1
Vraag
2
Reageer en help mee
Cyber Aukie

Stamgast
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Cable Haunt kwestbaarheid is nog steeds onduidelijk bij Ziggo

Zo te zien zijn eerdere vragen over de mogelijke kwetsbaarheid voor een 'Cable Haunt'  aanval op modems van Ziggo nooit echt beantwoord. Ziggo zegt dat de firmware updates deze kwetsbaarheid zouden hebben opgelost. Het testen van de mogelijke kwetsbaarheid d.m.v. een script in Python geef echter aan dat de Spectrum Analyzer niet gevonden kan worden. Dat betekent dat het niet zeker is dat de modem (Arris  type TG2492LG-ZG) wel of niet kwetsbaar is voor Cable Haunt. Ik heb meerdere male gebeld met Ziggo, maar de medewerker zeggen dat dit niet wordt ondersteund. Met andere woorden, Ziggo vindt het blijkbaar niet belangrijk dat gebruikers er zeker van kunnen zijn dat hun modem niet gebruikt kan worden voor DDOS aanvallen of nog erger dat hun verkeer onderschept kan worden.

De medewerkers kunnen mij niet vertellen wat het IP-adres van de Spectrum Analyzer is, dus kan ik die ook niet testen. Ik zou graag zien dat hier duidelijkheid over komt. Zo niet, dan kan het een reden zijn om een andere provider te kiezen. 

3 Reacties 3
KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 7355Posts
  • 325Oplossingen
  • 3583Likes

Cyber Aukie
topicstarter
Stamgast
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het zelfde antwoord als ik eerder kreeg. 'Alle modems die Ziggo in gebruik heeft zijn gecontroleerd, getest en daaruit blijkt dat ze niet kwetsbaar zijn dankzij de patches van de fabrikanten.' Maar ik zou willen weten hoe ik zelf de Spectrum Analyzer kan vinden en testen met een script. Laat anders de testuitslagen zien. Moet ik Ziggo geloven zonder enig bewijs?

efok
Expert
Expert
  • 3426Posts
  • 187Oplossingen
  • 1186Likes

Voor zover ik weet waren alleen de Technicolor modems in theorie vatbaar hiervor. Die hebben een patch gehad. Mijn toenmalige TC7210 stond in bridge, en ik heb de kwetsbaarheid destijds niet kunnen aantonen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic