Vraag
Reacties
Oplossing
jeu23
Level 4

Camera benaderen niet mogelijk vanuit buitenland

Kan mijn camera in het buitenland niet benaderen. Thuis werkt alles netjes. Zodra ik buitenshuis ben krijg ik geen beelden van mijn bedrade Ip camera, Dahua.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
jeu23
Level 4
Topicstarter

Het bleek dat ik een ander extern IP had gekregen. probleem opgelost.

Bekijk in context

12 Reacties 12
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Heb je het eerder van buiten geprobeerd en heeft het eerder gewerkt?

Staat er een poort open in je modem om vanuit buiten verbinding te kunnen maken met je camera?

0 Kudos
puppie
Level 17

voor mijn dahua camera's ( 2 stuks) heb ik poorten geforward in mijn modem.

Heb jij wel je externe ip adres in een app staan?

Welke app gebruik jij, ik gebruik dmss.

Volgens mij heb ik je al eens eerder geholpen met de instellingen via teamviewer?

 

jeu23
Level 4
Topicstarter

een poos geleden werkte het nog. nu tijdens verblijf in Duitsland getest en het werkte niet. Hoe check ik of er poort open staat en welke poort.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@jeu23 Port forward zou je zelf in het modem ingesteld moeten hebben, om camera's van buiten te kunnen zien, bij de meeste camera's, zie de gebruiksaanwijzingen.

0 Kudos
puppie
Level 17

@jeu23 of je hebt een nieuw extern ip adres gekregen dat kan ook nog een oorzaak zijn.

puppie
Level 17

Hier staan ook nog wel wat aanbevelingen van de vorige keer dat het niet werkte.

https://community.ziggo.nl/t5/Internet/IPC-camera-niet-meer-van-buiten-het-netwerk-beschikbaar/m-p/1...

jeu23
Level 4
Topicstarter

Hoi Bert, dat is mogelijk en toen heeft het ook gewerkt. Ik werk met ddms, ik weet niet war ik de externe poort kan vinden. Destijds ( vraag me niet hoe ik eraan gekomen ben) kreeg ik een externe poort en toen werkte het. Als ik weet welke externe poort kan vinden, dan gaat het zeker lukken.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@jeu23 Geen idee wat je met ddms bedoelt.

Er zijn 65535 maal 2 poorten en dan is het aan de fabrikant of de software welke poort er gebruikt wordt.

Het zal ergens in de gebruiksaanwijzing staan.

0 Kudos
puppie
Level 17

@Bert  ddms is de app die hij gebruikt op zijn mobiele.
Met het instellen vorige keer heb ik hem geholpen via teamviewer.

 

Krista
Community Moderator
Community Moderator

Goedemorgen @jeu23 

Hoe staat het er momenteel voor? Heb je iets gehad aan de tips van @Bert en @puppie of kunnen we je nog verder helpen? 

0 Kudos
jeu23
Level 4
Topicstarter

Het bleek dat ik een ander extern IP had gekregen. probleem opgelost.

Krista
Community Moderator
Community Moderator

Fijn om te horen @jeu23. Bedankt voor de terugkoppeling. 

0 Kudos