1
Vraag
2
Reacties
elsinga

Level 6
  • 104Posts
  • 1Oplossingen
  • 49Likes

Cable Modem Reboot - due to power reset en veel T3 Ranging problemen

 

 

Afgelopen maandag-op-dinsdag nacht had Ziggo werkzaamheden aangekondigd en sinds die tijd heb ik een regelmatig herstartend modem (een standaard witte Connectbox). Het lijkt er op dat alle downstream kanalen nu rond de 600MHz zitten, in plaats van veel lager. Niks mis mee op zich, maar een herstartend modem is minder. Voor de werkzaamheden heeft het modem een paar jaar prima gedraaid, zonder herstarts (buiten hier en daar een keer werkzaamheden, maar dat is logisch).

Wat is er al (in overleg met 1200 en de chat van Ziggo gedaan en heeft niets geholpen:

  • modem terug naar fabrieksinstellingen (en daarna weer in bridge gezet)
  • modem in een andere aansluiting van de UPS gedaan (de overige op de UPS aangesloten apparatuur, zoals mijn Ubiquiti USG, zijn gewoon blijven draaien)
  • foto's gestuurd van het AOP met splitter, daarop kwam het verzoek om modem direct op het AOP aan te sluiten. Tot nu toe wel T3 errors maar nog geen power reset reboot. Maar die zal vast nog komen, meestal heb ik er elke dag nu een of twee en we zijn pas een paar uur verder.

Nu draait het modem dus direct op het AOP, om de splitter uit te sluiten. Gezien de logs van power reset verwacht ik daar weinig van… De T3 Ranging fouten zouden nog van net teveel demping kunnen komen, want downstream veel hogere frequentie en dus meer demping eventueel.

Ik hoop dat we hier wat kaas van kunnen maken. Het is heel vervelend als je internetverbinding midden in een meeting (ik werk vanuit een vitaal beroep thuis) wegvalt...

Eerst wat foto's van het AOP en splitter (waarbij het modem nu direct op het AOP zit aangesloten, splitter is dus nu feitelijk niet in gebruik):

Ik zal hieronder even screenshots plaatsen van de waarden en dergelijke.

 

Hier zijn de restart door de power reset en de T3 fouten te zien.

 

De downstream waarden zijn met 37dB net wat lager dan de normale 40dB, de upstream is met 45dBmV vrij normaal.

 

Algemene configuratie

Netwerk toegang Toegang tot internet
Maximaal aantal apparaten 3
Standaard beveiliging Ingeschakeld
DOCSIS-Modus DOCSIS 3.0
Config bestand internet500_40_wifion_v4-sip.bin

 

Primaire Downstream Service Flow

SFID 21536943
Maximale snelheid 64200000 bps
Maximum Traffic Burst 96000 bytes
Minimale snelheid 0 bps
SFID 21536942
Maximale snelheid 10700000 bps
Maximum Traffic Burst 16320 bytes
Minimale snelheid 0 bps
SFID 21536941
Maximale snelheid 128000 bps
Maximum Traffic Burst 3044 bytes
Minimale snelheid 12000 bps
SFID 21536940
Maximale snelheid 535000000 bps
Maximum Traffic Burst 42600 bytes
Minimale snelheid 0 bps

 

Primaire Upstream Service Flow

SFID 21528753
Maximale snelheid 2140000 bps
Maximum Traffic Burst 16320 bytes
Minimale snelheid 0 bps
Maximum Concatenated Burst 16320 bytes
Roostertype Best effort
SFID 21528752
Maximale snelheid 128000 bps
Maximum Traffic Burst 3044 bytes
Minimale snelheid 12000 bps
Maximum Concatenated Burst 1522 bytes
Roostertype Best effort
SFID 21528747
Maximale snelheid 42800000 bps
Maximum Traffic Burst 42600 bytes
Minimale snelheid 0 bps
Maximum Concatenated Burst 42600 bytes
Roostertype Best effort
Oplossing
177 Reacties 177
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5775Posts
  • 600Oplossingen
  • 3435Likes

Super om te lezen @elsinga, dat gaat de goede kant op. We zijn een aantal dagen verder, hoe gaat het? Wat is je ervaring? 

elsinga
Topicstarter
Level 6
  • 104Posts
  • 1Oplossingen
  • 49Likes

@Mariska Ziggo , Ik zie in de log nog steeds T3 errors. Kan niet exact zeggen hoeveel, want de log laat er tussen 2 keer inloggen maar maximaal 1 T3 error zien en in de Arris CB worden ze niet geteld in de Upstream pagina (dat was bij de Compal wel zo, al liet die er ook maar 1 zien tussen inloggen in). En om nu elk uur in te gaan loggen en zelf bij te gaan houden…. net wat teveel werk.

Wel zie ik geen Post RS errors meer in de Downstream pagina, maar dus verbetering (met de aanname dat de telling daar klopt, want T3 errors tellen op de Upstream pagina ook niet tenslotte).

Ben wel benieuwd wat Monteur Jaap er nog mee kan doen. Om de Pum6 chipset in beide CB's uit te sluiten zou het overgaan naar Giganet (met een Puma 8 of 9 chipset in het modem) nog een idee zijn, maar er schijnt nog een bug te zijn die de downstream snelheid behoorlijk drukt. Ook daar wordt door monteur Jaap al even navraag naar gedaan. Helaas is dat modem niet beschikbaar buiten Giganet om.

Gerrit Z

Level 1
  • 519Posts
  • 29Oplossingen
  • 83Likes

Thnx voor je update, @elsinga!

Houd ons op de hoogte van het contact met monteur Jaap! Indien je fysieke problemen ervaart met je verbinding dan horen we graag welke problemen dat precies zijn met een datum en tijdstip, zodat we dit kunnen controleren in een netwerkmonitoring.

Alvast een mooi weekend gewenst 🙂

egtfe

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hello!

 

How did this story ended? I’m having what seems to be the same issue. Description here. Any luck with it?

elsinga
Topicstarter
Level 6
  • 104Posts
  • 1Oplossingen
  • 49Likes

Zojuist een spontane reboot van de Arris CB, na een tijd van ook weer een aantal T3 errors (die na een reboot niet meer in de tellers van de upstream staan helaas, maar op elke stream enkele tientallen):

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving
08/12/2020 18:50:10 notice LAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:32:af:63;CMTS-MAC=00:17:10:91:d0:12;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08/12/2020 18:50:10 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=18:35:d1:32:af:63;CMTS-MAC=00:17:10:91:d0:12;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/01/1970 00:01:49 notice LAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:32:af:63;CMTS-MAC=00:17:10:91:d0:12;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08/12/2020 16:35:31 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:32:af:63;CMTS-MAC=00:17:10:91:d0:12;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08/12/2020 16:17:49 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=18:35:d1:32:af:63;CMTS-MAC=00:17:10:91:d0:12;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08/12/2020 08:10:49 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:32:af:63;CMTS-MAC=00:17:10:91:d0:12;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08/12/2020 06:18:41 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=18:35:d1:32:af:63;CMTS-MAC=00:17:10:91:d0:12;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05/12/2020 21:12:51 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:32:af:63;CMTS-MAC=00:17:10:91:d0:12;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05/12/2020 16:32:53 notice LAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:32:af:63;CMTS-MAC=00:17:10:91:d0:12;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18/11/2020 09:55:25 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:32:af:63;CMTS-MAC=00:17:10:91:d0:12;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18/11/2020 06:54:50 notice LAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:32:af:63;CMTS-MAC=00:17:10:91:d0:12;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18/11/2020 01:50:43 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=18:35:d1:32:af:63;CMTS-MAC=00:17:10:91:d0:12;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/01/1970 00:01:50 Let op! ToD request sent - No Response received;CM-MAC=18:35:d1:32:af:63;CMTS-MAC=00:17:10:91:d0:12;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18/11/2020 01:48:1 notice SW download Successful - Via NMS
18/11/2020 01:46:28 notice SW Download INIT - Via NMS
10/11/2020 21:05:49 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:32:af:63;CMTS-MAC=00:17:10:91:d0:12;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10/11/2020 17:01:13 notice LAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:32:af:63;CMTS-MAC=00:17:10:91:d0:12;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07/11/2020 02:18:1 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:32:af:63;CMTS-MAC=00:17:10:91:d0:12;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06/11/2020 20:19:3 notice LAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:32:af:63;CMTS-MAC=00:17:10:91:d0:12;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06/11/2020 13:07:2 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:32:af:63;CMTS-MAC=00:17:10:91:d0:12;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

 

 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4526Posts
  • 597Oplossingen
  • 2270Likes

@elsinga Ai! Ik zie hier ook wat dipjes in de Upstream SNR wat verband heeft met de T3 errors. Heb je nog contact met Jaap gehad hierover? Of is het contact begin november gedoofd?

elsinga
Topicstarter
Level 6
  • 104Posts
  • 1Oplossingen
  • 49Likes

@Vincent Ziggo , heyt contact met Jaap is wat uitgedoofd. Hij zou nog navragen of ik nog baat zou kunnen hebben bij het overstappen op Giganet (vanwege het bijbehorende andere modem). Aangezien er geluiden zijn dat de downstream erg inzakt bij gebruik in bridge is dat iets wat ik niet zomaar wil doen (nog even afgezien van de extra kosten). Antwoord daarop heb ik nog neit van Jaap gekregen, helaas.

Inmiddels zijn ook de tellers voor T3 errors weer opgelopen na de reboot (waarbij ze op nul gingen):

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 ATDMA 0 0 2 0
2 ATDMA 0 0 4 0
3 ATDMA 0 0 2 0
4 ATDMA 0 0 0 0
5 ATDMA 0 0 3 0
6 ATDMA 0 0 2 0

 

Waardes lijken verder netjes:

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 44000000 43.8 5120 64 qam 3
2 57800000 44.5 5120 64 qam 1
3 37100000 43.3 5120 64 qam 4
4 50900000 43.3 5120 64 qam 2
5 23300000 43 2560 64 qam 6
6 30200000 43.5 5120 64 qam 5

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 618000000 3.2 37 256 qam 3
2 610000000 3.5 38 256 qam 2
3 602000000 3.7 38 256 qam 1
4 626000000 3 37 256 qam 4
5 634000000 2.9 37 256 qam 5
6 642000000 3.2 37 256 qam 6
7 650000000 3.5 37 256 qam 7
8 658000000 4 37 256 qam 8
9 666000000 4.3 38 256 qam 9
10 674000000 4.5 37 256 qam 10
11 682000000 4.5 38 256 qam 11
12 690000000 4 37 256 qam 12
13 698000000 3.9 37 256 qam 13
14 706000000 3.9 37 256 qam 14
15 714000000 4.3 37 256 qam 15
16 722000000 4.6 37 256 qam 16
17 730000000 4.6 38 256 qam 17
18 746000000 5 38 256 qam 19
19 754000000 4.6 38 256 qam 20
20 762000000 4.6 38 256 qam 21
21 770000000 4.5 38 256 qam 22
22 778000000 4.4 38 256 qam 23
23 786000000 4.4 38 256 qam 24
24 802000000 4.3 37 256 qam 26


