Kan mijn camera in het buitenland niet benaderen. Thuis werkt alles netjes. Zodra ik buitenshuis ben krijg ik geen beelden van mijn bedrade Ip camera, Dahua.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Het bleek dat ik een ander extern IP had gekregen. probleem opgelost.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Heb je het eerder van buiten geprobeerd en heeft het eerder gewerkt?
Staat er een poort open in je modem om vanuit buiten verbinding te kunnen maken met je camera?
voor mijn dahua camera's ( 2 stuks) heb ik poorten geforward in mijn modem.
Heb jij wel je externe ip adres in een app staan?
Welke app gebruik jij, ik gebruik dmss.
Volgens mij heb ik je al eens eerder geholpen met de instellingen via teamviewer?
een poos geleden werkte het nog. nu tijdens verblijf in Duitsland getest en het werkte niet. Hoe check ik of er poort open staat en welke poort.
@jeu23 Port forward zou je zelf in het modem ingesteld moeten hebben, om camera's van buiten te kunnen zien, bij de meeste camera's, zie de gebruiksaanwijzingen.
@jeu23 of je hebt een nieuw extern ip adres gekregen dat kan ook nog een oorzaak zijn.
Hier staan ook nog wel wat aanbevelingen van de vorige keer dat het niet werkte.
Hoi Bert, dat is mogelijk en toen heeft het ook gewerkt. Ik werk met ddms, ik weet niet war ik de externe poort kan vinden. Destijds ( vraag me niet hoe ik eraan gekomen ben) kreeg ik een externe poort en toen werkte het. Als ik weet welke externe poort kan vinden, dan gaat het zeker lukken.
@jeu23 Geen idee wat je met ddms bedoelt.
Er zijn 65535 maal 2 poorten en dan is het aan de fabrikant of de software welke poort er gebruikt wordt.
Het zal ergens in de gebruiksaanwijzing staan.
@Bert ddms is de app die hij gebruikt op zijn mobiele.
Met het instellen vorige keer heb ik hem geholpen via teamviewer.
Het bleek dat ik een ander extern IP had gekregen. probleem opgelost.
Fijn om te horen @jeu23. Bedankt voor de terugkoppeling.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.