Wij hebben sinds vandaag een Sagemcom modem. Onze oude modem had wifi-problemen, maar ik had onze buitencamera daarop ingesteld en alles werkte prima. Vandaag probeerde ik hetzelfde met de nieuwe modem, maar helaas krijg ik het niet goed werkend. Het probleem is als volgt: wanneer ik de Bascom-app op mijn iPhone gebruik, heb ik beeld zolang ik op wifi zit. Zodra ik overschakel naar 5G, verlies ik het beeld en moet ik handmatig een andere verbinding selecteren om het weer werkend te krijgen. Voorheen werkte alles via één verbinding en had ik altijd beeld, zowel op wifi als op mobiele data.
Ik probeer screenshots toe te voegen om het duidelijker te maken. Op de screenshots is te zien wanneer ik op mobiele data zit en wanneer op wifi. Er staat ook een kruisje bij welke verbinding wegvalt. Voorheen had ik slechts één verbinding, die werkte op zowel wifi als mobiele data. Kan iemand mij in begrijpelijke taal uitleggen wat ik kan doen?
**mod edit: enkele bijlages verwijderd i.v.m. privacy**
Opgelost! Ga naar oplossing.
In principe moet je de DVR via het externe IPv4-adres (80.112.x.y, dit kun je beter niet volledig delen) zowel op Wi-Fi als 5G kunnen bereiken, dankzij hairpin/loopback NAT. De DVR heeft echter port forwarding rules via UPnP aangemaakt, welke vermoedelijk niet werken met deze NAT-functie.
Kun je 'Auto Port Forwarding' + (Geavanceerde instellingen →) UPnP uitschakelen op resp. DVR + modemrouter, de via UPnP aangemaakte regels verwijderen en port forwarding handmatig instellen met dezelfde IP-adres, poorten en protocol als nu? Controleer of de DVR hiermee op Wi-Fi wel via 80.112.x.y bereikbaar is.
Op de DVR kun je het beste 1.1.1.1 + 8.8.8.8 instellen voor DNS, op de modemrouter zelf (192.168.178.1) is namelijk geen DNS beschikbaar. Dit is overigens niet noodzakelijk voor de werking van port forwarding. Verder valt 192.168.178.100 binnen de DHCP pool (.10 t/m .254) van de modemrouter waardoor conflicten kunnen ontstaan, je kunt 192.168.178.100 het beste naar bijvoorbeeld 192.168.178.2 aanpassen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
In principe moet je de DVR via het externe IPv4-adres (80.112.x.y, dit kun je beter niet volledig delen) zowel op Wi-Fi als 5G kunnen bereiken, dankzij hairpin/loopback NAT. De DVR heeft echter port forwarding rules via UPnP aangemaakt, welke vermoedelijk niet werken met deze NAT-functie.
Kun je 'Auto Port Forwarding' + (Geavanceerde instellingen →) UPnP uitschakelen op resp. DVR + modemrouter, de via UPnP aangemaakte regels verwijderen en port forwarding handmatig instellen met dezelfde IP-adres, poorten en protocol als nu? Controleer of de DVR hiermee op Wi-Fi wel via 80.112.x.y bereikbaar is.
Op de DVR kun je het beste 1.1.1.1 + 8.8.8.8 instellen voor DNS, op de modemrouter zelf (192.168.178.1) is namelijk geen DNS beschikbaar. Dit is overigens niet noodzakelijk voor de werking van port forwarding. Verder valt 192.168.178.100 binnen de DHCP pool (.10 t/m .254) van de modemrouter waardoor conflicten kunnen ontstaan, je kunt 192.168.178.100 het beste naar bijvoorbeeld 192.168.178.2 aanpassen.
Tobias, je wilt niet weten hoe blij ik met je ben, echt waar. Ik heb UPnP uitgezet en handmatig poort 9000 en poort 80 ingesteld, en het werkt weer zoals voorheen. Echt heel erg bedankt voor je hulp!
Fijn om te lezen en graag gedaan.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.