 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1 Locked 37.6 83 0
2 Locked 38.6 83 0
3 Locked 38.6 43 0
4 Locked 37.6 114 0
5 Locked 37.6 111 0
6 Locked 37.6 110 0
7 Locked 37.3 60 0
8 Locked 37.6 45 0
9 Locked 38.6 47 0
10 Locked 37.6 28 0
11 Locked 38.2 32 0
12 Locked 37.6 50 0
13 Locked 37.6 52 0
14 Locked 37.6 46 0
15 Locked 37.6 28 0
16 Locked 37.6 23 0
17 Locked 38.6 18 0
18 Locked 38.6 21 0
19 Locked 38.6 26 0
20 Locked 38.6 28 0
21 Locked 38.6 22 0
22 Locked 38.6 43 0
23 Locked 38.6 41 0
24 Locked 37.3 17 0

 

 

 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4526Posts
  • 597Oplossingen
  • 2270Likes

@elsinga Jakkes! Ik vrees dat we toch weer op een monteur uitkomen, gezien de dipjes in het signaal wat tot deze meldingen/uitval leidt. De monteur heb ik voor je ingepland op 14-12-2020 in het tijdvak 08.00 - 13.00 uur. Met een beetje geluk is het Jaap weer die langskomt. Mocht het niet schikken, wijzig dan de afspraak via Mijn Ziggo of laat het hier weten op welke dag en dagdeel het wel schikt. 

elsinga
Topicstarter
Level 6
  • 104Posts
  • 1Oplossingen
  • 49Likes

@Vincent Ziggo , dank voor het inplannen van een monteur. Tijd is geen probleem.

elsinga
Topicstarter
Level 6
  • 104Posts
  • 1Oplossingen
  • 49Likes

@Vincent Ziggo , de monteur (niet Jaap, deze was een stuk jonger dan Jaap 😉 ) is geweest. Deze heeft gekeken naar de “retour-ruis”, afkomstig van mijn apparatuur in huis. Tot nu toe nog niet gedaan, omdat er steeds zaken op het signaal in de wijk opvielen.

Nu ruist alle apparatuur, maar mijn Humax 5000 ruiste net iets meer dan de televisie. Beide zaten nog onder de grens, maar gezamenlijk wellicht niet. Kennelijk kan dat een oorzaak zijn van T3 errors.

Nu heb ik nog een Humax 5500 liggen, dus afgesproken de (oudere) Humax 5000 te vervangen door de Humax 5500. Ik gebruik de Humax tenslotte alleen voor kabelradio (in plaats van analoge radio) op 99.9% van de tijd op 1 zender, dus dat kan wel.

Afwachten of het wat gaat oplossen, maar de T3 tellers in het modem staan weer op nul. Gaan we zien of ze nu nog steeds oplopen.

elsinga
Topicstarter
Level 6
  • 104Posts
  • 1Oplossingen
  • 49Likes

@Vincent Ziggo , na bezoek van de monteur kreeg ik gelijk een mailtje voor “installatie materiaal” a €50,-. Beetje vreemd, want de monteur had geen materiaal geïnstalleerd, want dat was prima in orde. Ik heb dus maar even gebeld met 1200 en dit kwam omdat de vorige monteurs netwerkmonteurs waren (die zijn gratis) en die van vandaag storingsmonteur (en die kosten altijd €50,-). Verrassend, want dat was mij niet bekend en je opmerking dat je hoopte dat Jaap (een netwerkmonteur) weer zou komen deed vermoeden dat het weer een netwerkmonteur zo moeten zijn. Via 1200 wordt die 50 euro netjes gecrediteerd, dus geen man over boord, maar wellicht handig om bij een volgende afspraak inplannen even te kijken welke variant monteur er wordt aangeklikt. Scheelt nogal. 😉

elsinga
Topicstarter
Level 6
  • 104Posts
  • 1Oplossingen
  • 49Likes

Helaas heeft ook het vervangen van de Humax 5000 door de 5500 niet geholpen, nog steeds T3 errors:

