksreset voer je eenvoudig zelf uit door de kleine reset knop op de achterzijde van het apparaat ingedrukt te houden voor 30 seconden. Mogelijk mag dat baten! 

Foursa1989

Level 3
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Hoi,

Heb je toevallig de volgende gegevens?
> Welke router heb je?
> Handleiding van de camera? ( of anders welk type)

Het lijkt er namelijk op dat de camera is afwachting is om een beveiligd kanaal op te kunnen bouwen, maar dat dus niet kan.
Wellicht dat je binnen een uur in moet loggen, wachtwoord opnieuw in moet stellen…
Of misschien op een ander netwerk…
Of misschien nog wel meer dingen…

Echter zonder de benodigde gegevens is het gok ik gewoonweg gissen…

 

groet,
 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic