faasenjr

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

CISCO EPC3925 Wifi verbinding valt regelmatig uit

Ik ben over het algemeen best tevreden over het router voor mijn internet behoefte, maar merk nu de laatste maanden dat deze slechter wordt (zit er misschien al wel 7 jaar?). Regelmatig valt het kastje uit waardoor ik handmatig de boel weer uit en en in moet schakelen en ik krijg nu ook steeds vaker dat er op al mijn apparaten een uitroepteken naast het wifi symbool komt te staan, wat alleen verholpen kan worden door te wachten of de boel handmatig uit en in te schakelen (soms meerdere keren). Is er een mogelijkheid (eventueel tegen betalen) een wat nieuwer kastje te ontvangen?

 

6 Reacties 6
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15503Likes

De EPC3925 is verouderd, je kunt kosteloos een nieuw modem (Connect Box) aanvragen via een moderator (medewerk(st)er van Ziggo, komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic). Zorg ervoor dat je adresgegevens zijn ingevuld. Je kunt ook contact opnemen met de klantenservice. De Connect Box ondersteunt (in tegenstelling tot de EPC3925) gebruik van WiFi op 2.4 en 5 GHz tegelijk (dual-band).

Vermoedelijk is de coaxinstallatie ook (gedeeltelijk) aan een upgrade toe:

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer), splitter(s), versterker (indien aanwezig) en bekabeling?

faasenjr
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor je bericht, maar alle informatie. Zijn de volgende foto's de verzochte foto's? 

20210413_165514.jpg20210413_165123.jpg20210413_165137.jpg

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15503Likes

De UMU-01 is een oude splitter die aan vervanging toe is. Dat geldt ook voor de aansluitkabel van splitter naar modem. Tenslotte kan de TV-kabel een nieuwe (afgeschermde) stekker gebruiken.

 

Een moderator (medewerk(st)er van Ziggo) komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic en kan nieuw modem (Connect Box) en aansluitmateriaal (splitter POA-01-B, kabel IEC/F naar F/M) voor je regelen. Zorg ervoor dat je adresgegevens zijn ingevuld. Je kunt ook contact opnemen met de klantenservice.

faasenjr
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor de hulp. Ik wacht het heel even af dan tot een moderator langskomt. 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3337Likes

Hey @faasenjr en welkom hier op onze Community! 

Als je verbinding steeds wegvalt dan snap ik dat je hier graag een oplossing voor wilt. Gelukkig heeft tobiastheebe je alle juiste info gegeven 😄 Ik heb op mijn beurt jou een nieuwe splitter, coax kabel en modem toegestuurd. We horen heel graag van jou hoe het gaat als je dit hebt kunnen testen. 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3337Likes

Hi @faasenjr

Ik ben benieuwd hoe het gaat nadat je de aansluitmaterialen hebt vervangen. Laat je het weten? 🙂 

Uitgelicht topic