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 44000000 44.5 5120 64 qam 3
2 57800000 44.3 5120 64 qam 1
3 23300000 43.5 2560 64 qam 6
4 37100000 44.5 5120 64 qam 4
5 50900000 44.5 5120 64 qam 2
6 30200000 43.8 5120 64 qam 5


 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 ATDMA 0 0 2 0
2 ATDMA 0 0 2 0
3 ATDMA 0 0 0 0
4 ATDMA 0 0 1 0
5 ATDMA 0 0 1 0
6 ATDMA 0 0 1 0

 

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving
15/12/2020 18:59:52 notice LAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:32:af:63;CMTS-MAC=00:17:10:91:d0:12;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/12/2020 16:26:48 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:32:af:63;CMTS-MAC=00:17:10:91:d0:12;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Hi @elsinga! Fijn dat de monteur langs is geweest en de situatie onder de loep heeft kunnen nemen. Dat van de kosten is inderdaad ietwat vreemd, zeker omdat er geen installatiematerialen zijn aangesloten als ik je goed begrijp. Als de monteur ook niet gesproken heeft over kosten kan het zijn dat er iets fout is gegaan met de afmelding van de bon. Gelukkig is deze factuur inmiddels gecrediteerd door mijn collega 🙂

Hoe is je verbinding op dit moment? Ervaar je nog problemen met de verbinding of is dat niet aan de orde? En in welke mate komen de T3 errors nog naar voren? Zo nu en dan een T3 error hoeft namelijk niet voor problemen te zorgen en mogelijk staren we ons daar nu wat blind op.

elsinga
Topicstarter
Level 6
  • 104Posts
  • 1Oplossingen
  • 49Likes

@Erik S Ziggo , de factuur schijnt te komen van het verschil in de soort monteur die ingeschakeld is door je collega hier. De creditering was ook zonder moeite geregeld, dus no harm done.

Qua ervaring heb ik nog regelmatig last van hick-ups in de verbinding. Bijvoorbeeld dat Facebook veel langer dan normaal doet over het laden van volgende berichten bij naar beneden scrollen (en dan heb ik het over een factor 10 of meer langzamer, ruim meer dan door een piek bij Facebook te verklaren zou zijn). Of dat een site niet geladen kan worden in Chrome met als melding een verbinding time-out, terwijl een refresh de site ineens direct laadt. 

Ik zou eigenlijk elke keer dat dat optreedt in de log moeten kijken, maar ook dat kost relatief veel tijd. En de Connectbox logt selectief, niet alle T3 errors komen in de log terecht. Er wordt slechts 1 (en dan ook precies 1) T3 error sinds de laatste keer inloggen getoond. Er staat er nu bijvoorbeeld precies 1 in de log, sinds ik bovenstaande stats heb gepost (zie de log onderaan, waar ik de vorige inlog even vet heb gemaakt). Hieronder is echter te zien dat er meer zijn geteld (we gingen van 7 stuks naar 29):

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 ATDMA 0 0 3 0
2 ATDMA 0 0 8 0
3 ATDMA 0 0 4 0
4 ATDMA 0 0 4 0
5 ATDMA 0 0 6 0
6 ATDMA 0 0 4 0

 

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving
19/12/2020 09:24:38 notice LAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:32:af:63;CMTS-MAC=00:17:10:91:d0:12;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/12/2020 21:25:21 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:32:af:63;CMTS-MAC=00:17:10:91:d0:12;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/12/2020 18:59:52 notice LAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:32:af:63;CMTS-MAC=00:17:10:91:d0:12;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/12/2020 16:26:48 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:32:af:63;CMTS-MAC=00:17:10:91:d0:12;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/12/2020 11:28:9 notice LAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:32:af:63;CMTS-MAC=00:17:10:91:d0:12;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

 

elsinga
Topicstarter
Level 6
  • 104Posts
  • 1Oplossingen
  • 49Likes

Ik zou heel graag de CB alle events richting een Syslog server willen laten pushen, die kan ik dan tegelijk met mijn internetgebruik kunnen monitoren om te kijken of elke hik ook een T3 is. Maar dat kan in elk geval niet zo ingesteld worden in de GUI.

