1
Vraag
2
Reacties
RBJSmit

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

CS9097

net een nieuwe mediabox, nadat de vorige enige tijd geen verbindning had. Na installatie alles in orde. Na vier dagen weer htezelfde probleem. Alle tips helpen niet. Ik ben niet de enige met dit probleem zo te lezen. Vreselijk hinderlijk. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Top! Dank je! Hoe dit is aangelegd, mag je niet van ons verwachten. Mogelijk is dit als nood aangelegd omdat de kabel te kort was. Maar, dan hadden er vervolgacties moeten worden uitgevoerd. Denk aan het oplengen van de kabel of iets in die trant. Om die reden heb ik een monteur ingepland die de situatie eens kritische beoordeelt. De monteur komt morgenochtend in het tijdvak 08.00 - 13.00 uur bij je langs. Schikt dit niet? Wijzig dan de afspraak naar een door jou gewenst moment. Laat je ons weten wat eruit komt? 

Bekijk in context

15 Reacties 15
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Welke mediabox heb je in gebruik?

Dat lijkt sterk op een signaalprobleem , oorzaak buiten of binnen.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?


En eventueel ook een foto van een andere wandcontactdoos waar de mediabox op aangesloten zit?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemorgen @RBJSmit,

Welkom op de Community!
Begrijpelijk dat je een foutcode vreselijk hinderlijk vindt, je kijkt natuurlijk liever probleemloos naar je favoriete programma's. Heel vervelend als de kijken door een foutcode niet gaat 😞

Zo te lezen heb je een nieuwe box met de nieuwste software ontvangen. Het kan dan zijn dat de box onverhoopt in de Eco-stand staat. Dat kan de foutcode ook verklaren.

Heb je daarom deze energiestand die al eens aangepast naar Trage Start of Snelle Start? Ik ben benieuwd of dit verschil maakt. Anders ben ik -net als Bert!- benieuwd naar de foto's van hoe de box is aangesloten.

 

RBJSmit
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dag Erik en anderen

 

De stand is snel. Eerste dagen goede verbinding etc. Kan nu niets meer met de box. Ook geen opnames  bekijken. Wel gewoon TV

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Kun je ook een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

 

Of is de foto hierboven de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?

RBJSmit
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kabel komt binnen. Daar een door Ziggo monteur verbinding met een kabel naar de meterkast waar de modem staat

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

En hoe wordt hij daar gesplitst naar je Mediabox XL?

Kun je daar ook een foto van maken?

RBJSmit
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De kabel zoals je op de foto zag gaat naar de meterkast en daar vindt een splitsing plaats 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@RBJSmit, dankjewel voor de foto! Je krijgt dus deze melding alleen als je opnames wilt bekijken, maar met live tv kijken werkt het wel? Kun je de mediabox eens helemaal rechtstreeks aansluiten, zonder splitter? Dan kun je hem daarna van de stroom halen en de coaxkabel loskoppelen. Na 5 minuten kun je hem dan weer laten opstarten. Geeft hij dan nog steeds deze foutmelding?

RBJSmit
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vanochtend viel alles uit. De Connection was was warm. Uitgezet en na afkeoling weer verbinding. Later p de dag plots wel een online mediabox. Omstreeks 20.00 uur viel internet uit. Televisie kijken was ook niet meer mogelijk. Nu wel tv, maar wederom medicbox offline en weer code cs9097 

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Zo te lezen ging het vorige week nog steeds niet van een leien dakje, @RBJSmit 😞 Hoe is het dit weekend gegaan? Opnieuw problemen, of dit weekend wel een stabiele ervaring?

 

Kun je daarnaast misschien nog wat beter de situatie in de meterkast op de foto zetten inclusief je hoofdaansluiting? Op de foto zie ik je hoofdaansluiting en een splitter. Gaat vanaf de hoofdaansluiting direct een coaxkabel naar die splitter en daarna naar je televisie en modem? Misschien kunnen we daar het één en ander aan verbeteren. We horen graag!

RBJSmit
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dag Erik

 

De hoofdaansluiting gaat direct naar de splitter. Vandaar een kabel naar een contactdoos en een ander kabel naar de modem. Via een externe kabel vanuit de contactdoor naar de mediabox.

Kreeg afgelopen week van Ziggo een nieuwe splitter. Hielp een dag en daarna weer geen verbinding met de mediabox. Moedeloos ben ik aan het worden. Wat is nu nog mogelijk?

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@RBJSmit Zo te lezen was de vreugde van korte duur. Balen! Wil je foto's van de binnenhuisinstallatie maken? Wellicht zien we in 1 oogopslag of er sprake is van bijvoorbeeld een verouderd AOP, kabels, splitters of wandcontactdoos. Iets in de opstelling zorgt ervoor dat de Mediabox geen verbinding maakt met ons netwerk. Daar komen we samen achter!

RBJSmit
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb eerder foto;s gestuurd en een beschrijving zie een van de vorige mails. Het probleem blijft bestaan. Oorzaak is mi gelegen in de overgang van de buitenkabel naar de binnenkabel (foto). Net deze weer uit elkaar gehaald en dan heb ik weer een connectie. Voor zolang het duurt. Ik snap nog steeds niet waarom de monteur van Ziggo in het verleden de contactdoos heeft verwijderd?

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Top! Dank je! Hoe dit is aangelegd, mag je niet van ons verwachten. Mogelijk is dit als nood aangelegd omdat de kabel te kort was. Maar, dan hadden er vervolgacties moeten worden uitgevoerd. Denk aan het oplengen van de kabel of iets in die trant. Om die reden heb ik een monteur ingepland die de situatie eens kritische beoordeelt. De monteur komt morgenochtend in het tijdvak 08.00 - 13.00 uur bij je langs. Schikt dit niet? Wijzig dan de afspraak naar een door jou gewenst moment. Laat je ons weten wat eruit komt? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic