1
Vraag
2
Reacties
pizza

Raadgever
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

CGNAT zorgt voor problemen?

Goedendag,

De laatste tijd heb ik steeds vaker problemen om toegang te krijgen tot bepaalde sites. Ik krijg dan de melding dat er verdachte activiteit vanaf het IP-adres is gedetecteerd waardoor toegang wordt geblokkeerd. Ook moet ik zeer regelmatig bewijzen dat ik geen computer ben door allemaal plaatjes aan te klikken. Enkele voorbeelden:

- Geen toegang tot google.com wegens verdachte activiteit

- Geen account op instagram aan kunnen maken wegens teveel pogingen vanaf het IP-adres

- Niet kunnen inloggen op Facebook wegens verdachte activiteit

- Uitgelogd worden bij getpocket.com en niet meer kunnen inloggen wegens verdachte activiteit

Dit zijn slechts een aantal voorbeelden die ik zo kan bedenken, maar er zijn meer situaties. Dit is echt extreem hinderlijk en de enige manier om verder te kunnen is verbinding maken via een VPN of overschakelen op de hotspot via mijn telefoon. Aangezien ik geen gekke dingen doe en ook geen virussen of wat dan ook heb, kunnen de verdachte activiteiten niet bij mij vandaan komen. Na enig uitzoekwerk verdenk ik nu het CGNAT systeem van Ziggo, aangezien hierbij 1 IP-adres wordt gedeeld door meerdere klanten. 

Kan dit worden uitgeschakeld voor mijn verbinding?

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 2106Posts
  • 264Oplossingen
  • 673Likes

Goedemorgen @pizza, zorgeloos online surfen moet toch kunnen! @Bert heeft gelijk, ik heb je omgezet naar IPV4 only. Wil je testen of dit de oplossing biedt en het aan ons laten weten? 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 57599Posts
  • 3836Oplossingen
  • 14040Likes

Welk IP adres zie je hier? What Is My IP? Quickly See My IP Address

Even 5 seconden wachten tot alle gegevens er staan.

Alleen de eerste 2 blokken cijfers hier plaatsen.

En zie je daar een IPv6 adres? Ja of Nee?

Als dit in de IP range valt van Dual Stack Lite, dan kan Ziggo je omzetten naar IPv4 only.

pizza
topicstarter
Raadgever
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor je snelle reactie. Dit zijn de gegevens:

My Public IPv4 is:
213.127.29.59
My Public IPv6 is:
Not Detected

Er is geen IPv6 adres zichtbaar. 

Afgaande op de informatie uit https://apps.db.ripe.net/db-web-ui/query?searchtext=213.127.29.59 dan valt de range onder Ziggo LGi internal CGNAT for IPv4-IPv6 AFTR. 

Betekent dit dat ik kan omzetten IPv4 only?

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 57599Posts
  • 3836Oplossingen
  • 14040Likes

Dit is inderdaad een gedeeld IP adres.

Ziggo kan je op IPv4 only zetten.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 2106Posts
  • 264Oplossingen
  • 673Likes

Goedemorgen @pizza, zorgeloos online surfen moet toch kunnen! @Bert heeft gelijk, ik heb je omgezet naar IPV4 only. Wil je testen of dit de oplossing biedt en het aan ons laten weten? 

pizza
topicstarter
Raadgever
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@Lotte Ik zie inderdaad dat ik ben omgezet en vooralsnog lijkt dit de oplossing te zijn. Bedankt voor je reactie én oplossing, heel fijn.

@Bert Bedankt voor de juiste analyse!

Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 2106Posts
  • 264Oplossingen
  • 673Likes

@pizza Wat super om te horen! Geniet van je dag. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.