elsinga
Topicstarter
Level 6
  • 104Posts
  • 1Oplossingen
  • 49Likes

Overigens zit er nog een dingetje in de huidige setup: het downstream kanaal op 818 MHz heeft veel Post RS errors en nog meer Pre RS errors. Dat is sinds ik de Humax 5000 heb vervangen door de 5500 (van Ziggo zelf). Zou de 5500 meer ruis op die frequentie veroorzaken? Of is er elders in het netwerk buiten iets wat stoort?

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 618000000 3.7 38 256 qam 3
2 626000000 3.7 37 256 qam 4
3 634000000 3.5 37 256 qam 5
4 642000000 3.7 37 256 qam 6
5 650000000 4.3 38 256 qam 7
6 658000000 4.6 38 256 qam 8
7 666000000 4.9 38 256 qam 9
8 674000000 5.3 38 256 qam 10
9 682000000 5.1 38 256 qam 11
10 690000000 4.6 38 256 qam 12
11 698000000 4.5 38 256 qam 13
12 706000000 4.5 38 256 qam 14
13 714000000 4.9 38 256 qam 15
14 722000000 5.3 38 256 qam 16
15 730000000 5.3 38 256 qam 17
16 746000000 5.6 38 256 qam 19
17 754000000 5.4 38 256 qam 20
18 762000000 5.4 38 256 qam 21
19 770000000 5.1 38 256 qam 22
20 778000000 5 38 256 qam 23
21 786000000 5 38 256 qam 24
22 794000000 5 38 256 qam 25
23 802000000 5 38 256 qam 26
24 818000000 4.9 38 256 qam 28


 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1 Locked 38.9 157 0
2 Locked 37.6 46 0
3 Locked 37.6 75 0
4 Locked 37.6 60 0
5 Locked 38.6 26 0
6 Locked 38.6 20 0
7 Locked 38.9 13 0
8 Locked 38.6 14 0
9 Locked 38.6 14 0
10 Locked 38.6 23 0
11 Locked 38.6 25 0
12 Locked 38.6 21 0
13 Locked 38.6 13 0
14 Locked 38.6 13 0
15 Locked 38.6 11 0
16 Locked 38.6 25 0
17 Locked 38.9 12 0
18 Locked 38.9 12 0
19 Locked 38.9 11 0
20 Locked 38.9 11 0
21 Locked 38.6 12 0
22 Locked 38.6 12 0
23 Locked 38.6 10 0
24 Locked 38.6 20270 722
elsinga
Topicstarter
Level 6
  • 104Posts
  • 1Oplossingen
  • 49Likes

Gedrag van de aansluiting is nog steeds het zelfde, maar inmiddels is ook de Ziggo tuner verwijderd (nu een radio met netwerkaansluiting en DAB+, dus DVB-C radio niet meer nodig. Scheelt een splitter en kabels bij de televisie.

Inmiddels zijn ook de stats in de log weer eens gereset, ik heb kennelijk een restart van de CB gemist. Kanaal 24 loopt nu niet meer veel hoger op qua Pre-RS en Post-RS errors. En nog steeds T3 Timeouts (inmiddels weer rond de 20 per kanaal) te zien in de Uplink.

Monteur Jaap nog even een appje gestuurd, hij zou nog even met z'n collega overleggen. En navragen of een Giganet Connectbox in bridge mode al dan niet maar halve snelheid geeft. We wachten nog even af. 🙂

elsinga
Topicstarter
Level 6
  • 104Posts
  • 1Oplossingen
  • 49Likes

Okay, sinds kort een UBEE zonder wifi, via mods hier op de community. Nog steeds zo nu en dan een T3 in de logs te zien, maar over het algemeen stabieler. Draadje hier kan dus dicht.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic