1
Vraag
2
Reacties
Jacq25

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

CCTV beveilingscamera op afstand bekijken

We hebben al geruime tijd cctv camera's hangen, een dvr verbonden met vaste internetkabel naar de modem.

 

We konden via een app op onze telefoons inloggen als we buitenshuis waren. Maar ineens lukt dat niet meer. Via wifi (dus als je thuis bent) lukt het prima, maar wil ook graag bijv op mn werk kunnen kijken wat er thuis gebeurd.

 

Het gekke is dat het zomaar ineens gebeurd is, er is niets veranderd, niet in de dvr instellingen, ook geen andere modem gekregen ofzo.

 

Wie kan me helpen? Ik heb er totaal geen verstand van, ook niet van de modem instellingen ofzo... een handleiding van de camera's is er ook niet... maar het werkte ook altijd prima behalve sinds paar maand...

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Eind conclusie:

Als ze eerder wel gewerkt hebben, zou ik ze eens helemaal opnieuw installeren alsof ze net zijn uitgepakt, mogelijk wordt alles weer opnieuw en goed ingesteld.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Kun je hier eens de eerste 6 cijfers en letters van het IPv4 en IPv6 adres hier plaatsen na klik op onderestaande link?

Het duurt tot 10 seconden voordat alle gegevens er staan.

 

What Is My IP? Quickly See My IP Address and My IP Location

Jacq25
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
  • My Public IPv4 is:
    xx.xx.xx.xxx 
  • My Public IPv6 is:
    Not Detected
  • My IP Location: Assen, DR NL 
  • ISP: Ziggo B.V.

** Moderator edit: IP-adres verwijderd ivm privacy ** 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

OK, duidelijk, dat ziet er goed uit, mogelijk moet je een port forward instellen in je modem.

Is dat eerder niet gebeurd om je camera vanuit buiten te kunnen zien?

 

Welke CCTV camera's heb je in gebruik?

Jacq25
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Screenshot_20211123-212343_bolcom.jpg

Ondanks dat het waarschijnlijk Chinese meuk is deed hij het altijd goed. Heb er nooit wat aan veranderd in de instellingen. Het was toen gewoon de app downloaden, camera's zoeken en klaar was het, zowel wifi als 4g werkte prima...

Ook niet in de modem zelf, heb ik zelfs nog nooit in gekeken laat staan dat ik weet wat ik moet doen haha. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als je zelf niets het hoeven in te stellen, is het waarschijnlijk een open systeem wat de beelden open naar buiten bracht en voor heel de wereld te zien.

 

Als er verder geen informatie is of gebruiksaanwijzing, dan is er ook geen advies te geven.

Er zijn tig fabrikanten met elk tig webcams met evenzoveel verschillende gebruiksaanwijzingen.

En een Chinees kan dan wel eens weer net iets anders werken.

Jacq25
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Moet wel inloggen om beelden te zien. Dat ip4 ip adres 87.etc  zie ik niet in de instellingen terugkomen, alleen 192.168.178.185. Blijf het vreemd vinden dat het niet meer kan , zomaar ineens

 

Kan wel alles aanpassen. Aar heb dat nooit gedaan en zou niet weten wat het allemaal betekent, dhcp staat aan bijvoorbeeld.. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Het 87 adres is een extern IP adres wat op je modem komt.

Zie het als je unieke postcode NL1234AB adres, vanuit heel de wereld komt de post en pakketten op dit adres aan.

De interne router DHCP server zorgt dat alle apparaten binnen je netwerk unieke interne IP adressen krijgen en de inkomende data/gegevens/pakketten op de juiste plaats afgeleverd worden en van binnen ook naar buiten kunnen gaan.

 

 

Helaas kan ik geen advies geven als ik geen inzicht heb in hoe de software van de camera werkt.

Is er een gebruiksaanwijzing online te vinden van deze apparaten?

 

Bij bol.com staat 2 maal een waarschuwing bij deze apparaten: CCTV security systeem, 4 camera's + DVR | bol.com

 

CCTV security systeem, 4 camera's + DVR

Let op: de installatie van dit product is zeer lastig zonder technische kennis. Zonder technische achtergrond raden wij dit product ten zeerste af.

 

Productbeschrijving

Let op: de installatie van dit product is zeer lastig zonder technische kennis. Zonder technische achtergrond raden wij dit product ten zeerste af.

 

En zie de reviews.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Eind conclusie:

Als ze eerder wel gewerkt hebben, zou ik ze eens helemaal opnieuw installeren alsof ze net zijn uitgepakt, mogelijk wordt alles weer opnieuw en goed ingesteld.

Jacq25
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ja die van bol.com heb ik wel gezien en de reviews ed gelezen, nadat ik het systeem al werkende had. En er was niets aan de hand... dacht misschien is er bij Ziggo wat veranderd in de modem.. 

Jacq25
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik ga dat wel proberen maar weinig hoop.. fabrieksinstelling al zo vaak gedaan.. internetkabel verwisseld.. in andere poort op modem geprobeerd, maar zonder enig ander resultaat...

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic