1
Vraag
2
Reageer en help mee
drahcir

Level 5
  • 61Posts
  • 2Oplossingen
  • 27Likes

CB (wit) Hirschmann HMV41 icm POA-01-B

Geen vraag maar een tip voor mensen die ook gebruik maken van de Hirschmann HMV-41 versterker (of ander merk) in combinatie met CB en POA-01-B

Ik heb zelf de ZMR rechtstreeks op het AOP aangesloten via splitter POA-01-B, het COAX netwerk loopt vanaf splitter naar de versterker en wordt vanaf daar verdeeld door de woning.

Ondanks de recente upgrades van het AOP en de splitter inclusief kabels bleef ik relatief veel T3 time-out errors houden in de upstream kanalen, ook redelijk veel post-rs errors 

Aangezien ik nog een POA-254 splitter had liggen én er ook een draadje was op dit forum in relatie tot dit verhaal heb ik de POA-01-B verwijderd en de POA-254 geplaatst 

Resultaat is dat ik na circa 9 uur geen T3 time-out meldingen meer heb én de post-rs errors aanzienlijk minder zijn geworden.

(Circa 8 per kanaal)

Dus voor de mensen met een geïnstalleerde versterker die ook hetzelfde waarnemen in het modem zou dit ook een goede oplossing / tip zijn.

4 Reacties 4
Gio2903

Level 16
Expert
  • 1701Posts
  • 85Oplossingen
  • 1030Likes

ziggo plaatst sinds kort standaard de poa254 en icm een versterker is dit al helemaal aanbevolen. mooi dat je zelf ervaart dat het minder errors oplevert 🙂

MR_CHIP

Level 18
Expert
  • 7676Posts
  • 106Oplossingen
  • 2689Likes

een poa 254 is idd al een lang bekend oplossing om problemen die veroorzaakt worden door de BHI op te lossen richting het modem

drahcir
Topicstarter
Level 5
  • 61Posts
  • 2Oplossingen
  • 27Likes

Dank je Robinjoo19, had zelf echter al wat afgezocht op diverse sites maar waren verschillende inzichten over

beste optie was dus zelf proberen 😉

durf het bijna niet te vragen , maar wat bedoel je met BHI

MR_CHIP

Level 18
Expert
  • 7676Posts
  • 106Oplossingen
  • 2689Likes

sorry voor mij afkortingen 😛 

BHI is de term die monteurs e.d vaak gebruiken voor de binnenhuisinstallatie dus alles achter het AOP (abbonee overname punt ) dus POA, versterkers modems mediaboxen e.d

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic