Ik heb nu hetzelfde probleem met de CANON TS8350 printer. Het lukt me niet deze draadloos te verbinden met de TP-link DECO M4. Bij de keuze uit te selecteren MAC adressen verschijnen niet de MAC adressen van de drie DECO M4 routers. Iemand een suggestie?
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Dave: Kijk, dat is pas een uitleg !! TOP
( Had jij een uitroepteken achter je naam? )
@De Meeuw: Mocht het met het bovenstaande niet lukken, dan kan u het onderstaande eens proberen:
Voor op het apparaat zelf:
-Verwijder/vergeet de oude wifi verbindingen/instellingen.
-Herstart apparaat
-Nu proberen in te loggen op wifi.
Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet het apparaat aan
-Start de Deco app
-Staat het apparaat in de lijst ? Zo nee, stop dan met deze optie.
-Selecteer het apparaat
-Klik op tandwieltje bovenin
-”Mesh Technologie” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
Voor het gehele systeem:
-Tijdelijk de 5Ghz band uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Zet 5GHz wifi weer aan, blijft wifi verbinding werken?
Voor het gehele systeem:
-Start Deco app
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Geavanceerd”
-“Snelle roaming” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Daarna “Snelle roaming” weer aanzetten, blijft wifi verbinding werken? Zo niet, dan deze optie gewoon uitlaten.
Voor het gehele systeem:
-Het gastnetwerk aanzetten
- Nu proberen in te loggen op het gast wifi netwerk
Bedankt allemaal en @Pasi
Het is uiteindelijk met deze oplossing gelukt:
Voor het gehele systeem:
-Start Deco app
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Geavanceerd”
-“Snelle roaming” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Daarna “Snelle roaming” weer aanzetten, blijft wifi verbinding werken? Zo niet, dan deze optie gewoon uitlaten.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Wat vervelend dat je de printer niet aangesloten krijgt, @De Meeuw
Goed dat je de Ziggo Community gevonden hebt en welkom hier! Je bent hier op het juiste adres!
Ik heb toch besloten om voor jouw bericht een los topic aan te maken omdat het hier een andere printer betreft dan in het topic waarin je reageerde.
Onze Super Expert @Dave heeft meerdere topics geschreven over het aansluiten van een printer. Heb je dit topic toevallig al gezien? Zo niet, lees hem dan even volledig door.
Mocht het niet met deze tips & tricks lukken, horen we het graag.
@Jiri dat topic was niet van mij die je hebt genoemd.
@De Meeuw je kan volgende doen, ga naar Lan instellingen
Als je Printer over WPS beschikt kan je WPS op je Modem indrukken of de WPS van je Deco's zoals de 2 foto's van de Deco's laten zien.
Anders kan je onderstaande stappen uitvoeren.
Stap 1 - Blader met je pijl toets naar Lan Instellingen en klik op OK
Stap 2 - Ga naar Instellingen Draadloos Lan en druk op OK
Stap 3 - Kies nu Andere Instellingen en druk op OK
Stap 4 - Kies nu voor Geavanceerde Instellingen en druk OK
Stap 5 - Druk nu op OK en je Netwerk wordt nu gezocht:
Stap 6 - Nu krijg je een Wifi Netwerk Lijst te zien
Stap 7 - kies je Wifi Netwerk en druk OK
Stap 8 - Je voert je wifi wachtwoord in en druk in instelling gereed
Stap 9 - Je printer is nu verbonden met je Wifi
Mensen met een Arris/Compal of een Arris Connect Box Giga kunnen beter de Wifi printer koppelen aan het Mac Adres van het modem.
Waarom hoor ik je denken?
Als je hem aan het Mac adres van je modem koppelt, kan je door gehele huis van boven naar beneden printen, koppel je hem aan wifi netwerk en je loopt naar boven en daar bevind zich een versterker voor de wifi, dan kan je niet printen omdat je een ander IP adres hebt, met mac adres van het modem wordt Printer IP Adres vast gezet.
Ga terug naar Stap 6 en druk OK
Stap 10 - Druk nu op 1 Wi-Fi-Router gebruiken en druk op OK
Stap 11 - Vervolgens controleer Mac Adres en druk op OK
Stap 12 - Nu zie je Mac Adressen in de Lijst staan en 1 er van komt overeen met je Modem en klik op OK
Stap 13 - Voer nu het wachtwoord in van je Modem zoals bij Stap 8 en verbind hem door op OK te drukken.
Nu is je Printer met je Modem verbonden en kan je door het gehele huis printen.
Met bijna elke wifi printer kan je deze stappen doen, dit is met de Canon 5750 gedaan, wel detail meegeven, ik een wifi loos modem heb Connect Box Giga geld voor mij het koppelen aan de Hoofd TP-Link Deco M4.
@Dave: Kijk, dat is pas een uitleg !! TOP
( Had jij een uitroepteken achter je naam? )
@De Meeuw: Mocht het met het bovenstaande niet lukken, dan kan u het onderstaande eens proberen:
Voor op het apparaat zelf:
-Verwijder/vergeet de oude wifi verbindingen/instellingen.
-Herstart apparaat
-Nu proberen in te loggen op wifi.
Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet het apparaat aan
-Start de Deco app
-Staat het apparaat in de lijst ? Zo nee, stop dan met deze optie.
-Selecteer het apparaat
-Klik op tandwieltje bovenin
-”Mesh Technologie” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
Voor het gehele systeem:
-Tijdelijk de 5Ghz band uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Zet 5GHz wifi weer aan, blijft wifi verbinding werken?
Voor het gehele systeem:
-Start Deco app
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Geavanceerd”
-“Snelle roaming” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Daarna “Snelle roaming” weer aanzetten, blijft wifi verbinding werken? Zo niet, dan deze optie gewoon uitlaten.
Voor het gehele systeem:
-Het gastnetwerk aanzetten
- Nu proberen in te loggen op het gast wifi netwerk
Sorry @Dave je hebt helemaal gelijk! Het ging in dit geval om het antwoord wat je gaf in dit topic.
Super dat jij en @Pasi zich hierop gestort hebben en @De Meeuw voorzien hebben van een super duidelijk antwoord. Dank jullie wel!
@De Meeuw ik ben benieuwd of het gelukt is. Laat je dit hier nog even weten? 🙂
Bedankt allemaal en @Pasi
Het is uiteindelijk met deze oplossing gelukt:
Voor het gehele systeem:
-Start Deco app
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Geavanceerd”
-“Snelle roaming” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Daarna “Snelle roaming” weer aanzetten, blijft wifi verbinding werken? Zo niet, dan deze optie gewoon uitlaten.
@Pasi klopt ik ben Dave! dan mention.
Dank je deze moest ik even van stal halen 😂
Ik beantwoord zo even je bericht.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.