cptmorgan

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Cable Modem Reboot - due to power reset - Ziggo helpdesk biedt geen oplossing

Ik zie op het forum dat dit probleem vaker voorkomt, maar een duidelijke oplossingsrichting zie ik niet.

 

Speelt inmiddels al geruime tijd. Modem herstart 1-2x per dag op het moment, meestal met melding "Cable Modem Reboot - due to power reset" (zie ook deel van de logs onderaan). Het betreft een Compal ConnectBox. Na eerste contact met helpdesk alle bekabeling (voeding, coax kabel) vervangen, maar dat loste het probleem niet op.

Net weer een helpdesk medewerker aan de telefoon gehad en ze hebben geen andere oplossing te bieden dan "wachten op een firmware update". Het probleem speelt bij meerdere klanten, gaf de helpdeskmedewerker ook toe. Modem vervangen is geen optie voor ze, omdat een nieuw modem hetzelfde probleem kan hebben....

 

Als er hier mensen zijn die een idee hebben hij Ziggo wakker te schudden is, of oplossingen weten, dan hoor ik het graag. Het liefste blijft ik Ziggo klant, maar ze beginnen het wel moeilijk te maken...

 

 

14-10-2021 16:43:47noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2606:2800:0133:206e:1315:22a5:2006:24fd MAC=29:C2:00:8C:19:86;CM-MAC=ac:22:05:94:60:50;CMTS-MAC=00:29:c2:00:8d:d8;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-10-2021 15:55:22warning[AC:22:05:8D:D7:A6][DFS] Radar signal detected, DFS sequence applied, channel changed from 60 to 36
14-10-2021 14:55:05criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:94:60:50;CMTS-MAC=00:29:c2:00:8d:d8;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-10-2021 14:50:52noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2001:067c:04e8:f004:0000:0000:0000:000a MAC=29:C2:00:8C:19:86;CM-MAC=ac:22:05:94:60:50;CMTS-MAC=00:29:c2:00:8d:d8;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-10-2021 14:30:56noticeTR069 start;CM-MAC=ac:22:05:94:60:50;CMTS-MAC=00:29:c2:00:8d:d8;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-10-2021 14:29:46noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=31.13.64.16 MAC=00:29:C2:00:8C:19;CM-MAC=ac:22:05:94:60:50;CMTS-MAC=00:29:c2:00:8d:d8;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-10-2021 14:29:24noticeREGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=ac:22:05:94:60:50;CMTS-MAC=00:29:c2:00:8d:d8;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-10-2021 14:29:06noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.2.122 MAC=30:5A:3A:0D:DA:1B;CM-MAC=ac:22:05:94:60:50;CMTS-MAC=00:29:c2:00:8d:d8;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-10-2021 14:29:02warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=ac:22:05:94:60:50;CMTS-MAC=00:29:c2:00:8d:d8;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-10-2021 15:28:59noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.2.122 MAC=30:5A:3A:0D:DA:1B;CM-MAC=ac:22:05:94:60:50;CMTS-MAC=00:29:c2:00:8d:d8;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:01:21noticeCable Modem Reboot - ;CM-MAC=ac:22:05:94:60:50;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-10-2021 14:25:35noticeSW download Successful - Via Config file
14-10-2021 14:25:11noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.2.122 MAC=30:5A:3A:0D:DA:1B;CM-MAC=ac:22:05:94:60:50;CMTS-MAC=00:29:c2:00:8d:d8;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-10-2021 14:24:23noticeSW Download INIT - Via Config file bac101000106ac2205946050
14-10-2021 14:24:11noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.2.122 MAC=30:5A:3A:0D:DA:1B;CM-MAC=ac:22:05:94:60:50;CMTS-MAC=00:29:c2:00:8d:d8;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-10-2021 14:24:10warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=ac:22:05:94:60:50;CMTS-MAC=00:29:c2:00:8d:d8;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-10-2021 15:24:07noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.2.122 MAC=30:5A:3A:0D:DA:1B;CM-MAC=ac:22:05:94:60:50;CMTS-MAC=00:29:c2:00:8d:d8;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:01:23noticeCable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=ac:22:05:94:60:50;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

We hebben het signaal nog even goed bekeken en zien na 14 oktober geen uitvallen meer met deze error code. Deze error code is bij ons bekend en we doen ook ons best dit zo snel mogelijk op te lossen. Een monteur lijkt nu in eerste instantie niet aan de orde, aangezien er geen uitval in het signaal zichtbaar is. Ook het signaal staat prima online. Zou je het nog eens willen aankijken en mocht je wel veel problemen hebben, ons nogmaals berichten?

Ik heb in ieder geval een nieuwe splitter gestuurd. Niet dezelfde als die je had, want die bieden we niet aan, maar een andere splitter. Die kun je in ieder geval aansluiten. 

Bekijk in context

11 Reacties 11
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Om je binnenkomend signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

cptmorgan
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hier de gevraagde informatie:

 

Foto is lastig, maar op de plek waar Ziggo binnenkomt zit een SQ601 aansluiting, met 1 coax kabel naar Compal Connectbox en 1 coax kabel naar TV. Geen splitters of versterkers.

 

Downstream bonded channels

Channel Frequency (Hz) Power (dBmV) SNR (dB) Modulation Channel ID

1610000000738256qam2
2602000000738256qam1
3618000000738256qam3
4626000000838256qam4
5634000000738256qam5
6642000000738256qam6
7650000000738256qam7
8658000000838256qam8
9666000000838256qam9
10674000000838256qam10
11682000000838256qam11
12690000000838256qam12
13698000000938256qam13
14706000000938256qam14
15714000000838256qam15
16722000000838256qam16
17730000000838256qam17
18738000000938256qam18
19746000000838256qam19
20754000000838256qam20
21762000000938256qam21
22770000000938256qam22
23778000000938256qam23
24786000000838256qam24

 

Upstream bonded channels

Channel Frequency (Hz) Power (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulation Channel ID

144500000455.12064qam3
236000000455.12064qam4
352000000455.12064qam2
458800000475.12064qam1

 

Upstream bonded channels

Channel Channel Type T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

12.00000
22.00010
32.00000
42.00000
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dan zal als eerste een nieuwe splitter en korte kabels naar je toegezonden kunnen worden.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

cptmorgan
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dankje, ik heb de gegevens toegevoegd in mijn profiel.  Overigens heeft Ziggo al een nieuwe coax kabel (lengte 1m) en nieuwe voedingskabel opgestuurd, en die losten het probleem niet op. Ze stuurden ook een simpele ESX-02 splitter (om signaal naar TV te kunnen splitsen) op, geen idee waarom, er zit helemaal geen splitter (anders dan de SQ601 op de muur) tussen. Een vervanging voor de SQ601 heb ik nooit ontvangen.

 

Ik zal even afwachten of iemand van Ziggo hier reageert.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @cptmorgan en een warm welkom op de Community,

Ontzettend vervelend dat je last hebt van uitval op de internetverbinding! Zo te zien is expert @Bert al met jou aan het analyseren geslagen en heb je zelf ook al het nodige uitgesloten door de kabel en splitter te vervangen. Ik heb zelf ook even een blik geworpen op het signaal en het valt mij op dat het signaal wat te hoog binnenkomt. Daarnaast zie ik ruis op zowel het down als upstream signaal. Aangezien je de binnenhuisinstallatie al nagelopen hebt zou ik voor dit probleem een storingsmonteur kunnen regelen. Los daarvan is het zo dat er momenteel een algemene storing speelt bij een deel van onze klanten met een Connectbox modem. Dit probleem is onderzoek en zal z.s.m. opgelost worden. Voor wij er echter vanuit kunnen gaan dat jij ook last hebt van dit probleem moet er eerst naar het signaal gekeken worden. Kun je aangeven op welke data een monteursafspraak het beste uitkomt?

cptmorgan
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste @Paul bedankt voor je reactie. Het zou heel fijn zijn als een monteur zou kunnen komen kijken. De meeste dagen zijn voor ons wel mogelijk op het moment, we kunnen vaak wel zorgen dat er iemand thuis is. Ik hoor graag een voorstel van jullie voor een moment.

 

Overigens is de splitter die direct op het AOP zit nog niet vervangen. We hebben van Ziggo een simpele ESX-02 splitter (een splitter om echt gewoon een coax signaal te splitsen om bijv 2 TVs aan te sluiten, zie bijv. https://www.coaxkabelwinkel.nl/product/splitter/technetix-tweevoudige-verdeler-esx-02/) ontvangen, maar ik heb geen idee waarom, zoiets gebruiken wij helemaal niet. Op het AOP zit een SQ601 (zie bijv. https://www.ruttenelektroshop.nl/product/po2079010-verdeler-tv-radio-data-sq601/), daar hebben we geen vervanging voor ontvangen.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

We hebben het signaal nog even goed bekeken en zien na 14 oktober geen uitvallen meer met deze error code. Deze error code is bij ons bekend en we doen ook ons best dit zo snel mogelijk op te lossen. Een monteur lijkt nu in eerste instantie niet aan de orde, aangezien er geen uitval in het signaal zichtbaar is. Ook het signaal staat prima online. Zou je het nog eens willen aankijken en mocht je wel veel problemen hebben, ons nogmaals berichten?

Ik heb in ieder geval een nieuwe splitter gestuurd. Niet dezelfde als die je had, want die bieden we niet aan, maar een andere splitter. Die kun je in ieder geval aansluiten. 

cptmorgan
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste @Maud , ik zal het nog even aankijken, het lijkt nu inderdaad een paar dagen goed gegaan te zijn. Ik zie de nieuwe splitter wel verschijnen, en mocht het probleem zich weer voordoen neem ik weer contact op.

cptmorgan
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste @Maud , @Paul zojuist resette het modem toch weer (zie logs hieronder). Van de gelegenheid gebruik gemaakt om de (net binnengekomen) splitter te vervangen. De SQ601 is nu vervangen door een POA-1-B. 

 

21-10-2021 18:42:24noticeTR069 start;CM-MAC=ac:22:05:94:60:50;CMTS-MAC=00:29:c2:00:8d:d8;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21-10-2021 18:42:01noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.2.122];CM-MAC=ac:22:05:94:60:50;CMTS-MAC=00:29:c2:00:8d:d8;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21-10-2021 18:40:49noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.2.122 MAC=30:5A:3A:0D:DA:1B;CM-MAC=ac:22:05:94:60:50;CMTS-MAC=00:29:c2:00:8d:d8;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21-10-2021 18:40:38noticeREGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=ac:22:05:94:60:50;CMTS-MAC=00:29:c2:00:8d:d8;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21-10-2021 18:40:19noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.2.122 MAC=30:5A:3A:0D:DA:1B;CM-MAC=ac:22:05:94:60:50;CMTS-MAC=00:29:c2:00:8d:d8;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21-10-2021 18:40:16warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=ac:22:05:94:60:50;CMTS-MAC=00:29:c2:00:8d:d8;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21-10-2021 19:40:11noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.2.122 MAC=30:5A:3A:0D:DA:1B;CM-MAC=ac:22:05:94:60:50;CMTS-MAC=00:29:c2:00:8d:d8;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:01:23noticeCable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=ac:22:05:94:60:50;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Verdorie 😞 Jammer dat het probleem zich weer heeft voorgedaan! Super dat je de splitter binnen hebt. Hopelijk blijft het modem op deze manier wel online. Laat je het weten als je weer een uitvalt ervaart?

erikRo

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb helaas de foutmelding ook. Het leek een tijdje wat minder, maar nu komt het weer ongeveer 2x per dag voor. Na de vorige melding, enkele maanden geleden werd gezegd dat er binnen een paar weken een firmware update zou komen. Is die er geweest of niet?

 

Uitgelicht topic